Poepvraagje :)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door gitaartje, 27 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Mijn zoon (drie jaar en een beetje) poept 3 á 4 keer per dag. Hij is daardoor ook nog niet zindelijk, het plassen ging redelijk/goed maar de grote boodschap ging altijd in z'n onderbroek.

Nu wil ik binnenkort weer een zindelijkheidspoging doen. Ik denk dat het weer gaat mislukken door de grote boodschappen. Hebben jullie nog tips hoe ik hem dat kan leren?

- Hij geeft helemaal niet aan dat hij wat gaat doen. Ik ben de laatste tijd erg aan het letten op zijn lichaamstaal, maar ook daar haal ik niks uit.
    - Hij zegt ook niet dat hij heeft gepoept. Ik merk het als hij niet wil gaan zitten en natuurlijk door de geur
    - we proberen de poep positief te benaderen. Dus geen 'bah, ieuww, dat moet op de wc' meer. Maar gewoon een schone broek aan doen en poep-grapjes maken.

Zijn er nog meer dingen die ik kan doen?

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik denk dat je best een babbeltje met hem kunt maken dat het toch wel handig is om dat op de wc te doen. Niet boos of zo, maar praktisch, hoef je niet te verschonen.
    Hij beseft in elk geval wel dat hij het gedaan heeft, dat is al iets.
    Zegt hij zelf waarom hij het niet op de wc doet? Wil hij misschien liever poepen op een potje, veel kinderen vinden dat in het begin eng op de wc. Of vragen om een luier als hij moet.

3. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Hier wilde ze alleen poepen in een potje in het begin, de wc vond ze maar eng hiervoor. Naderhand gaan oefenen met wcbril verkleiner en na een paar keer ging dit vanzelf. Alleen afvegen lukt haar nig niet zo heel goed zelfstandig.

4. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Bedankt voor jullie reacties!

Potje of wc maakt helaas niet uit. Hij zegt het gewoon niet als hij moet:confused:

Het 'praatje' houden we wel regelmatig (niet meer zo vaak; want ik merkte dat hij er alleen maar negatiever van werd). Als we het er nu over hebben zegt hij dat hij 'morgen op de wc gaat' en 'hij vind het gewoon niet leuk'.

Ik denk dat ik van het weekend maar weer ga proberen en dan duidelijk aangeven dat hij om een pamper moet vragen als hij moet poepen. Hopelijk komt het deze keer wel binnen.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Anders via internet het boekje "Joep moet poepen" bestellen. (Alleen online verkrijgbaar). Ik kreeg hier destijds ook deze tip en het boekje bleek bij beide kinderen een supertip te zijn. Elke avond voor het slapen gaan voorgelezen en binnen 2 weken poepzindelijk.

6. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Dit boek is zowel bij de bieb te lenen als digitaal te downloaden je kunt het dan uitprinten.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bij de bieb wist ik niet.
    Digitaal downloaden en zelf printen is uiteraard ook een idee.

Verder is het waarschijnlijk ook wel tweedehands te koop via Marktplaats trouwens.

8. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Is hij er niet zelf vies van als die heeft gepoept in zijn broek? Misschien moet je het even op zijn beloop laten. Hij voelt dan toch een soort druk. Dat was hier ook met zindelijk worden, ik liet het los en ineens kwam het!

Deel Deze Pagina