Wanneer en hoe hebben jullie de Pacco afgebouwd?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Christina83, Sep 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Christina83

Christina83 Actief lid

Dec 28, 2007
    268
    0
    0
    Nou ja, het onderwerp zegt het al. Wij bakeren ons zoontje van bijna 4 maanden vanaf dat hij 7 weken is in. Het gaat echt super en hij slaapt heerlijk. Toch wil ik binnenkort beginnen met afbouwen, maar hoe kan ik dat het beste doen? Ik heb van mijn zus een bakerzak liggen. Die is dus een stuk ruimer dan de pacco. Of kunnen we het beste in één keer stoppen? En deden jullie meteen alle slaapjes zonder pacco of bijvoorbeeld eerst alleen de nacht?

Ben wel bang dat het niet gaat lukken, want hij was altijd zo onrustig. En hij is nu ook helemaal gewend aan de Pacco. Het hoort echt bij het slaapritueel.

2. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

Jul 10, 2007
    2,092
    0
    0
    Ik heb de Puckababy aangeschaft, dat is idd. zo'n bakerzak die ruimer is, daar kunnen de armpjes nog in maar al wel losser. 's Nachts ligt hij er nu met zn armpjes uit en het slaapje na het badje ook maar 's middags wil nog niet echt lukken...dus dan slaapt ie nog met zn armpjes erin, vind het wel eng want hij draait al naar zn buik dus ik ga vaak kijken dan. Maar hier zijn we het dus gefaseerd aan het afbouwen. Weet alleen nog niet hoe ik die laatste middagslaap moet afbouwen aangezien ie dan maar een half uurtje slaapt...

3. Marieketjes

Marieketjes Actief lid

Dec 11, 2007
    128
    1
    0
    Wij zijn bij 4 maanden 'cold turkey' gestopt. Op het cb adviseerden ze om niet eerst over te stappen op een bakerzak. Dit is alleen maar uitstellen van het probleem, want daar zal hij ook weer van moeten ontwennen. Het is een paar dagen moeizaam geweest, maar daarna sliep hij wel goed in een gewoon slaapzakje (behalve overdag, maar dat deed hij ingebakerd ook al niet). Ik heb een slaapzakje dat vrij lang is. Ik stop het onderste deel (waar geen voetjes meer zitten) in onder het matras en stop hem vervolgens stevig in met een lakentje. Daardoor kan hij niet rollen

4. Christina83

Christina83 Actief lid

Dec 28, 2007
    268
    0
    0
    Nou, gisteravond en vannacht heeft hij in een bakerzakje geslapen. De eerste uren ging het goed, maar vanaf 2:30 werd hij elke twee uur wakker! Het ging dus nogal moeizaam. Nu vraag ik me af of ik niet te vroeg ben gestopt. Ik denk dat ik vanavond maar weer even de pacco gebruik. dan slaapt hij namelijk aaneengesloten van 20:00 tot 7:30.

Nu vraag ik me dus af of het normaal ik dat het zo moeizaam ging of dat hij er nog niet aan toe is. En slapen jullie kindje nu zonder pacco wel aaneengesloten?

5. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    Wij hebben Inge ook vanaf 6 weken ingebakerd en zijn nu ook aan het afbouwen. Overdag, ook omdat ze dan naar het KDV gaat en ze daar niet mogen inbakeren, slaapt ze in een slaapzakje van de Hema (van badstof dus lekker zwaar) en 's nachts nog in de Paccodoeken, dat is de afgelopen twee weken heel goed gegaan. Ik had eerder ook al eens een slaapzakje geprobeerd maar toen vond ze het maar niks.
    Deze week zijn we overgestapt op de inbakerzak en slaapt ze overdag met haar armpjes los en 's nachts nog even met de ritsjes dicht (vind het namelijk ook wel belangrijk dat wij goed slapen ;) )
    En ik denk dat we over een weekje of twee ook 's nachts met losse armpjes gaan proberen. Dan is ze er dus helemaal vanaf.
    Bij ons is het voornamelijk van belang dat we haar echt op tijd in bed leggen voordat ze echt moe wordt. Dan gaat ze namelijk zonder problemen slapen. Is ze te moe dan heeft ze echt de geborgenheid van de paccodoeken of inbakerzak nodig om in slaap te vallen (en dan nog wil ze weleens een half uurtje huilen).
    Dus gewoon doen wat jij denkt dat het beste is voor je kindje.
    Succes ermee.

6. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

Jul 10, 2007
    2,092
    0
    0
    Bij ons was 's nachts slapen sowieso al niet het probleem, dat deed ie al snel goed en aaneengesloten. Daar zijn we dan ook heel blij mee. Het 'probleem' is het slapen overdag. Dat wil maar moeizaam; steeds hazeslaapjes van een half uurtje maar wel moe zijn. Ik heb er eens naastgezeten en zag toen dat hij zichzelf met zn armpjes weer wakker maaide. VAndaar dat wij zijn gaan inbakeren. Die bakerdoek helpt ook tegen die maaiende armpjes. Maar ook hier wat problemen met het afbouwen hoor, vooral het middagslaapje.

7. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    Wij zijn ook begonnen omdat ze eigenlijk alleen maar hazeslaapjes deed en het altijd heel lang duurde voordat ze in slaap viel zowel overdag als 's nachts. Maar ik vond het toch wel heel lekker dat ze na week te zijn ingebakerd door sliep. Juist door die paccodoeken maakte ze zichzelf 's nachts niet meer wakker maakte met haar armpjes. Nu slaapt ze overdag juist heel goed alleen heeft ze 's avonds nog wel eens moeite om in slaap te komen, vandaar dat wij 's avonds de puckabag met dichte armpjes gebruiken. Het is dus maar net wanneer de 'probleemslaapjes' van je kindje zijn.

8. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    2,869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Hier ook bij 4 maanden "cold turkey" afgekickt.
    Hij moest toen zijn prikjes en dan mag je 24 uur niet inbakeren.
    Dat ging goed en toen zijn we er meteen maar helemaal mee gestopt

Share This Page