m'n zoontje heeft zeker 4xdaags flinke diarreeluiers wat ook steeds in z'n rompers zit, en laat hij nou net heel veel witte rompers hebben.... helluupp.. wie heeft een goeie wastip? ossegalzeep, biotex (zowel de depper als de inweek), uitgebreid wasprogramma met voorwas.... ik blijf bruine vlekken houden in witte rompers
Fijn hè?! Van die waterige gele smurrie.... Wij krijgen hier alles eruit met shout... Wel meteen in laten weken, want als het indroogt wordt het een enorme klus....
vanish oxi action! Eerst een paar uur laten weken in een emmer warm water met een schepje vanish en dan gewoon meewassen met de witte was (evt. nog een schepje vanish bovenop het wasmiddel). Werkt perfect! Op verpakking staat trouwens wel dat je max. een uurtje mag laten weken, maar dat is omdat de kleuren anders kunnen verbleken. Met gewoon witte rompers kan dat dus wel.
Bij ons was de tip van de kraamverzorgster destijds om het gelijk in een emmer koud water te doen en als je het gaat wassen, nat in de machine, dit omdat de vlek als het ware in de stof brand. Ik doe ook wel het even laten weken in wat water met wat vloeibare groene zeep en daarna gewoon in de wasmachine.
Meteen uitspoelen onder de kraan (kan gewoon koud), zodat het ergste weg is. Daarna in een emmer met Vanish en die kun je rustig een dag laten staan. Dan zo uit de emmer in de wasmachine en wassen maar.
Gewoon buiten in de zon hangen na het wassen. Hier zijn alle rompers dus na de poepvlekken allemaal weer stralend wit! Nou hoor ik je al denken.. zon? zon? Welke zon? haha nou gewoon buiten kan ook!
Ik doe ze altijd gelijk in de week met biotex. Ben je dat vergeten dan de witte was in de zon hangen wil ook nog wel eens vlekken wegbleeken. Moet je alleen wel ff mooi weer bestellen
zelf gebruik ik altijd shout.. spoel meteen de vlek zoveel mogelijk weg.. ff laten intrekken met shout en dan in de wasmachine!
tot nog toe werkt shout hier ook... die zat eens in 1 van de dozen, maar ik ga het zeker bijhalen als het op is.
Hier krijg ik de vlekken er ook met geen mogelijkheid uit. Biotex, shout niks helpt. Ik heb wel ondekt dat zodra ze door lekt een grotere maat luiers nodig heeft. Dan is het gelijk over met de vlekken....
Mijn zoontje gebruikt hypoallergeene voeding en daardoor is zijn ontlasting echt super donkergroen! Warm water in een emmertje doen daarna biotex erin een paar uur laten inweken en de vlekken moeten wel weg zijn
Als de vlekker er echt niet meer uitgaan zet je het toch in een emmertje met bleekwater! Stralendwit! En daarna kortprogramma in de wasmachine. Succes..
De beste oplossing is eerst in koud(!) water laten weken met eventueel een beetje waspoeder op, hier een ecologisch middel en werkt goed! Nadien meedraaien in wasmachine op 60 en weg zijn de vlekken.
Hmm... ik heb hier heel wat rompers die ik wel een emmertje bleekwater behandeling kan geven.... Wat is de verhouding van het bleekwater? En hoelang laat je de rompers weken?