Als ik topics hier over lees word ik gek haha. Iedereen vindt wat anders handig. Maar ik heb geen zin om voor een plastic bak tientallen euro's per stuk uit te geven. Op de school waar onze zoon heen gaat hebben ze een continurooster. Er moet dus een bakje mee voor de tussendoorpauze en een bakje voor de lunch. En 2 drinkbekers. Ik vind een bakje met 2 compartimenten per trommel wel handig. Dan kan ik fruit en noten/iets anders goed gescheiden houden. En voor de lunch ook. 2 boterhammen en dan nog iets extra's. Ik denk dat ik het dan meegeef in een koeltasje. Is dit iets? http://www.blokker.nl/nl/blknl/sistema-lunch-snackdoos-blauw Drinkbeker hebben we al van mymepal. Daar kan ik er gewoon nog eentje van bijkopen. Bevalt prima.
Even samen testen in de winkel, het is handig als je kind het zelf kan openen. Dl heeft o.a. deze: https://www.ah.nl/producten/product/wi413947/mepal-lunchbox-take-a-break-midi-pink?gclid=CjwKCAjw0qLOBRBUEiwAMG5xMFia2v5JW6hYkjahXvR1shkqJtJI3D5Zhutc0_lHL7DJoRP3WCnEShoCbSMQAvD_BwE (schotje zit los en houdt dus geen vocht tegen ofzo) Ik heb haar zelf laten kiezen, die van Sistema en Mepal kreeg ze niet goed open. (We hebben ook een yumbox, maar die vond ze te zwaar om op gymdagen een lang stuk mee te lopen naar de gymzaal.) Ze heeft geen koeltasje, ik smeer houdbare dingen.
Even checken of brood/ melk op school in de koeling gaat. Bij ons wel, dus koeltasje is niet nodig. Hier op school hebben volgens mij echt alle kinderen de broodtrommel en beker van mepal. Ideaal, lekken niet, blijven mooi en sluiten goed (de draaidoppen in elk geval, de popup doppen lekken wel sneller). Ik had laatst aardbeien in een simpel Xenos broodtrommeltje. Alweer spijt van, één plakboel, de schooltas.
Hier hadden ze ook Mepal maar daar zijn ze op uitgekeken, ze wilden iets zonder plaatjes. Nu simpele broodtrommels van de action en ook de doosjes voor fruit van de action Als drinkbeker 1 dopper waar ze de hele dag water uit drinken.
Hier wel Sistema, maar met één vak (voor de lunch) en een andere met twee vakjes naast elkaar (voor het 10 uurtje). De jongste heeft ook drinkflesjes van Sistema, de oudste een Dopper.
Voor haar fruit heb ik zo'n systema doosje met een extra laagje, dus kan ik twee 'smaakjes' meegeven. En ook nog meerdere tupperware doosjes hoor. Voor de lunch een gewone mepal doos, een kleine trouwens, passen twee boterhammen in. Heb er pas twee voor €1 bij de AH gekocht.
Heb jij dan dat systemadoosje van mijn link? Of deze: http://www.blokker.nl/nl/blknl/sistema-to-go-snack-attack-duo-blauw-975-ml
Ik heb die voor de oudste. Vind de kleine vakjes net te klein en de doos in z'n totaliteit eigenlijk te groot. Voor de jongste heb ik deze: http://sistemaplastics.com/products/to-go/small-split-to-go Die vind ik ideaal. En verder hebben ze deze, die is tot en met twee boterhammen heel fijn: http://sistemaplastics.com/products/to-go/450ml-sandwich-box-to-go Het voordeel van deze doosjes vind ik dat ze zo plat zijn, past lekker makkelijk in de tas.
Ik heb bij simply colors een broodtrommel met haar naam en twee drinkbekers met haar naam erop laten maken. Heb ook een broodtrommel van de ikea met gescheiden vakjes die wissel ik af en toen af. Fruit gaat in een appart bakje.
Ik ben fan van Sistema! Betaalbaar, sluit goed waterdicht af, verschillende typen/vakjes te kiezen en gaat makkelijk open en dicht door kinderen. De 'twist and sip' drinkbekers van Sistema vind ik ook heel makkelijk open en dicht draaien voor kinderen. Ik doe daar wel alleen water in, anders moet je dat tuutje telkens helemaal uit elkaar draaien eigenlijk. Ander drinken dan water krijgt ze daarom mee in een Mepal beker met draaidop. Als daar melk in gaat voor 10-uurtje doe ik er van die plastic ijsklontjes bij en blijft het koud.
Ok! Die eerste link wat je postte lijkt mij ook wel wat. Maar passen er ook 2 boterhammen in en iets lekkers? Voor 10-uurtje lijkt me die wel fijn idd. Maar ik zou het handig vinden als ik dezelfde ook voor de lunch kan meegeven. Dan kan ik naast 2 boterhammen nog iets in het andere bakje doen.
Plastic ijskklontjes! Wat een idee zeg. Ik heb van sistema ook die twist en sip drinkbekers. (met koelelementje). Die gebruiken we nu bijna elke dag als we even weggaan. Ideaal. Waar heb jij die plastic ijsklontjes vandaan? Ik zoek ze dan wel graag vrij van chemisch spul omdat je het steeds opnieuw gebruikt.
bij ons gaan alle lunchtrommels in een grote mand. daar zitten 10 frozen en 10 cars trommels in wat een gedoe. voor mijn dochter heb ik via de site van Mepal een gepersonaliseerde box besteld (met oa haar foto). ze vindt hem prachtig, hij sluit goed, ik doe er 2 boterhammen en 2 cupcake siliconenbakjes met groente in EN hij is voor haar goed herkenbaar in de mand
Nee, er passen geen twee boterhammen in. Om aan te geven hoe groot hij ongeveer is: in een vakje past een plakje ontbijtkoek (die je zelf snijdt van een grote ontbijtkoek). Hier is hij voor 10 uur en voor de lunch dus die andere. Die grotere met twee kleine vakjes passen wel met gemak twee boterhammen in, maar in die kleine vakjes passen per vakje net vier cherrytomaatjes oid... Misschien gewoon eens naar de Blokker of een AH XL ofzo gaan om te kijken welke maat en wel model je prettig vindt?
Zoonlief heeft een broodtrommel, fruitbakje en 2 bekers van Tupperware. Ideaal! Ze zijn er in diverse kleuren. Ik heb mint kleur voor de ochtend, en groen voor de middag gekozen . Hier gaan melk en brood trouwens in de koelkast, dus geen koeltasje. Voor zijn verjaardag een gepersonaliseerde trommel en beker van Mepal gekregen, maar hij wil ze mooi niet mee hebben haha.