Als je kindje 4 maanden is, hoe vaak moet je dan nog de fles/speen uitkoken? Ik doe het namelijk nog vrij frequent, iedere dag. Hoe vaak kookten jullie de flesjes/spenen nog uit toen jullie kinje 4 maanden oud was? Soms hoor ik weleens dat je het flesje/speen na zoveel maanden in de vaatwasser mag doen, maar ben even vergeten met hoeveel maanden dat ook alweer was. En wat als je geen vaatwasser hebt?
Met 4 maanden kookten we nog zelden de flessen uit. Die gingen gewoon in de vaatwasser. Spenen kookten we toen ongeveer 1 x per week uit (nog steeds).
ik deed het toen nog elke dag. ik heb wel een vaatwasse, maar daar werden de spenen zo lelijk in. je kunt het ook afwassen, maar dan was ik weer zo lang bezig om het uit te spoelen. de magnetronsterilisator gaat veel sneller.
Ik geloof dat we het tot 4 maanden elke dag deden. En vanaf 4 tot 6 maanden 1a2 keer per week. tussendoor goed heet afwassen. Na de 6 maanden heb ik ze gewoon in de vaatwasser gedaan. En dan regelmatig een heet programma draaien..
"Moeten" is tegenwoordig helemaal niet meer het geval. Dus het is maar net wat je zelf prettig vindt of nodig acht.
Ik gooi de spenen nog altijd in kokend water en de flessen gaan in de vaatwasser (tussendoor worden ze heel heet afgewassen)
Ik hoorde laatst iemand en die kookt ze helemaal niet uit. Dat is toch gek? Hoefde niet van haar kraamhulp...
Ik kook ze 2 keer in de week uit samen met de spenen, fopspenen etc. Als hij ziek is dan kook ik wel elke dag de spenen uit.
Vanaf 4 maanden 1x per week, vanaf 6 maanden niet meer. Toen aten ze namelijk ook gewoon van een ongesterriliseerd bordje met dito lepeltje, dus zag het nut van flessen sterriliseren echt niet meer in...Wel goed afwassen met heet water en een sopje en goed tussen de randjes zodat de melkrestjes goed weg waren...
hier krijgt hij altijd een 'schone' speen en fles uit de sterrilisator en ik doe ook elke dag de 3 spenen erin..
Tot 3 mnd deed ik het om de andere dag, nu 2 keer per week. Tussendoor was ik de flesjes af, of doe ik ze in de vaatwasser als die toevallig net gaat draaien.
Ik ben best wel van de hygiene ivm mijn werk in de infectieziekte, maar uitkoken werd bij ons na een paar maanden al heel snel veel minder dus zou zeggen 1 keer in de week en de rest afwassen of in de vaatwasser