Hoi, even een vraagje, hoevaak poept jullie baby met fv de eerste weken? Mijn dochtertje poept heel weinig, begon in de kraamweek dat ze er 3 dagen tussen liet, heb toen een klysma gekregen van de vk, toen was het niet nodig en kwam het toen ik de thermometer gebruikte. Helaas kwam er daarna weer 3 dagen niks en heb ik alsnog de klysma gebruikt omdat ze er echt last van kreeg. Nu zitten we weer dat ze continu vieze scheetjes laat maar er weer geen ontlasting komt. Overigens heeft ze steeds wel dunne ontlasting, het dikt tot nu toe niet in, de laatste keer was het zelfs hele vieze diarree. Hebben jullie nog tips voor me?
Onze baby poepte maar 1x in de 4 dagen. Zolang het nog blubber is en niet hard, zou ik me er geen zorgen over maken en dus ook geen klysma geven. Volgens mij is klysma ook geen eerste keuze bij verstopping. Baby's weten in het begin niet hoe ze moeten poepen en persen, die van ons zat ook urenlang te wurmen en te drukken zonder effect. Scheten zijn ook heel normaal
Toen wij overstapten van borstvoeding naar flesvoeding, kreeg onze baby ook last van verstopping. Ze liet er zo 3-4 dagen tussen zitten. Ook al was de ontlasting dun, ze had er wel echt last van! Helpen met de thermometer hebben we ook gedaan, maar wordt afgeraden omdat ze dan niet zelf zou leren 'persen'. Het kan wel een oplossing zijn als ze niet meer stopt met huilen van de buikpijn, maar zolang dat niet zo is kun je beter even afwachten. Bij ons kwam het na een paar weken vanzelf goed, nu poept ze eens in de 1-2 dagen. Wat kan helpen: - extra water in de fles - na de voeding fietsen met de beentjes, buikje masseren, evt ronddragen met het buikje op je onderarm - lekker douchen of badderen tegen de buikpijn - evt Johannesboompitmeel toevoegen. Dit kan ook een averechts effect hebben, maar de onze ging er zo van aan de dunne dat we weer gestopt zijn. Maar toen was ze het wel kwijt Maar het belangrijkste volgens mij: geef het enkele weken de tijd, ze zal het vanzelf leren!!