Nu er veel uitverkoop is wil ik alvast kleding inslaan voor de zomer/najaar voor onze kleine man. Ik heb alleen geen idee hoe lang kindjes in een maat blijven! Hoe was/is dat bij jullie kindjes? Onze zoon is nu 3 maanden oud en zit net in maat 62 dus tegen de tijd dat het juni is, is hij een maand of 7. Ik ben erg benieuwd!
Wij zaten met 3 maanden ook net in maat 62, vanaf 5,5 maanden in maat 68 en dat heeft ze nu met 7 maanden nog steeds. Ik schat in over een maand of zo naar maat 74. Overigens is het ook maar net wat voor zomer je hebt, onze dochter is van juli en heeft op een paar dagen na alleen maar lange mouwen aangehad. Maar in het voorjaar kon het weer wel, dus het is een beetje gokken.
Ons meisje is bijna 8 maanden en gaat nu langzaam naar 74. Ik denk dat je met 74 wel goed zit, maar het blijft een gok, soms blijven ze een tijdje in 1 maat hangen en dan slaan ze er bijna 1 over!
die van mij is 6 maanden en draagt 74 dus ik denk zomer/najaar toch al zeker 86 als hij zo blijft groeien
Mijn zoontje zit nu in maatje 68, maar qua broekjes gaat hij al bijna naar 74. Bovenkleding 74 past hij ook al, maar is nog erg ruim bij de mouwen. Hij is wel een lange darm
Mijn meisje is net 2 maandjes oud en zit nu in kledingmaat 68,maat 62 zit al aardig krap en mouwtjes zijn hoogwater. Ze is net iets groter dan jou zoontje. Hier in juni is ze 6 maanden ik denk dat ze dan in maat 74/80 zit,ze is lang. Ik vind het moeilijk inschatten hoe hard een kindje groeit.
Zo wat een reacties al! Wat fijn! Ik heb tot nu toe wat t-shirtjes maat 68 maar ook maat 74 gekocht. Mocht hij 68 dan in het voorjaar hebben dan kan ik er altijd een romper met lange mouwen onder doen. Jammer dat je van te voren niet weet wanneer ze welke maat aanhebben hé! Dan kon je van te voren als lekker inslaan in de juiste maat
ik zit een beetje met het zelfde, meisje is nu 4 maanden en past nog prima in maat 56 gaat denk ik begin maart over naar 62. heb heleboel kleertjes in 68/74 gekregen met lange mouwen en spijkerbroekjes enz. hoop dat ze er iets van aan kan. als het zo doorgaat zit ze telkens 2 maanden in een maat.
waar zit hij op de curves van het CB, hier een ruime +1, tegen de +2 en ze is net over naar maat 80, maar ik verwacht dat ze daar zeker tot aan juni in blijft zitten als het niet langer is. Als hij wat gemiddeld is zou ik toch 74 aanhouden. Korte mouwen scheelt ook wel, dat is niet zo snel te groot. leuke tips; op de site van noppies en z8 hebben ze nog best wat van de oude zomercollectie en ook spul van deze winter met 50%
Mijn dichter zit nu in 62-68(alhoewel 68nog wel groot valt) met 7 maanden. In het groeiboekje van het cb staat een tabel met curve... Als je kindje een beetje een lijn volgt kanje kijken hoe groot t dat met 6maanden is.... (fleur zit bijv. Continu op de onderste lijn) Het blijft natuurlijk een gok, maar heb je wel een richting waar je naar kan kijken...
kwestie van seizoensneutrale kleertjes kopen. Dus geen dikke wintertruien en korte zomerbroeken, maar houd het bij vooraf inkopen op longsleeves, korte mouwen en gewone lange broeken. Longsleeves kunnen altijd wel in voor/najaar of in zomer op regenachtige dag, korte mouwen kunnen altijd met een lange mouwen romper er onder. En zelfs een trui als je wilt, kan prima als extra laag op een frisse zomerdag, ipv een jas bijvoorbeeld. Mijn ventje is heel gemiddeld op cb lijntje, en deed 1e jaar ca 3mndn met een maat. Maat 80 heeft hij ca 5 mnd mee gedaan, en nu zit ie in 86. Ik vermoed van de zomer in 92. Ohja, na 80 beland je vaak in combi maten, 86/92 of 92/98 en zo verder.
Het voordeel van shirtjes met korte mouwen is wel...dat de mouwen niet snel te lang zijn als ze iets te groot zijn passen ze vaak ook al prima. Hier had ze met 6 maanden 68 en pas ruim na haar eerste verjaardag 80 (en dat heeft ze nu nog steeds) maar het is lastig inschatten, ook hoe hard ze groeien. Hier vlakte dat na de eerste maanden heel erg af.
dametje hier is ruim 6 maanden en zit al in 74 en ik heb zo'n gevoel dat ze erdoor vliegt. ze is erg lang maar zeker niet breed dus qua breedte kan ze veel kleiner aan maar ja. ik denk hier in de zomer 86 qua lengte.
Hier zat altijd 1-2 maten verschil tussen boven en onderkleding. Dat is nu net bijgetrokken en ze draagt nu 86 voor boven en onder. Rokjes alleen kleiner omdat ze erg smal is. Hier ging ze met 5 maanden naar 74, met 8/9 maand naar 80. Broekjes droeg ze toen nog 68. Maat 74 broekjes heeft ze maar heel even gedragen. Maat 80 heeft ze een jaar gedragen. Zomer schat ik op 86/92 en volgend winter 92.
Finn zit met zijn gewicht net boven de onderlijn bij de curve van het cb en lengte net onder de middenlijn. Hij kan van de Hema nog makkelijk maat 56 aan en van Noppies zit hij prima in maat 62. Van alle andere merken zwerft hij er een beetje tussen...56 is dan eigenlijk net te kort maar 62 is weer te groot (wijd) We hebben gewoon een lange dunne knul Die tip over z8 en Noppies...thanx Noppies is zo'n fijn merk maar best aan de dure kant dus het scheelt dan wel als je het met flinke korting kunt kopen!
Ik heb zomerkleding in 74 gekocht Oudste dochter zat met een half jaar in 74 en heeft dit een tijd gedragen. Jongste volgt het zelfde lijntje qua groei als de oudste. Jongste is nu 60cm 5,5kg en draagt maat 62 van sommige dingen ook al 68 als het wat kleiner valt.
Ik weet het ook niet zo goed, ons kleine vent heeft nu maat 62 en is 5.5 kilo met 4 maanden. Maar zijn neefje is bijna 7 maanden en weegt 10 kilo en heeft mt 80/86.... Dus ik weet wel dat ie dit niet gaat krijgen binnen 3 maanden maarja.... ik gok op 74 maar kan net zo goed 68 zijn. Ik heb 1 wit tuinpakje van mexx gekocht toen ik nog zwanger was, vond hem zo gaaf! dat is maat 74 dus hoop echt dat ie die in het voorjaar/zomer past! Verder vind ik het leuk om te shoppen als ie het echt gelijk aan kan, anders ligt het ook maar zo te liggen