Kindje 4 maanden, hoe vaak nog fles uitkoken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MamaMiaatje, 16 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Als je kindje 4 maanden is, hoe vaak moet je dan nog de fles/speen uitkoken? Ik doe het namelijk nog vrij frequent, iedere dag.
    Hoe vaak kookten jullie de flesjes/spenen nog uit toen jullie kinje 4 maanden oud was?

Soms hoor ik weleens dat je het flesje/speen na zoveel maanden in de vaatwasser mag doen, maar ben even vergeten met hoeveel maanden dat ook alweer was. En wat als je geen vaatwasser hebt? :D

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Met 4 maanden kookten we nog zelden de flessen uit. Die gingen gewoon in de vaatwasser. Spenen kookten we toen ongeveer 1 x per week uit (nog steeds).

3. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Onze kraamhulp gaf het advies om het 2x per week te doen als het kind 3 maanden oud was.

4. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik deed het toen nog elke dag. ik heb wel een vaatwasse, maar daar werden de spenen zo lelijk in. je kunt het ook afwassen, maar dan was ik weer zo lang bezig om het uit te spoelen. de magnetronsterilisator gaat veel sneller.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik geloof dat we het tot 4 maanden elke dag deden. En vanaf 4 tot 6 maanden 1a2 keer per week. tussendoor goed heet afwassen.

Na de 6 maanden heb ik ze gewoon in de vaatwasser gedaan. En dan regelmatig een heet programma draaien..

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

"Moeten" is tegenwoordig helemaal niet meer het geval. Dus het is maar net wat je zelf prettig vindt of nodig acht.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik gooi de spenen nog altijd in kokend water en de flessen gaan in de vaatwasser (tussendoor worden ze heel heet afgewassen)

8. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    Zo 1 keer in de 2-3 dagen geloof ik!
    Tot 4 mnd elke dag gedaan!

9. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ik hoorde laatst iemand en die kookt ze helemaal niet uit. Dat is toch gek? Hoefde niet van haar kraamhulp...

10. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Ik kook ze 2 keer in de week uit samen met de spenen, fopspenen etc. Als hij ziek is dan kook ik wel elke dag de spenen uit.

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Vanaf 4 maanden 1x per week, vanaf 6 maanden niet meer. Toen aten ze namelijk ook gewoon van een ongesterriliseerd bordje met dito lepeltje, dus zag het nut van flessen sterriliseren echt niet meer in...Wel goed afwassen met heet water en een sopje en goed tussen de randjes zodat de melkrestjes goed weg waren...

12. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    hier krijgt hij altijd een 'schone' speen en fles uit de sterrilisator en ik doe ook elke dag de 3 spenen erin..

13. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Tot 3 mnd deed ik het om de andere dag, nu 2 keer per week. Tussendoor was ik de flesjes af, of doe ik ze in de vaatwasser als die toevallig net gaat draaien.

14. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Ik ben best wel van de hygiene ivm mijn werk in de infectieziekte, maar uitkoken werd bij ons na een paar maanden al heel snel veel minder

dus zou zeggen 1 keer in de week en de rest afwassen of in de vaatwasser

Deel Deze Pagina