Poeppoli.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door brownielover, 3 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Na 5 dagen is de ontlasting zo hard geworden dat ze niet meer kunnen poepen, en het vreselijk pijn doet. En dan poepen ze helemaal niet meer. Je darmen kunnen niet knappen, maar wel vol lopen waardoor je zelfs ontlasting kan gaan braken.

Het enige advies wat ik je kan geven is de forlax echt flink te verhogen tot ze dagelijks echt diarree heeft, zo'n dunne ontlasting. En dan weer heel rustig opbouwen. Zo hebben wij onze dochter ook leren poepen bij de poeppolie.

Succes!

2. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Haar ontlasting is volgens mij nog nooit hard geweest, ook niet na 6 dagen ophouden. Als het dan kwam was het tot nu toe altijd zacht . Ik ga haar morgen wel een extra dosis forlax toedienen en hopen dat dat werkt. En aan de roosvicee laxo zetten. Blij te lezen dat haar darmen niet kunnen knappen dan stel ik de klysma nog even uit.

Had je dochter bij zulke dunne diarree door de forlax ook last van kleine beetjes tussendoor verliezen in dr onderbroek? Dat hebben wij toen gehad toen de poep dus weer te dun was.

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Nee die kleine beetjes verliezen komt juist door overloopdiarree. De oude ontlasting is dan te hard, nieuwe ontlasting dun, en loopt er dan zeg maar langs. Het is dan juist de kunst niet te stoppen met de forlax. Maar dat kan een incontinentieverpleegkundige heel goed uitleggen :)

4. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik zit met hetzelfde probleem en lees even mee...

5. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Dankje voor je uitleg. Is het in zo'n geval aan te raden een klysma te geven of komt het er vanzelf uit als ik dan een dubbele dosis blijf geven voor n bepaalde tijd? In het ziekenhuis kan ik er niemand zo 123 over bellen.

Die overloopdiarree heeft ze nu gelukkig nog niet maar dan heeft ze dat een tijd geleden wel gehad. Wist niet goed wat het toen was. Dacht gewoon een enorme terug val

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Na 5 dagen zou ik echt wel een klysma geven! Het moet er uit :)

Deel Deze Pagina