Hij wil niet!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bizzy, 8 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Anthony word in augustus 3 jaar en ben nu ongeveer 8 maanden aan het proberen hem iig overdag zindelijk te maken.
    Hij zegt wanneer hij moet plassen en ook als hij moet poepen geeft hij het aan.
    Zet ik hem op het potje of wc met bril verkleinder houd hij het gewoon op net zo lang dat hij weer zijn oude vetrouwde luier aan zijn billen voelt!
    Heb hem laten lopen met alleen onderbroek aan (nat was geen probleem) en onderbroek onder zijn luier (voor t gevoel) proberen te belonen met stickers of iets lekkers.
    Nu houd hij al een week mooi zijn mond als hij iets gaat doen in zijn luier zo lijkt want ja dan probeer mama hem weer op de pot te krijgen :D
    Hellup zal hij zich gedwongen voelen? (maak er tegen hem echt geen drama van) wat doe ik fout???

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Je doet niks fout, je bent te vroeg begonnen;) Zindelijk worden is een proces waar je kind aan toe moet zijn, eerder heeft niet zoveel zin (uitzonderingen daargelaten). Het feit dat je al 8 maanden bezig bent, geeft al aan dat het nu nog geen zin heeft. Gewoon even mee stoppen en over een maand of 3 weer oppakken en kijken hoe het dan gaat...Bedenk ook dat jongetjes in de regel later zijn dan meiden en als je dan al begint rond zijn 2e jaar, ben je ben je er best vroeg bij...

3. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Mijn dochtertje is nu dik 3,5 en is nu pas overdag zindelijk! We waren er ook al langer mee bezig, ze deed regelmatig een plasje op de wc maar ook net zo vaak niet. Stickervellen vol zijn er door gegaan! Op een gegeven moment zijn we er maar mee gestopt en ineens gaf ze het zelf aan. Nu heeft ze de hele dag geen luier meer aan en het gaat super!
    Laat het even gaan en dan komt het echt vanzelf...

4. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    Hier een peuter van net 3 en nog nooit 1 plasje op de wc/potje gedaan. Wel eens geprobeerd zijn luier uit te laten, gestimuleerd met stickers, maar totaal nog geen interesse.
    Als ik zeg, laten we vandaag geen luier aandoen, schreeuwt hij hard NEEE en begint bijna te huilen. Ik laat het maar even gaan. Hoop dat het voordat hij 4 wordt toch nog gaat lukken, maar daar heb ik alle vertrouwen in hoor.
    Mijn advies zou idd zijn, laat het even rusten. Succes!

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik zou t een paar maanden laten rusten en dan weer eens beginnen.

6. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    sluit me volledig bij het bovenstaande aan.
    hij moet nog drie worden dus tijd zat.

laat het maar rustig een paar maanden zitten en begin dan opnieuw.

komt goed!!

onze boef wilde snacht nog niet zindelijk worden.
    dit hebben we ook een paar maanden laten rusten en nu gaat het prima.
    tuurlijk heeft hij weleens een ongelukje, gemiddeld gaat het nu 2 keer per week mis, maar dat vind ik al heel knap, dus daar doen we ook niet moeilijk over.

liefs joyce

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Onze dochter wilde ook niet. Vorig jaar juni de eerste 2 plasjes op het potje gedaan en daarna nooit weer.
    Tot vorige week toen wilde ze ineens op de grote wc. Dus met verkleiner erop geprobeert en jahoor er kwam een plas. Bejubelt uiteraard en 2 dagen erna wilde ze geen luier meer om Heeft 2x een ongelukje gehad en daarna ging het perfect. Zelfs de grote boodschap doet ze op de grote wc.

MIjn advies is ook laat het rusten en wacht tot hij zelf de tekenen afgeeft. Je kunt altijd nog een paar mnd voor hij 4 wordt proberen te pushen als ie dan nog niet zindelijk is. (bv met kreten als dat ie niet naar de grote school kan al shij nog niet op de grote wc plast enzo)

Ik had het ook niet verwacht hoor, maar het is echt waar ze geven het zelf aan als ze eraan toe zijn. En dan is het zomaar klaar.

8. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    mijn zoontje is nu 3,5 en doet plast en poept wel op het potje maar vaak ook niet,meer wanneer het hem uitkomt.
    We hebben nog een half jaar dus ik modder maar wat aan. ik zou het als ik jou was 2 a 3 maanden laten varen....

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Laat het los... Goeie kans dat hij vanzelf komt. Gaat hij al naar een psz of kdv?

10. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Wij zijn er sinds een week actief mee bezig en het gaat nu eindelijk goed. Voorheen pogingen gedaan maar hij was er nog niet aan toe.
    Hij is nu 3 jaar en 3 maanden trouwens. Voelde me er heel slecht onder omdat andere kindjes in de omgeving wel al zindelijk zijn. Maar het begint nu op gang te komen. Afwachten is t enige wat je kan doen succes

Deel Deze Pagina