overstappen op 4 flessen???

Discussion in 'Flesvoeding' started by desteny, Jul 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. desteny

desteny Actief lid

Dec 13, 2005
    272
    0
    0
    hoi dames,

Mijn dochter is 12 weekjes jong en krijg 5 flesjes per dag van 150 (165)
    Ik merk steeds vaker dat ze daar geen genoegen meer mee neemt...
    Ze krijgt s,morgens om 8 uur dr eerste flesje en s,avonds om 8 uur de laatste fles(flesje van 11 uur geef ik vanaf week 2 al niet meer omdat ik haar daar niet wakker voor krijg), om de 3 uur dus... s'nachts slaapt ze nu door...
    Het komt nu 7 van de 10 keer voor dat ze aan de 165 niet genoeg heeft(met fopspeen neemt ze geen genoegen!!) en maak ik er nog 65 bij en dat gaat ook op... hier houd ze het natuurlijk wel langer op vol een uurtje of 4...

Mijn vraag is dus of het verstandig is om over te stappen op 4 x 200/230 per dag???

op het cb was ze de laaste keer 5,5 kilo maar dat is alweer 3 weken terug dus denk nu tussen de 6 en 6,5 kilo

groetjes

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou sowieso nog geen flessen van 230 aanbieden en dit zelfs zo veel mogelijk proberen te voorkomen.

Liever 5 x 200 , 230 rekt het maagje behoorlijk uit.

Maar gewoon eerst dus maar eens kijken wat er gebeurd als je flessen gaat maken van 200 - mogelijk laat je kindje er dan vanzelf ook wat meer tijd tussen.

3. desteny

desteny Actief lid

Dec 13, 2005
    272
    0
    0
    oke dank je wel...

Alleen was mijn vraag of ik dan kan overstappen op 4 flesjes..

groetjes

4. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Moet je eens met het cb overleggen!
    Chloé krijgt nu nog steeds 5 flessen van 180+6 en krijg haar om 22.30 ook moeilijk wakker maar als ik haar eenmaal langzaam een beetje wakker heb gekregen drinkt ze die fles ook leeg!

5. jojo29

jojo29 Bekend lid

Feb 4, 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    ik zou 200 geven en kijken hoe ze het daarmee doet.

mijn dochtertje is nu 4 maanden en zat ook al snel aan de 4 flessen van 230 maar het is ook een flinke meid.

geef er 200 cc en kijk of ze hem helemaal leeg drinkt een kindje geeft zelf aan of het meer wilt of het genoeg heeft maar nog geen 210/230 geven dat is nog te snel geef er maar eerst 180/200
    en dan kijken of ze het er mee red.

gr jojo29

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik zou flesje van 200cc (180+6) aan gaan bieden en dan kijken hoe lang ze ertussen laat. Dan zie je vanzelf of je uitkomt op 4 of op 5 flessen per dag.

Mijn dochter krijgt nu ook 5x 180+6. Ik heb haar nu 3 keer 4x 180+6 gegeven en de laatste voeding voor de nacht laten vervallen, ook met als reden dat ze dan vaak moeilijk wakker te krijgen is en slecht drinkt. Maar vanmorgen werd ze daardoor al om 05.00 uur wakker. Ik denk dus toch dat ze er nog niet aan toe is en ga haar toch de laatste fles maar weer geven.

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat bedoelde ik ook... als ze er meer tijd tussen laat zitten, worden het vanzelf 4 flessen.
    Maar het is natuurlijk ook wel érg warm weer nu, dus wat dat betreft kan ik me voorstellen dat er nu ook een stukje dorst bij zit, waardoor ze om de 3 uur echt wel vocht nodig heeft ze maar. En ze dus niet naar de 4 uur gaat...

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ja, idd. Ayla laat nu nog 4 uur tussen de flessen en krijgt er dan dus 5 per etmaal. Met dit warme weer komt ze dus niet eerder, maar geef ik haar soms wel een beetje lauw water.

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Bij mij stond het CB er niet achter dat ik zelf overgestapt was na 4 flessen...
    Ze zeiden dat sommige vlugge kindjes vanaf de 4 maanden op 4 flessen zaten!
    Maar die van mij zat er dus al met 3 maanden op.... Ze wilde gewoon niet meer en anders moest ik om de 3 uur ofzo al een fles geven (ze sliep namelijk s'nachts zo'n 12 uur achter elkaar) en toen zeiden ze: nou ja als ze er aan toe is dan is ze er aan toe...

Oh ze krijgt trouwens 3x 180 (nou ja 190 eigenlijk omdat ze standaard 10 cc water krijgt) met 6 scheppen voeding! En de laatste fles krijgt ze iets meer!
    Wel krijgt ze al fruithapjes en tussendoor water en of wat diksap aangeboden!

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik zit nu ook van af een week of twee op vier voedingen per dag. Krijg er echt niet meer in ze krijgt 4*180+6 en jhbp. Van wegen het spugen. En soms laat ze er ook nog wat van staan. Maar ze doet het er verder goed op en nu al een week ongeveer een half potje fruit.

11. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    Ik vind dr persoonlijk nog wel erg klein voor 4 flessen op een dag.
    Ik zou dr flessen verhogen naar 180+6 en dan kijken hoeveel ze drinkt als het goed is laat ze er dan meer tijd tussen en kom je misschien toch aan de 4 flessen.

Share This Page