Mijn dochter was gisteren 6 maanden, Ze is geboren met 2 nieren. Rechts werkt prima en links is een bekkennier die nu bijna is opgelost door haar lichaam omdat hij geen functie had. Ze heeft als kleine baby veel gehuild en achteraf denk ik dat ze misschien daarvan wel veel pijn heeft gehad. Ook heeft ze in 5 maanden 4 verschillende soorten antibiotica gehad vanwege die bekkennier omdat ze niet wisten of die urine zou sparen of niet. Uiteindelijk bij de 5 maanden na verschillende onderzoeken mochten we stoppen met de antibiotica. En toen begon het. Verkoudheid na verkoudheid Niet meer doorslapen Dunne ontlasting Ineens onder de rode vlekken op haar gezicht. Blijkt dauwworm te zijn En alweer een oorontsteking waarvan de laatste 2 weken geleden was. Dus nu wel antibiotica om het te onderdrukke Nu zegt de nefroloog en huisarts dat het typisch is dat dit allemaal komt nadat ze gestopt is met de antibiotica want het is een antibiotica gericht op het urinewegstelsel. Klopt ook wel, werk zelf in de zorg. Maar toch. Ook hier zei de verpleeghuisarts hetzelfde (vroeg het aan hem) Ondanks dat ik weet dat het dus eigenlijk niet kan, lijkt er me toch wel een logica in zitten dat die antibiotica meer deed dan alleen bij de urinewegen. Iemand van jullie hier ook ervaring mee?
Geen ervaring met de nieren en hoeveelheid antibiotica. Maar al die antibiotica zal misschien haar immuunsysteem toch ook wat kwetsbaar hebben gemaakt. Aan de andere kant is het vrij normaal dat de ene na de andere verkoudheid zich aandient in het eerste jaar. Althans, bij mijn kinderen was/is het niet anders. Mijn zoontje heeft het ook gehad, en sinds de 'r' weer in de maand is, is hij ook op en af verkouden inclusief oorontsteking aan beide oren (hij heeft al buisjes ivm een doorgebroken oorontsteking in april). Wel heel vervelend dat ze zich steeds niet zo lekker voelt! Hopelijk voelt ze zich snel lekkerder en kan ze even AB-vrij zijn. Lijkt me toch fijner voor dat lijfje (maar...wat moet dat moet dus begrijp wel dat het de afgelopen tijd even niet anders was!)
Ja, na antibiotica (en zeker zoveel) heeft het lichaam even nodig om te herstellen. Ik herken dat wel. Vervelend voor haar, ik hoop dat het snel wat beter gaat. Misschien dat probiotica kan helpen?
Ja van dat herstellen had ik ook al zoiets da moet toch. Ze moet nu toch haar immuunsysteem zelf redden. Maar dan zegt zo'n arts dat dat niet kan. Ik vind dat dan vreemd. Hoop ook dat ze gauw beter is. Herken dit niet van mijn andere dochter. Die is nooit ziek geweest als baby zijnde. Wat is probiotica?
Google even op probiotica. Zelf geen ervaring met ab, maar jouw kindje heeft praktisch al haar hele leven ab gehad. Antibiotica maken niet alleen de slechte levende bacterien maar ook alle goede kapot. Nu moet ze dus van vooraf aan beginnen met het opbouwen van weerstand. In principe moeten alle kindjes dat natuurlijk, maar die van jou heeft daarin een behoorlijke achterstand. Probiotica kunnen helpen die weerstand op te bouwen. Het is misschien net dat extra steuntje in de rug om dit goed op gang te krijgen. Ik zou dan wel voor een goed merk gaan (bijvoorbeeld abc dophilus van Solgar of Orthiflor start). In vind het overigens opmerkelijk dat niemand je ooit eerder attent heeft gemaakt op probiotica, zeker als je kindje zoveel ab heeft gehad. Maar dat terzijde. Verder kan het ook toeval zijn zoals iemand hierboven opmerkte. Het is ook weerstand opbouwen nu. Sterkte ermee.
Ga ik doen. Ik heb er ook nog nooitmvan gehoord dus,vind de tip,erg fijn. Ik ga me er even in verdiepen nu.
Probiotica heeft onze kinderen ontzettend geholpen! De goede bacterien die daarmee in de darmen komen zorgen er ook voor dat de stoelgang weer normaal word. Daarbij is gebleken uit onderzoek dat klachten van de luchtwegen erger zijn bij mensen waarbij de juiste bacterien in de darmen te weinig aanwezig zijn. De probiotica die hierboven genoemd worden zijn inderdaad erg goed. De flesjes Yakult uit de supermarkt zou ik niet nemen..zitten erg veel suikers wat de bacterien niet ten goede komt. Heel veel sterkte voor jullie meisje! Het is niet niks wat ze al heeft moeten meemaken!
Dank jullie wel dames. Fijn om deze tips te lezen. Ik ga maandag er even naar opzoek. Hoop echt dat het gaat werken. Ze heeft idd genoeg mee gemaakt. Maar hopelijk gaat het allemaal gauw de goede kant op.
Op de site van De groene vrouw kan je veel lezen over probiotica. Ik heb daar toen veel aan gehad. Ben uiteindelijk uitgekomen op childrens symbiotic van Viridian. Weet alleen zo niet of die ook al voor die hele kleintjes is.
Inderdaad probiotica! Onze huisarts raadt bij een ab kuur meteen pro biotica aan. Hier wat darmproblemen (waarsch coeliakie) en in het voor en najaar krijgen ze alletwee een pro biotica kuur en als ze ziek zijn ook
Ik wilde ook de pro-biotica tip geven. Maar dan even navragen of er een dosis of drankje voor baby's is. Het heeft onze zoon ook ontzettend geholpen. Wanneer we ermee stoppen merken we dat vrij snel. Dus hij krijgt nu standaard een dosis. De jongste wil ze niet nemen maar hij heeft ze ook niet nodig. Hij is af en toe verkouden maar onze oudste bleef maar kwakkelen met erge ziektes tussendoor. Ik zweer erbij!
Maar zon probiotica kuur moet ik die via de huisarts aanvragen? Of kan ik die zelf starten en halen bij apotheek of drogist?
Antibiotica zijn een enorme aanslag op de darmen en daarmee ook op de weerstand. Ik vind het dus volstrekt logisch dat na het stoppen de problemen begonnen zijn. Ik zou dus inzetten op versterken van haar afweer en haar darmen.
J Oke dank je wel. @x11. Ja dat dacht ik dus ook. Maar als je van verschillende artsen hoort dat dat niet is dan ga je toch twijfelen.
Beter laat dan nooit. Probiotica is gekocht en de eerste alweer gegeven. Nu hopen op een goede werking ervan.
Mag ik vragen, welke en waar je deze hebt gekocht? Hier ook net een antibiotica kuur achter de rug, maar ons is niet verteld dat we ook probiotica erbij moesten gaan gebruiken Sterkte voor je kleintje!
En hebben die probiotica voor baby's een smaakje, of proeven de baby's er niks van? (hoop het laatste)
Merk solgar Acidophilus Gekocht bij de etos. Had daar advies gevraagd en ze gaven hetzelfde merk als iemand mij hier aangaf. Ik mocht de capsule open maken en door de melk of op een lepeltje met eten erbij. Mijn dochter heeft 5 maanden continu antibiotica gebruikt. Ik had er ook nog nooitmvan gehoord en niemand mij geadviseerd. Tot ik dus dit topic opende. Ik ben de dames dankbaar en hoop dat het gauw gaat werken.