Hallo, Rick is nu 2.3 jaar oud en wil heel erg graag opde w.c. plassen maar als je dan ziet dat hij naar zijn kruisje grijpt en ook vraagt van moet je plassen dan is het standaard antwoord.:"Nee" Ik kan duidelijk zien dat hij het aanvoelt. Kent iemand dit en hoe hebben jullie dit opgelost? Het is geen moetes van mij maar ik zie dat hij toch wil.
Uit je verhaal kan ik opmaken dat hij daarna alsnog in zijn broek plast..? Hihihi ik heb er een spelletje van gemaakt, wie het langste kon plassen! Dus eerst ging ik plassen, dan moest hij tellen, en daarna liet ik hem plassen en dan moest ik gaan tellen..natuurlijk deed ik dat als ik zag dat hij begon te wiebelen dus hij won altijd Ik had ook een stickervel gemaakt op de WC, en elke x als hij een plasje of poepje had gedaan mocht hij een sticker erop plakken..had hij 5 stickers kreeg hij een snoepje, en bij 15 stickers een klein cadeautje zoals pakje potloden of een autootje.
De stickers heb ik ook gebruikt ja, werkt erg goed. Zelfs nu, want ze is allang zindelijk alleen 's nachts heeft ze nog een luier aan. Daar willen we vanaf, dus zijn weer begonnen met stickers uitdelen voor elke keer dat ze met een droge luier wakker wordt. Inmiddels zijn we bijna 3 vellen van 9 stickers verder (heeft dus al drie weken een droge luier) en gaan we over op het uitdelen van een sticker voor elke nacht dat ze nu zonder luier gaat slapen. Durft ze nog niet echt, maar de stickers gaan haar waarschijnlijk toch zover brengen dat ze het gaat proberen. Ze mag na een vol velletjes kiezen tussen een leuk kadootje uitzoeken of een hele (weekend)dag mogen bepalen wat we gaan doen. Ze kiest altijd voor het laatste, ze vind het geweldig om een dag de baas te zijn over wat we gaan doen! Dus misschien dat jij ook iets kunt verzinnen met een stickersysteem? Waarschijnlijk gaat hij niet plassen omdat hij het niet interessant genoeg vind, hij is bezig met spelen en vindt dat dan belangrijker. Maar als je afspreekt dat hij een sticker krijgt voor elke keer dat hij uitzichzelf gaat plassen en daar iets leuks tegenover stelt, dan heeft hij een 'reden' om te gaan.