onzeker over slaapritme 5 mnd

Discussion in 'Baby en dreumes' started by zwangerworden, May 31, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

Jul 29, 2008
    502
    0
    0
    Misschien kan iemand zijn ervaringen delen want ik kom er slecht uit...en ben enorm onzeker geworden. Mijn kleintje heeft sinds begin deze week doorkomende tandjes (onder twee) en we zijn 7 mei verhuisd. Sinds die tijd slaapt onze kleine overdag prima maar s'nacht is een drama. Ze sliep eerder tussen 19 en 23 dan laatste voeding en sliep dan tot 03.00 en dan tot 07.00. Dit was goed te doen. Nu slaapt ze niet meer vanaf 19.00 (wezijn dus onze hele avond kwijt) Als ze dan uiteindelijk toch in slaap valt is dit vaak in de kinderwagen of op de bank of zo. We geven haar dan nog een voeding als we naar bed gaan en meestal slaapt ze dan wel weer door alleen wordt ze na een uurtje wakker. En echt krijsen niet te troosten tot ze bij ons is. Zodra we haar oppakken slaapt ze weer????We zijn nu zo moe dat we haar vaak tussen ons inleggen. Zo kan ik haar om 03 uur ook voeden en hoef ik er niet uit....

Komt dit wel goed???

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Ja hoor, dat komt wel weer goed. Ze heeft blijkbaar veiligheid nodig, waarschijnlijk omdat ze last heeft van de tandjes.
    Ons zoontje heeft maanden tussen ons in geslapen vanwege een lichamelijk probleem. Toen hij en wij er aan toe waren, hadden we hem in eigen bedje slapen, weer zo aan geleerd en is hij ook weer vanzelf gaan doorslapen.

3. jammetje

jammetje Actief lid

May 5, 2010
    216
    0
    0
    het is inderdaad een gevoel van veiligheid. Je zult dit nog veel vaker meemaken ook als ze ziek zijn willen ze graag even getroost worden. En s'nachts zijn de klachten vaak erger dan overdag. zodra ze weer goed in hun velletje zitten gaat het huilen ook weer over.

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Natuurlijk komt het goed! :)

Heb je al VSM voor de tandjes en een bijtring?
    Voor het slapen gaan in bad doen werkt hier ook goed.

Misschien werkt een campingbedje ook goed?
    Dan is je kindje toch dichtbij en slapen jullie misschien wat lekkerder?

Heeft je kindje al een knuffel?
    Dat werkt hier ook goed, ze wordt helemaal blij als ze haar beer ziet!

5. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

Jul 29, 2008
    502
    0
    0
    Wat leuk dat je de tip geeft over het camping bedje. We laten haar nu ook wel slapen in de kinderwagenbak (het past nog hahaha) Dit "knusse" gevoel lijkt wel wat te helpen.

6. mroos

mroos Niet meer actief

Volgens mij zijn onze kindjes ongeveer even oud. Boaz is ook best 'lastig' en verandert regelmatig van ritme. Meestal gaat het best aardig(zo'n 3 keer per nacht eruit voor de speen en heel af en toe eruit halen) maar af en toe ook 5 tot 15 keer per nacht eruit rond de sprongetjes.

Ik heb gemerkt dat een heel uitgebreid vast ritueel goed werkt voor Boaz. wassen/in bad doen, pyamaatje aandoen, flesje drinken, boekje lezen, nog even op de buik bij mij lekker knuffelen met speen in(dan valt hij bijna in slaap), en dan in bed leggen, een héél lang slaapliedje zingen, muziekmobiel aanzetten 'slaap lekker' en weglopen.

Verder heb ik ook het idee dat ze meer en meer doorkrijgen hoe ze je aandacht kunnen trekken. Boaz maakt de laatste tijd volgens mij gewoon lawaai zodat ik weer aan kom lopen. Dus zeg ik niks meer, geef zijn speen terug, en loop weer weg.

Ik zou zeggen, gewoon lekker 19.30 naar bed, want dan is ze echt wel moe, en dan de aanhouder wint..

Share This Page