las latst ergens in een toppic over ideen voor geboortebedankjes, maar ik weet alleen niet meer waar.. Heb hier een paar links met leuke ideen, die je ook zelf kan maken.... http://www.allemaalbedankjes.nl/geboortebedankjes.html http://www.annemiekendochters.nl/services.htm en klik daarna op (klik hier voor reeds uitgedeelde traktaties). fay
Geboortebedankje oftewel doopsuikers geef je aan de kraamvisite als aandenken eigenlijk. Meestal dus een leuk presentje met wat suikertjes in of aan en een kaartje met de naam en geboortedatum van je kindje Je krijgt hiervoor ook leuke artikeltjes bij Jamin's, sommige maken ze zelfs al voor je klaar, maar je kunt het ook gemakkelijk zelf maken. Liefs Angela.
wat heel leuk is, en ook simpel om te maken is van die mini beschuitjes (haal beide smaken in huis uiteraard) en maak vooraf (dus voor de geboortje) de kaartjes mits je natuurlijk weet wat het gaat worden... 1 maak de kaartjes 2 maak de beschuitjes 3 lijm de kaartjes vast aan een koortje of minibroche 4 spuit de beschuitjes in met (kom ik morgen wel weer op) 5 tezamen met de kaartjes....ontzettend leuk en je kunt het jaren bewaren ziet het er nog steeds als nieuw uit..
Ik word al moe als ik eraan denk. Bij ons is dat niet gebruikelijk om mee te geven, gelukkig...alhoewel het idee natuurlijk wel leuk is, maar ik heb voor mijn gevoel al zoveel te doen voordat het kindje er is.
@Renate28 het is ook geen verplichting hoor een geboorte bedankje ik heb er ook niet aan meegedaan lekker doen waar jij zin in hebt
Ik ga toevallig vanmiddag naar Jamin om van die kaartjes te kopen voor als onze dochter geboren is, ik wil dan voor de jongens iets maken om uit te delen op school (moet ik iets van 75 van die dingen maken hahaha wat een werk he) maar ik denk dus dat ik tule haal en daar dan een paar roze geboortehartjes indoe en dan het kaartje aan een lintje maak en daar dan de tule mee dichtmaak... maar ik ga nu ook maar even op die site's kijken haha misschien zie ik daar nog leukere ideeën! Liefs Wendy
Wij hebben ervoor gekozen de geboortebedankjes niet zelf te maken. We hebben ze besteld in een winkel. Zelf ben ik best creatief maar dan zou het mannetje na de geboorte nog vanalles op het kaartje moeten schrijven...maar hij is niet zo creatief Dus hebben we ze compleet met kaartje besteld!
Ik heb het bij mijn dochter ook niet gedaan...Of ik het strax ga doen, weet ik nog niet.... Maar omdat iker laatst iets over gelezen had, dacht ik, plaats hier ff wat ideeen.. fay
hihi ja ik weet al dat het een meid is en we weten ook al haar naam dus dan kan je het makkelijker van te voren schrijven, maar ik kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt als je net vader/moeder bent geworden
Bluegirl: sow hey dan ben je nog wat van plan voor de klas van de jongens Wij geven ze gewoon beschuit met muisjes mee om uit te delen. En inderdaad zoals je al zegt, ik heb de kaartjes ook al geschreven, op de datum dan na maar dat schrijft mijn moeder erop zodra de kleine is geboren. Ik heb van die doosjes van bij Jamin (gemaakelijk als je er zelf 1 hebt ), daar de suikertjes in en het kaartje vast aan het doosje via een lintje en klaar is kees. Zorg dat de doosjes met 37 weken klaar zijn, dan hoeft mijn moeder alleen nog maar de datum op het kaartje te schrijven en dan via het lintje vast te maken. Liefs Angela.
haha angela... de plannen zijn gewijzigd hoor haha ik heb toch maar gekozen voor kant en klare tractaties van Jamin, het zijn roze spekken (van die halve bollen) met daarop roze muisjes geworden, van de week had ik toevallig bij het kruidvat sateprikkers met clowntjes eraan gekocht (80 stuks ofzo in 1 verpakking voor maar 2 euro) en ik heb bij Jamin die kaartjes gekocht en dan prik ik die vast op het spekkie met zo'n prikkertje... scheelt veel tijd en ook veel geld hahaha Liefs Wendy
Dat is inderdaad ook heel erg leuk voor de kinderen en zeker beter voor de beurs hahaha Ik was daar ook eerst aan het denken, of we hebben ook zo'n leuke speklollie's in blauw of rose met een ooievaar op, maar wij hebben toch besloten gewoon beschuit met muisjes te doen voor op de school en voor de kids van familie en vrienden nemen we zo'n geboortetaart, die zijn ook echt super geweldig, nog met een stoffen ooievaar boven op de taart, alleen is die dan ook weer wat duurder. Liefs Angela.
Hallo ! Ik denk dat dat ook een beetje per regio verschilt of het gebruikelijk is of niet. Ik woon in Limburg en overal waar ik op kraamvisite ben geweest kregen we naar afloop iets, dus ik denk dat ik er ook aan geloven moet. Ik ga ook eens kijken bij Jamin. We wonen dicht bij België, daar is ook zo'n winkel waar je dit soort dingetjes kunt kopen (mega-zakken vol met allemaal dezelfde knuffeltjes en zo) Misschien is dat ook leuk met een kaartje om de nek. Ik vind sommige bedanktjes zo vreselijk oudbollig ... een leuk vlot dingetje vind ik prima ! Voor mijn klas (32 kinderen) moet ik inderdaad ook iets leuks bedenken wat mijn man kan brengen als de kleine er is ... kan hem moeilijk aan het werk zetten voor zo'n klus ! Denk ... denk ... denk ... Succes ermee ! Groetjes, Nikki F
Geboortebedankjes doen Marokkaanse mensen ook vaak als ze een geboortefeestje hebben gedaan. Misschien is het een tip om ook eens, als je toch vlak bij België woont, een Marokkaanse winkel te bezoeken. Ze hebben vaak hele pakketten en dingetjes, wel erg leuk!
In België vlak over de grens ligt een geweldige winkel, dit zijn Italiaanse mensen en hebben echt prachtige spullen. Helaas is hij al 2x verhuist en nu de 3dex kunnen wij hem niet meer vinden. Nu hoorden wij van een klant dat hij als je in Stein de grens over gaat en dan richting OpGrimbie. Dan zie je links op een gegeven moment de Colruyt en daar zou hij ongeveer bij moeten liggen. We zijn zelf nog niet geweest helaas, dus kan het niet precies vertellen. Liefs Angela.