Mijn jongste slaapt vier keer per dag, maar meestal maar rond de 20-55 minuten. Ik zou zo graag willen dat ze drie keer per dag zou slapen maar dan wat langere slaapjes. Ik merk ook dat ze tussendoor nog vermoeid is. Ik leg haar na 90 minuten wakkertijd weer op bed (volgens boek van Stephanie Lampe, baby in een droomritme) en dit werkt op zich goed, behalve dan dat ze zo kort slaapt. Haar laten liggen als ze wakker wordt helpt niet want dan blijft ze huilen tot ze overstuur raakt. Hebben jullie tips/ervaringen?
Zeer herkenbaar, en het enige wat ik er aan toe kan voegen ''acceptatie''. Ik kijk niet meer op de klok...Weet alleen wanneer ze haar voeding moet hebben. Alle slaapjes die ze doet zijn mooi meegenomen, ze gaat net wat je aangeeft wat vaker naar bed of soms een klein slaapje extra in de wandelwagen
Ben heeft dat ook heel lang gehad. Doe je niks aan! Rond die tijd ging hij wel langzaam over op 3 slaapjes volgens mij. Geen tips, gewoon aanvaarden. Ineens sliep hij af en toe een uur, anderhalf uur en nu soms zelfs twee uur. Met 9 maanden was dat volgens mij (sorry ) Hou vol!
Mijn zoontje deed dat ook tot vorige maand. Nu is hij over op 2 slaapjes en daarvan is meestal 1 rond de 2 uur en 1 kort 45 min ofzo.
Mijn oudste heeft tot haar 11 maandjes alleen slaapjes gehad van 45 minuten... Ik had echt het idee (zeker toen ze 2 maanden was ofzo) dat ik haar de hele dag in of uit bed aan het halen was. Rond het jaar ging ze 1 x per dag 90 minuten slapen. Maar dat was écht de max. (behalve na de vaccinaties; dan sliep ze uren!) . Snachts sliep ze al wel jong door met 8 weken van 7 tot 7.... tja. Maar ik vond het wel zwaar overdag. Overigens heeft ze nog steeds een hekel aan slaapjes en met 2 jaar was het overdag slapen ook voorbij. Dus ik sluit me aan bij een eerdere reactie: acceptatie... ga mee met het ritme van je kindje.
Blijkbaar hebben baby's soms moeite om meerdere slaapcycli aan elkaar te breien en moet je ze daar bij helpen.
Onze zoon heeft ren periode van een paar maanden gehad dat hij slechts 2x per dag een half uur sliep! Heb alles uit de kast getrokken om hem langer te laten slapen maar uiteindelijk hielp 1 ding: accepteren dat het zo was. Ja hij was tussendoor wel moe maar slapen ho maar! Zelfs nu is hij overdag geen geweldige slaper hoor, slaapt 2x een uur en gaat nu zelfs over op 1x per dag een uur.
Idd. Accepteer dat het zo is...mijn dochter slaapt vanaf dat ze 4 weken was steeds maar 30-45 min. Ik kon haar wel 6 keer op bed leggen op een dag...en nu is ze 6.5 maand en slaapt ze ineens 1x per dag 1-1.5 uur... dus ooit gaan ze vast twee langere slaapjes doen... laat idd de klok los...leg ze op bed wanneer ze vermoeidheidssignalen aangeven ookal is dat al na een half uur...volg je kindje...werkt het beste... Succes
Onze dochter (nu bijna 8 maanden) slaapt overdag maar 1 keertje. De ene keer 1, 5 uur en de andere keer maar 30 minuten. Wat ik hierboven ook steeds lees: acceptatie zolang ze s nachts goed slaapt, en dat doet ze, is het goed en heeft ze hier blijkbaar genoeg aan.
Wat je misschien nog wel zou kunnen proberen is je kindje langer ophouden. Dat was hier de oplossing. Mijn zoontje kon met 4 a 5 maanden al 2 uur achter elkaar wakker blijven, met 6 maanden was dat 2,5. Ik volgde ook netjes de schema's en als ik hem na 1,5 uur wakker op bed legde viel hij wel in slaap, maar idd voor hooguit 45 min. Toen ik hem wat langer op ging houden, sliep hij langer en was hij daarna ook gezelliger. Hier toen al heel snel ook weer van 3 naar 2 slaapjes gegaan en daar zit hij nu al een paar maanden op.
Bedankt voor jullie antwoorden, fijn om wat herkenning te vinden hier Olifantje 1991, ik denk dat ik jouw advies opvolg, dus iets langer wakker houden. Hopelijk slaapt ze dan iets langer. En zo niet, dan inderdaad zoals de rest zegt 'accepteren' .. :-/
Heb op dit moment precies hetzelfde probleem overdag 20 a 30 min slapen en na een half uurtje vermoeidheidssignalen..ik loop de hele dag heen en weer. Sinds ik gestopt ben met inbakeren wordt ze snachts ook wakker 2x en wilt dan na 6u niet meer slapen. Langer ophouden was bij mij geen optie, ze werd steeds actiever en actiever en kon maar niet in slaap vallen..ik lees in ieder geval met je mee accepteren heb ik al gedaan maar ik weet niet of ik de vermoeidheid nog aankan
Pittig he, Nihal Inmiddels leg ik ons dametje na ongeveer 2u wakkertijd op bed. Ze slaapt soms iets sneller in maar het blijven hoe dan ook hazeslaapjes. Ik probeer me er maar bij neer te leggen :O