Dames, hoe en waar voelen jullie het kindje op 19/20 weken zwangerschap? ikzelf voel het kindje vooral laag in de onderbuik. Het is nu wel al enkele jaren geleden dat ik zwanger was van mijn eerste kindje, maar ik had het gevoel / gedacht dat ik op de helft van mijn zwangerschap meer gevoel had in de middenstrook van mijn buik. Je hoort me al aankomen / denken, kan het zijn dat ons kindje laag ligt? Wat voelen jullie zoal en waar in de buik? Liefs Lentel
Ik ben bijna precies even lang zwanger als jij! Maar dit is mijn eerste kindje, dus ik heb nog niet zo veel gevoeld. Met 15/16 weken voelde ik een keer zo'n vlindertje, dat was toen voor mijn idee wel "bovenin" mijn baarmoeder (toen was hij nog wat lager natuurlijk, maar het gevoel was niet zo laag). Dat heb ik nu ongeveer 3/4 keer gevoeld in die paar weken. De afgelopen dagen heb ik af en toe het idee dat ik heel zachtjes iets voel bewegen, maar dat is meer aan de zijkanten. Het lijkt alsof de baby meer met zijn handjes kriebelt aan de zijkant, maar zo duidelijk om dat te onderscheiden voel ik het nog niet. Wat ik trouwens wel heel duidelijk voel was dat hij/zij op mijn blaas duwt af en toe. Als ik opeens opsta of een beweging maak, dan moet ik onwijs naar de wc, en de plasdrang blijft ook nadat ik naar de wc ben geweest. Iemand zei al, je hebt blaasontsteking, maar een uurtje later is het weer weg. Het voelt echt alsof er een hak in wordt gezet Ik heb nog niet echt het idee dat ik meer onderin of bovenin iets voel. Mijn baarmoeder vind ik al wel heel groot. Ik kan goed voelen hoe het groeit, en hij komt nu toch wel tot mijn navel. Voor mijn idee is hij enorm, maar met een gewoon t shirt aan zie je nog weinig buik! Ik ben heel erg benieuwd wanneer ik echt iets ga voelen wat duidelijker is. Nog een vraagje, doet het wel eens een beetje zeer of gevoelig als je je baby voelt? Of is het meer als een aanraking? Ik heb namelijk wel eens dat ik iets voel, maar dan is het meer vervelend dan dat ik er een roze wolk gevoel bij krijg! Is dat eerder een gewoon steekje, of heb ik meer een plaagkindje?
ik voel de kleine net onder mijn navel schoppen. de echo wees uit dat hij nog met zijn beentjes naar beneden ligt.
Ik voel de kleine het vaakst net boven mn schaambot. Soms wat hoger, ter hoogte van de navel en als ik mn hand op mijn buik leg, zwemt ie daar naar toe.
ik ben bijna 19 weken en voel hem vooral links in mijn onderbuik, ongeveer 4a5 cm onder mijn navel. ik voel hem vanaf week 16. echt bijzonder!
Hoi Lentel, Ik voel het meneertje al wekenlang regelmatig links onder mijn ribben trappelen (of wat hij dan ook doet), maar sinds een week of twee/drie eigenlijk aan alle kanten van mijn buik. Geen idee of je kindje laag ligt als je alleen daar beweging waarneemt eerlijk gezegd. Misschien toch een vraagje voor de vk? Groetjes Florentine
Hey lentel Bij mij is het heel verschillend, rond 16/17 weken inderdaad echt onderin, net boven mijn schaambot, en nu links rechts, boven onder, als ze onder trapt en ik leg mijn hand erop, duwt ze soms terug maar soms ook weer aan de andere kant. Ik weet wel dat ze erg druk is want het gaat soms de hele dag door! Liefs Jojo