poes doet enorm raar

Discussie in 'De lounge' gestart door Platliggertje, 7 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    M'n kattin heeft kleintjes gekregen zo'n 7 weken geleden (staat in het topic "poes is zwanger!") en kon/kan er zelf niet voor zorgen omdat ze geen melk had.

*Nu loopt ze al bijna 5 weken enorm te janken (krolsheid kan het écht niet zijn, ze is in afwachting van haar sterilisatie volgende week al 6 weken aan dubbele dosis pil), kan er 's nachts niét van slapen en in de dag word ik er hoorndol van... Tegen de avond heeft ze amper nog een stem, het is echt wel erg :rolleyes:
    *Ze breekt de boel af, m.a.w. wat ze kan omgooien, gooit ze dan ook om, en echt wel expres (niet door zich er liefjes tegen aan te vleien).
    *Ook loopt ze de hele tijd rond te zeulen met één bepaald speeltje (een stoffen worstje van zo'n 10 cm lang en 3 cm doorsnee met een belletje in) en ze verstopt het waar ze maar kan.
    *Als ze de kans krijgt, vliegt ze gewoon m'n benen op met d'r klauwen eruit en daar maakt ze dan zo'n kattig, bazig geluid bij dat me de stuipen op m'n lijf jaagt.
    *Het ergste heb ik net ontdekt: ze sproeit :confused:
    (voor degenen die dat niet begrijpen: is het Vlaams voor 'terrein afbakenen zoals een kater doet')
    Echt met de staart de lucht in, kont naar bv de tuinmuur, hevig, kort en krachtig schudden met de staart en kont en hupsa... (en het ruikt nog sterk ook :( )
    En ik maar denken dat het m'n gecastreerde kater was :(

Ze is altijd zo erg lief en aanhankelijk geweest, maar ik herken haar al enkele weken niet meer, en nu loopt het echt de spuigaten uit.

Had al gebeld naar m'n dierenarts, maar die is een week met vakantie, dus ben niets wijzer geworden :(

Ik dacht aan m'n zwangerschap en misschien jaloesie (ze is door mij met het flesje opgevoed sinds d'r geboorte omdat haar mama tijdens de bevalling is gestorven, en ze ziet me dus als haar moeder), maar dan had ze dat toch al langer gehad, niet?
    Ik snap er de ballen van :cry:

Iemand enig idee wat er met m'n lieverd aan de hand is?

2. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    kun je niet even een andere dierenarts bellen? niet dat je er gelijk langs moet, maar je kunt ze vast wel iets vragen. Snap dat je hier helemaal dol van wordt! Succes!

3. Niet meer actief

misschien ga je snel bevallen en voelt ze dat aan?

4. Platliggertje

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Goh Caruli, dan moet ik al zo'n 5 weken snel bevallen hé :(
    Hoewel dat ze pas sinds vandaag m'n benen opvliegt en d'r terrein afbakent.
    (nu is ze druk bezig dat speeltje in m'n slippers te verstoppen en huilen dat ze weer doet, gah! :()

@busy: niet te bereiken, ze doen wss hun ronde bij de mensen thuis of zo :(

5. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    dat sproeien wat ze doet kan ze doen omdat de kleintjes nog in de buurt zijn en wil ze aantonen dat zij de baas is .
    ik zou toch even een andere dierenarts gaan bellen.

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    [-( Gewoon jaloezie.. heb je de laatste tijd minder tijd voor haar? Ik had dit nl ook bij mijn poes. Alleen gooide ze geen dingen om. Succes.. Ze is nu niet meer jaloers, ik zorg er voor dat ik s avonds een tijdje lekker kroel met haar en mn kater.. dat vinden ze echt heerlijk! Geen baby in de buurt dan komt ze lekker bij me.

7. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ik herken het helemaal die van mijn heeft ook kleintje gehad en plast nu op de bank op de stoel!

Ze is twee weken dan wel gesterliseerd maar dan nog blijft de mauwen de hele dag door ik loop de hele dag met de planten spuit om dr te waarschuwen!

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Heeft ze geen blaasontsteking ofzo?
    Meestal janken ze dan ook wat tijdens het plassen...kan erg pijnlijk zijn.
    Kunt altijd een plasje op proberen te vangen en ff langs een andere DA brengen

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    of gewoon door de pil heen krols.
    Vriendin van mij had een poes en die werd ook krols door de pil heen. En ze bleef maar krols. ging niet meer over. ( was een of andere afwijking )
    Enigste remedie was steriliseren.

10. Platliggertje

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Daar zeg je wat :(
    Was haar 5de nestje losdoor de pil heen.
    Maar ze krijgt nu dubbele dosis, mag normaal maar om de 2 weken en ze krijgt die pil nu elke woensdag.
    Volgende week wordt ze gesteriliseerd (als ik niet in het ziekenhuis lig, en anders kan m'n ma hoop ik met d'r gaan).
    Ze is nog geen seconde stil geweest, en de grote mop is dat ze plots melk geeft aan d'r kittens terwijl ze verdraaid die 7 weken geen druppel melk had :confused: :confused: :confused:
    Zat ik lekker te klooien met dat flesje en 3 hongerige kittens elke 3 uur :p

Ik begrijp er niks meer van, écht niet.
    En bazig! Anders is ze zo lief voor d'r broer, eerste zoon en de papa van de kleintjes, en nu gaan ze haar uit de weg omdat ze er rake klappen van krijgen.
    En ze zijn niet de enige :( Als ik te dicht in d'r buurt kom, krijg ik ook enkele klappen te verwerken compleet met krijsen en alles erop en eraan :(
    Ging ik net naar het toilet, moest haar passeren (Mw lag op de bank te janken), vliegt ze van die bank recht naar m'n benen toe (alwéér!) met een heleboel poeha :confused:
    Ik deed niéts, moest d'r gewoon ff voorbij :(

Lijkt wel of het met het uur erger wordt, phoeh :(
    Word er helemaal mesjogge van (of hoe zeggen jullie dat :p )

11. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    dat slepen met een speeltje klinkt ook asl de gevolgen van een schijnzwangerschap

ze heeft nou eenmaal jongen gehad, maar jij zorgde ervoor omdat ze geen melk had

ik denk dat het daarvan kan komen

het is namenlijk pcies zoals mijn hond doet als ze schijnzwanger is geweest dan komt er ook melk uit haar tepels maar ja dat kon bij jou kat dus niet :p

12. Platliggertje

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Jezus, nou dat aan de hand, poeh.
    En het duurt al 5 weken maar wordt nu echt te dol.
    Steriliseren it is!
    Mama verwittigen dat als ik in het ziekenhuis zou liggen, zij ermee naar de DA moet :(

Deel Deze Pagina