Onze kleine man lijkt (eindelijk ) in de nee fase beland. Dwarsig, mopperig en veel tijdrekken. Hoort er bij natuurlijk. Maar wat me opvalt is dat hij sinds een paar weken ook wat minder energiek is dan normaal. Hij lijkt ook in een groeispurtje te zitten. Veel broeken lijken wel van de ene op de andere dag te kort, haha. Het lijkt ook of hij ineens weer veel meer dingen kan, ook qua praten. Verder lang slapen, ook tussen de middag. Nu heeft hij geen hekel aan zijn bed, hij ligt vaak nog een kwartier te kletsen en 's avonds soms nog langer, maar in de middag maak ik hem na 2 uur slapen wel wakker en dat kost me toch een hoop moeite! Ook is hij sneller moe na bijv. buiten spelen. Hij wil ook de hele tijd getild worden (waar we niet in meegaan, want volgens mij heeft dit verder niks met vermoeidheid te maken). Of in de buggy. Hij eet trouwens prima (ook op het kdv, waar ze niks bijzonders zien) en hij groeit goed (curve gemiddeld). Maar is het voor sommige van jullie ook herkenbaar?
Ja hoor, als die van mij midden in een groeispurt of ontwikkelings sprongetje zit doet ze gerust middagslaapjes van 4 uur en gaat dan 's avonds ook gewoon weer op tijd naar bed. En ze is aanhankelijker, sneller uit het veld geslagen en wil gedragen worden. Het kost ook een boel energie allemaal.