Poepen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door DvS, 24 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ik om de dag ongeveer, heb er nog steeds geen moeite mee :)

2. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

17 jan 2008
    298
    0
    0
    Ik ga meestal om de dag, maar de laatste paar dagen moet ik s'ochtends echt rennen anders hou ik niet meer.
    In het begin van de zwangerschap veel last gehad van obstipatie, en nu lijkt het af en toe gewoon diarree.
    Hebben daar meer last van? Kan ook nergens wat vinden daarover, ze zeggen wel dat voordat de bevalling begint je last kan krijgen van diarree. Maar daar lijkt het me nu nog een beetje vroeg voor, heb verder ook nergens last van.

Volgende week maar even vragen aan de vk.

3. mamaflower

mamaflower Actief lid

3 mrt 2009
    133
    0
    0
    gastouder
    Om 2 a 3 dagen.

4. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Ik kon in de eerste weken van mijn zwangerschap ook niet goed. Zo'n 1 keer per 3 dagen. daarvoor minimaal eenmaal per dag.
    Nu ben ik cornflakes met extra vezels gaan eten en als ze die niet hebben korflakes special K. Dat helpt.

pfffffffff, wat een gedoe he.

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik gebruik brinta, eerst een glas water, dan mn brinta en dan weer een glas water, moet zeggen dat t nog wel aan de harde kant is, maar niet zo erg al t er niet uit krijgen haha

6. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Ik moet nu 1x per dag, soms een dag niet.

Maar je moet het niet ophouden hoor. Zeker niet nu je zwanger bent. Als je het te lang ophoudt en je moet te veel persen om het eruit te krijgen, kun je last krijgen van aambeien. En geloof me dat is geen pretje. Ik heb er in de eerste zwangerschap last van gehad, dus ik probeer nu echt iedere dag te gaan en zit dan soms een kwartier op de wc, omat ik niet echt durf te persen, bang om weer die rotdingen terug te krijgen hahaha.

Groetjes Inge

7. Jocelijne

Jocelijne Lid

10 dec 2008
    83
    0
    0
    IT
    Schotland
    hier ongeveer elke dag 1x of een dag een keertje niet... maar gemiddeld wel elke dag een keertje

8. mama1990

mama1990 Lid

18 mrt 2009
    43
    0
    0
    Amsterdam
    ik kon eerst maar 1 keer in de week :( ik heb de tip via deze site gekregen om 1 keer per dag sinaasappelsap te drinken met een scheut olijfolie. sinds ik dat doe kan ik elke dag :D

9. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Haha, wat een onderwerp :D

Jarenlang hoefde ik maar 1 keer in de 3 dagen. De maanden voor mijn zwangerschap en nu moet ik elke dag een keer.
    Maar die jaren dat ik maar 1 keer in de 3 dagen hoefde, at ik genoeg vezels hoor.

10. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    :) Ik moet éen keer per dag, somds twee keer.
    Heb trouwens een beetje het gevoel dat ik het soms wat slechter op kan houden nu ik zwanger ben. Ik bedoel, tuurlijk kan ik het wel ophouden, maar heb soms het gevoel dat de baby op mijn darmen drukt, net zoals bij mijn blaas en zo de poep er al een soort van uit drukt... Ik moet gewoon sneller zegmaar. Zo ook bij plassen. Hebben jullie dat ook? :oops:

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja; dat heb ik ook sinds een paar weken. 't Lijkt wel dat nu de baby is ingedaald m'n darmen een beetje in de verdrukking komen. Moest heel de zw.schap 1x per dag en nu wel 3x.

12. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Normaal gesproken moet je ervan uit gaan dat het 'normaal' is als je 1x per drie dagen tot 3x per dag gaat. Alles dat daartussen zit is gezond. Pas als je veel vaker of veel minder gaat, kan er reden tot bezorgdheid zijn.

Tijdens je zwangerschap kan het sowieso helemaal anders zijn omdat er bijvoorbeeld meer vocht door je darmen wordt opgenomen e.d. Je hoeft je niet snel zorgen te maken; eigenlijk pas als je echt last van je darmen hebt...

Oh, bij mij is het inmiddels weer gewoon 1x per dag (gelukkig). Lekker regelmatig :D

13. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Ja? Werkt dat echt zo goed?
    Smaakt het wel een beetje dan?
    En hoeveel eetlepels olijfolie moet je erin gooien dan?

14. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Ik moet soms ook een paar dagen wachten en dan heb ik zo'n last van mijn buik, maar dan komt het gewoon niet, ik denk dat het erbij hoort helaas..

15. zogelukkig

Nou, ik loop al jaaaaren met darmproblemen bij de internist en 1x per 3 dagen is echt niet normaal of gezond. 1x per dag is dat wel.

16. onsfrumpie

onsfrumpie Actief lid

29 okt 2008
    183
    0
    0
    ik kan praktisch elke dag, heel soms 1 dagje niet maar dan komt het omdat ik liga of banaan gegeten heb, soms 2x per dag maar dan heb ik meer fruit of andere vezels gegeten/gedronken. In het begin zat ik ook verstopt, maar nu gaat het goed!
    Ik begin met yakult, eet Special K voor ontbijt met hero fruitontbijt want melkproducten kan ik niet zo goed verdragen op nuchtere maag, ik eet bruin brood of volkoren brood en fruit en groente. ik drink alleen nog te weinig.

17. zogelukkig

Ja, veel drinken is ook heel belangrijk voor een goede stoelgang. Vezels onttrekken vocht aan je lichaam en als dat er niet is krijg je harde keutels. Dus zeker 2 liter calorie-arm vocht is goed!

Deel Deze Pagina