aardappelallergie

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door lvdvelde77, 21 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lvdvelde77

lvdvelde77 Nieuw lid

21 jun 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn baby van 5 maanden heeft waarschijnlijk aardappelallergie. Ze krijgt altijd uitslag onder de form van rode pukkeltjes rond haar mond die uitbreiden langs haar wangen naar de rest van haar gezicht. Nu moeten we haar iets in de plaats geven, maar het aanbod is niet erg groot denk ik. Op de moment mogen we gluten introduceren, dus nu 1 maal in de week gewone pasta. Dit wissel ik af met glutenvrije pasta (bestaat uit rijstmeel en mais) en rijst. Nu vroeg ik me af of rijstmeel ook verstopping veroorzaakt aan gezien gewone witte rijst dit ook doet. Zijn er nog alternatieven voor aardappelen? Ze hebben mij verteld om qinoa te proberen, maar ik vraag me af of dit ook opstoppend werk zoals rijst?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,
    Wanneer je net begint met vaste voeding zoals groente, fruit, maar ook aardappel en rijst kan het zijn dat de darmen hieraan moeten wennen. De een moet er soms meer aan wennen dan de ander en daar gaat soms even tijd overheen. Moeite met de ontlasting in het algemeen kan daar helaas wel bij horen. Tot 6 maanden hebben kindjes nog niet perse vaste voeding nodig. Het gaat dan nog meer om het uitproberen, aan een andere smaak en consistentie te laten wennen. Wanneer het niet goed gaat, kan je er misschien ook nog even mee wachten.
    Met aardappelallergie ben ik helaas niet bekend. Voor meer informatie hierover kan je misschien ook eens vragen bij het cb/huisarts.
    Groeten Angelique

Deel Deze Pagina