heeft iemand van jullie ervaring met een huisbezoek door het consultatiebureau in verband met een slecht slapend kind? Hoe gaat dat in zijn werk? Blijven ze dan echt de hele dag om te kijken hoe ik met mijn dochter omga en wat ik eventueel kan veranderen/ proberen om het niet-slapen op te lossen?
Ze slaapt overdag niet tot max 3 kwartier, terwijl ze veel meer nodig heeft, ze is vaak moe, maar wil gewoon echt niet slapen. 's nachts wordt ze gemiddeld een keer of 5 wakker en dan gaat ze huilen net zolang totdat ik haar een aai over haar wang oid heb gegeven. we hebben alles wat je kan bedenken al geprobeerd om het op te lossen, maar niets helpt, vandaar dat het CB eens langs wilde komen om te kijken of hun nog ergens ondersteuning konden bieden. Ik was benieuwd hoe zo'n huisbezoek in zijn werk gaat, vandaar mijn vraag naar ervaringen.
Ja dat hebben wij gehad. Precies hetzelfde had ons zoontje ook. Ze is hier ruim anderhalf uur geweest (bij mij althans hoor!) om te kijken wat je kindje doet, waar het mee speelt, hoe jij reageert op je kindje als het bv gaat zeuren/drammen/krijsen etc. Ze had ook een lange vragenlijst die ze helemaal nalopen met jou om er zo achter te komen of er misschien iets gewijzigd kan worden in het dagelijks patroon bv. Maar ze blijven niet de hele dag hoor! Ze komen hooguit met een voorstel (als jij echt alles gedaan hebt wat je kon doen) om een camera te plaatsen (ben even de naam van die instantie kwijt..sorry) en zo op te nemen wat er 's avonds en 's nachts gebeurt en hoe jij reageert.
Cb wilde hier toen ook komen, maar vond het onzin. Sommige kindjes zijn gewoon zo en als je een dag komt kijken weet je heus niet meteen wat er aan de hand is. Het gaat vanzelf over
Natuurlijk gaat het ooit vanzelf over, maar het gaat om nu.... Ze slaapt slecht en ze lijd daaronder, ze is vaak moe en zit niet lekker in haar vel, het is niet fijn voor haar dat ze zo slecht slaapt en vaak wakker wordt, daarom wil ik kijken wat ik voor haar kan doen.
Nou echte tips had ze niet meer omdat wij echt alles hadden gedaan wat we maar konden. Maar we hebben nu ons zoontje bij onze dochter gelegd en we laten de deur op een behoorlijke kier open staan met een nachtlamp op de gang aan en sinds 2 weken slaapt hij 's avonds en 's nachts door. Wij hebben een jaar lang getobd met hem dus weet helemaal wat je voelt. En ritme, dat heeft ze wel aangegeven. Ons dochtertje bv is heel flexibel in tijden maar dat is ons zoontje dus niet. Sinds we dat ook hebben aangepast, gaat het stukjes bij beetjes beter. Maar tis een hele strijd hoor! Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat ze paar keer wakker wordt en als je haar een aai over haar wang geeft, ze wel weer gaat slapen?
Ze is (gelukkig) inderdaad snel te troosten 's nachts. Zodra ik even laat merken dat ik er ben is het goed en gaat ze uit zichzelf weer liggen om te slapen. We hebben haar ook wel een tijd bij ons op de kamer gehad, dachten dat het misschien een soort verlatingsangst was, maar dan nog wordt ze meerdere keren wakker in de nacht. Ritme hebben we heel erg hier, alles gaat volgens een strakke planning en regelmaat Toevallig had mijn man het er ook al over gehad om broer en zus samen op 1 kamer te leggen, alleen ben ik dan bang dat ik juist met het slaapritme van mijn zoon ga rommelen, die slaapt namelijk wel heel de nacht door.... Ze houden ons wel lekker bezig he, die kleintjes
Wij hebben gemerkt dat ze natuurlijk heus wel even gaan uitproberen hoe gezellig dat is, met z'n tweeen op de kamer! Maar als je 'streng' bent, gaat het al snel goed hoor! Sinds die tijd slaapt hij door, al moest hij natuurlijk wel wennen. Bij hem is het verlatingsangst geweest, iedereen zei: welnee joh, hij is al 2! Dat kan toch nooit! Nou wij hebben altijd gezegd: hij is bang, vooral als hij alleen is. Hoe oud is je zoontje dan? En je dochtertje?
zo is het hier ook gegaan. Mijn dochter sliep met 15 maanden niet meer overdag en werd snachts minimaal 6 a 8 keer wakker. Helemaal kapot waren mijn man en ik. Hier is er uiteindelijk een nacht gemonitoord en aan de hand daarvan heeft mijn dochter medicatie gekregen
Hier heeft het ook geholpen, was dochter wel pas 7 weken. Ze sliep overdag niet... Verpleegkundige cb kwam en zei meteen die is oververmoeid. Vroeg om een laken en maakte een inbakerdoek. Vanaf die dag sliep mijn dochter als een roosje
@cocko Als we ze met z'n 2en zouden laten slapen op 1 kamer, zullen we ervoor zorgen dat ze het niet te gezellig hebben haha doen we nu ook niet 's nachts, vaak praat ik niet eens tegen haar, maar leg ik haar recht, geef ik een kus en vertrek weer... Soms zeg ik wel eens "het is nacht, je moet slapen" maar meer niet. Onze dochter is nu 21 maanden en onze zoon ruim 6 maanden @sidmick Het is slopend hè, die gebroken nachten, als het voor ons al zo vermoeiend is, hoe moet dat dan voor die kleintjes wel niet zijn? En als ze overdag zou slapen, kan ze 'bijtanken' zeg maar, maar overdag slapen is voor baby's Mag ik vragen wat er uiteindelijk met jullie dochter aan de hand was? @noek86 Wat heerlijk dat je dochter weer slaapt nu! fijn dat de verpleegkundige jullie kon helpen
hier hebben ze bij de oudste ook willen komen en ik vond het echt onzin. en wat er werd ge zegd het loste zich van zelf op. ik had een heel strak schema en dat heb ik los gelaten. en sindsdien ging het super het was wakker worden eten spelen knuffelen en bij de eerste tekenen van moe zijn in bed. en dan sliep hij 1,5 uur hield ik me aan het schema mooi dat hij niet ging slapen. heb je haar al wel eens in bed gelegd en dan je er zelf naast blijft zitten (met je rug naar haar toe?)
Hoi hoi. Hier is ook iemand van het cb langs geweest vanwege het slechte slapen en een oververmoeid kindje. Het slechte slapen begong bij ons al bij 2 weken. Na een paar weekjes kwamen wij erachter dat hij last van reflux had. Maar nadat hij medicatie kreeg en die wel goed aansloegen,viel hij overdag's ook voor maar 45 min in slaap. Hij had moeite om weer terug in slaap te vallen. Na van alles geprobeert te hebben vroeg het cb of ik het fijn vondt als iemand van hun eens langskwam. De persoon kwam expres rondt slaaptijd van ons zoontje. Zo kon ze zien en horen hoe ons zoontje het deed. Maar ook vroeg ze aan mij hoe ik me hier bij voelde en probeerde ze mij een goed gevoel te geven. Uiteindelijk hebben wij samen met haar een plan gemaakt hoe wij de komende week zouden doen. Uiteraard een plan waar wij allebei achter stonden. Bij ons was het uiteindelijk (hoe hard sommige mensen het ook vinden) ons zoontje te laten huilen. Dit hebben wij 4 dagen vol gehouden en sindsdien heeft hij helemaal geen moeite meer met slapen. En slaapt hij heerlijk door.
Amfy Mijn dochters 21 maanden he, het eten-spelen-slapen ritme is eigenlijk het probleem niet. Ze gaat altijd tevreden slapen, alleen is het probleem het korte slapen (overdag) en het vele wakker worden (' s nachts) Maar wel heel lief dat je meedenkt. Agnes Laten huilen hebben we weken aan een stuk gedaan, heeft niet veel geholpen, ze werd er alleen maar overstuur door. De huisarts raade 'laten huilen' ook aan, en toen ik aangaf dat geprobeerd te hebben, maar dat onze dochter er zo van overstuur raakte dat ze zelfs ging overgeven zei de huisarts "tja, daar zal je even doorheen moeten" Nou, dan ben ik maar een softe moeder hoor, laten huilen oké, maar laten huilen met als gevolg overgeven gaat me te ver.
Ik heb mijn zoon ook nooit laten huilen.... Wat het CB en HA ook tegn me zeiden. Wij hadden vooral een inslaap probleem, hij kon het niet of hij was bang, ik weet het niet. Ik heb tycho tot hij 4maanden oud was elk slaapje op mijn schoot gehad en als hij tussendoor wakker werd ook weer op mijn schoot. Dit vond ik prima totdat ik hem niet meer slapend in zijn bed kon leggen en hij elke keer wakker werd als ik hem in bed wilde leggen... Soms was ik 1,5uur bezig voordat hij slapend en wel in zn bed lag. Toen heb ik de 10minuten regel toegepast en dit consequent volgehouden. Ik vond het echt ongelooflijk moeilijk, en heb meerdere malen op de bank beneden mee zitten huilen. Ik was indd wel eerst langs de HA geweest om uit te sluiten of het echt niet iets medisch was! De eerste dagen was het VERSCHRIKKELIJK! ik kon per slaapje soms wel 4 of 5 keer terug: laten huilen, na 10minuten terug, over zn hoofd aaien tot hij weer rustig was en dan weggaan en dan weer na 10minuten terug en elke keer tot hij sliep. Maar dat werd gauw minder en hoefd eik maar 1x terug en ineens viel hij zelf in slaap na 7-8minuten gejammerd te hebben. Toen ineens van de ene op de andere dag ging hij slapen zonder te huilen! Ongelooflijk, ben toen gaan kijken of hij wel sliep en er niet iets was met hem! Dit deed ik ook als hij tussendoor wakker werd, liet hem even gaan en ging er dan heen en maakte hem rustig en het was goed. Dit werkte dus goed voor mijn zoon, maar of het met jouw dochter ook zo gaat... Wij hebben na de 19weken sprong een periode van maaanden gehad dat hij 's nachts een keer of 4-5 wakker werd en alleen maar ging slapen na een knuffel van mij en zn speen. het CB adviseerde toen ook niet meer naar hem toe gaan hij moet leren het zonder jullie te doen... Dat heb ik nooit gedaan. Ik was elke keer met 2minuten weer terug in mijn bed en we konden dan gewoon verder slapen. Dit is vanzelf overggegaan en nu slaapt hij prima zonder gedoe (behalve bij drukke dag,ziek zijn,"sprong") maar dat herken ik dan wel aan zijn huilen en dan bekijk ik per situtie of ik erheen moet of niet. xxx
wat een dooddoener zeg! onze zoon is anderhalf en heeft nog steeds enorme slaapproblemen, we hebben een maand of 10 nog geen 2 uur slaap per nacht gehad. Wie de oplossing heeft is van harte welkom! En bij ons is cb ook langs geweest, helaas niets geholpen. ze hadden wel tips, ik hoop voor je dat de juiste er voor jullie bij zit. Je kindje heeft er last van, maar wij hebben er ook echt onder geleden, nu slapen we iets meer, maar vind het nog steeds erg zwaar dat we zo vaak nog gestoord worden snachts. Ik zou alles aanpakken! Onze zoon heeft ook veel buikpijn, ze hebben wel geregeld bij de huisarts dat hij opnieuw verwezen wordt. gr brenda
Ja dat snap ik. Als het bij ons zo was gegaan dan was ik daar ook mee gestopt En vindt je dan ook echt niet soft hoor
oeh haha zit ik verkeerd. met 21 maanden sliep mijn zoon eigenlijk niet meer overdag dus daar kan ik je niet mee helpen sorry. huilen en overgeven zou ik ook niet doen hoor! maar trouwens nog een mischien wel tip van vsm ofzo het je doorslaap druppels mischien is dat wat?