Hallo dames, Ik moet mijn kleine meid echt 5 keer per dag verschonen, dan bedoel ik de kleertjes ook. 2 keer omdat ze zoveel spuugt de laatste tijd, weet niet hoe dit komt maar de melk giet eruit kort nadat k haar gevoed heb. En 3 keer omdat ze 3 keer per dag poept en de poep dan tot haar nekje komt terwijl de luier aan de voorkant nog helemaal schoon is. Ik snap niet hoe dit kan en vind t erg vervelend, doe ik iets verkeerd? Ze heeft dit weleens vaker gehad maar dan echt 1 keer per week ofzo nu is het gewoon 3 keer per dag helemaal onder de poep! Ik heb de kruidvat luiers, zou het daaraan kunnen liggen? Wie heeft dit probleem ook en hoe los je dit op? Alvast bedankt!
Je kunt inderdaad zeker andere luiers proberen. Een ander merk, of misschien is het tijd voor een maatje groter? Probeer de luier goed strak vast te maken zodat de luier op de rug goed sluit. Het is nog erg vroeg voor tandjes, maareh.... dit soort luiers en de frequentie zie je vaak als er tandjes doorkomen. Wat betreft het spugen, misschien helpt het door haar na het voeden wat langer te laten liggen, dus niet meteen rechtop zetten? Of misschien ietsje minder voeding? Ik doe enkele suggesties die ik zelf zou proberen. Ik heb persoonlijk helemaal geen ervaring met zulke luiers of veel spugen... Hopelijk is het gewoon een fase en zit ze binnenkort weer lekkerder in haar vel.
Ik dacht ook aan tandjes omdat ze zoveel kwijlt. En 3 volle poepluiers per dag vond ik echt veel want normaal had ze er maar 1. Ik dacht juist altijd dat ik haar na de voeding gelijk rechtop moest houden zodat de melk gelijk zakt. Ik ga de luier wat strakker doen denk ik, wel even oppassen dat t niet te strak word. Bedankt voor de tips. Zijn er nog andere mensen die ervaring hebben in dit soort gevallen?
moet zeggen dat ik pampers juist rot luiers vind en heel tevreden ben over kruidvat! Maar ieder zo zn merk Miss een maatje groter proberen? Zit de luier niet te kort aan de achterkant? spugen: Hier is het juist na de voeding even recht op houden is ze de laatste tijd te gulzig? Is ze onrustig tijdens het voeden? geef je BV? te krachtig toeschiet reflex? het zijn maar ideetjes he! suc6!
Zie je nog niets dat op tandjes wijst? Rood tandvlees, wit puntje, etc.? Want spuitluiers & spugen waren bij mijn zoon echt de 2 voornaamste indicaties dat er weer wat aankwam... Nog steeds trouwens, want bij zijn hoektanden laatst was het echt een drama. Dacht even dat hij buikgriep had, tot ik die bulten in z'n tandvlees zag
Oh ja, nu zie ik het, je moet je kindje idd juist een tijdje rechtop laten na het drinken! Oeps, had ik het verkeerd onthouden Sorry! (duidelijk geen spuger hier) Wij hebben ook even KV luiers gebruikt, maar ik vind ze stugger. Vind ze ook niet goed aansluiten bij de rug... Maar elk kindje is anders he.
Bij mij had ze ook met regelmaat spuitluiers maakt niet uit met welk merk. Ik ben ook juist tevreden over de Kruidvat luiers tot nu toe. En geef je borstvoeding? Dan heb je ook eerder kans op de spuitluiers. En misschien een tip om de kleertjes schoon te krijgen; ossengal stick, helpt bij mij fantastisch!
Helaas heeft mijn dochter dit ook altijd gehad totdat ze vaste voeding kreeg. En niet maar 3x per dag maar echt na iedere voeding
Sinds vandaag en gister heeft ze ineens geen spuitluiers meer de poep is juist wat steviger, ze heeft gister haar 1e hapje gekregen dus misschien dat het daardoor komt.
ik vergis mij 4+ is va 9kilo,en 4 idd va 7kilo,maar ik dacht even terug,ik deed dat ook maar toen het wel te ruim,ging er voor uit lekken zeg maar,maar je kan altijd proberen
ik viod die van KV ook niet fijn, juist van AH of C1000, lijken langer op de rug. Die laatste kan je een proefpakket van aanvragen. Maar verder hadden wij het ook vaak, maar toen was hij wat jonger.