Hi dames, Even een minder smakelijke vraag. Maar ik vraag me dit serieus al een tijdje af en kan niet een duidelijk antwoord vinden. Wanneer is de poep van een baby echt diarree? Wanneer het echt vloeibaar is en zo uit de luier loopt lijkt het me duidelijk. Maar er is bij mijn baby's ook soms zo'n grijs gebied tussen echte drolletjes en vloeibaar, een beetje brijig. Is dat ook al diarree?
Volgens mij is het diarree als het allemaal in de luier trekt, of bijna allemaal. Als t er op blijft liggen is het geen diarree
Dus van nek tot knieën is geen diaree? Ik vind de geur ook sterk afhankelijk. Je kan dunne ontlasting hebben wat wel breiig is maar 'normaal' ruikt of je kan een dunne broek hebben wat je aanvalt en waarvan je direct staat te kokhalzen en de billen direct rood zijn. Diaree!
Mijn zoontje zat laatst van nek tot knieen in de klei achtige poep, dus dat zegt ook niet alles Diarree is volgens mij als er veel vocht in zit waardoor er gevaar voor uitdroging is. Geur etc heeft niet zo zeer met diarree te maken. Maar lekker is anders