Poes drachtig of toch niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Snies, 4 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Nou zoals de titel al zegt zitten wij in spanning of we wel of geen kittens mogen verwelkomen binnenkort.
    Graag zou ik geen verdere commentaar willen op het feit dat er een kans is geweest dat ze gedekt zou kunnen zijn.

    Haar sterilisatie stond al een tijdje gepland totdat corona roet in het eten gooide (wij gaan namelijk over de grens naar de dierenarts) en dat niet meer mogelijk was. We moesten de afspraak dus uitstellen nood gedwongen.
    Was voor ons geen ramp omdat ze toch niet buiten komen,
    In die tussentijd moest ik zelf bevallen en heeft of de oppas of de kraamverzorgster haar perongeluk naar buiten laten glippen.

    Ik moet eerlijk bekennen dat ik haar daarna ook niet meer krols heb meegemaakt, en ik nu zeker wel veranderingen in haar gedrag zie.
    Ze is veel aanhankelijker, eet meer, wordt dikker en slaapt ook meer.
    Het jammerlijke is dat ik nu niet weet mocht ze echt zwanger zijn wanneer zij dan ongeveer zal gaan bevallen.

    Vanavond had mijn man zijn hand op haar buik want daar geniet ze toch nog van en hij zei verrek ben ik nou gek of voelde ik een schopje? Waarop ik zei geen idee en nadat ik zelf mijn hand erop legde voelde ik ook iets wat op een schopje lijkt.
    Eerste wat ik deed was naar haar tepels kijken omdat ik weet dat haar rondom de tepels verdwijnen wanneer katten zwanger zijn nu was daar de mogelijkheid voor zonder dwang.
    En ja ik vind zeker wel dat het haar rondom minder is geworden.

    Ik ga morgen even naar de dierenarts bellen om te overleggen, ook omdat ik graag voorbereid wil zijn wanneer dit wel het geval is, kan er niet zo goed tegen als ik dan niet weet hoe of wat en ik bij thuiskomst ineens kittens vind of wanneer de bevalling niet goed zou gaan.
    Ze is niet overdreven dik voor alsnog dus als het van een zwangerschap is gok ik 3 a 4 kittens. En misschien laten we ook een echo doen, al wil ik haar voor de zekerheid ook niet teveel stress geven.

    Hier toevallig iemand ervaring met fokken van katten, hoelang duurt het nog als je de kittens dus kunt voelen?
     
  2. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ik heb foto's toegevoegd van haar buik, tepel en natuurlijk van haar koppie.
    Haar lange vacht vertekend soms haar daadwerkelijke dikker wordende buik. En de kwaliteit gaat met uploaden zo achteruit dus hopelijk kunnen jullie ook zien wat ik bedoel. :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    NiVa0230 en Mamafiets vinden dit leuk.
  3. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Ik weet van een vriendinnetje dat die echo zo gemaakt is, naast het aantal kittens is de duur van de dracht ook duidelijk dus ik zou zeker even langs de dierenarts gaan!
     
    DutchPrincess en Snies vinden dit leuk.
  4. DutchPrincess

    DutchPrincess Niet meer actief

    Ik ga niet oordelen over je poes die ontsnapt is. Dat doe ik alleen bij mensen die hun kat niet laten steriliseren omdat ze de gevolgen niet kennen. Ik bedoel die mensen die hun kat op straat laten en niet in de tuin etc. Meestal zijn dat de wat asos in de wijk waar ik woon maar zelfs zij beginnen het te snappen:D

    Ik heb zat poezen zwanger gezien maar met die langharig is het wat lastiger. Aan de tepels zelf denk ik dat ze al wat groter zijn en idd kaler maar ik kan je echt geen garantie geven,sorry! Ik hou wel je topic in de gaten mocht ze zwanger zijn want dan wil ik wel kittenfoto's lol.

    Ps ze is prachtig!
     
  5. Wat een lieverd!
    Het lijkt er wel op, maar ik zou toch even een echo laten doen.
     
    Snies en DutchPrincess vinden dit leuk.
  6. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ja tuurlijk! Vind het al jammer dat mijn man alleen moet gaan naar de dierenarts haha. Ben zo benieuwd of het echt zo is of dat wij gek geworden zijn en dingen voelen en zien die er niet zijn. :roflmao:
     
  7. DutchPrincess

    DutchPrincess Niet meer actief

    Morgen ging je he? Ben heel benieuwd! Ik had wel een nestje gewild maar heb geen raskatten.
     
  8. zara1983

    zara1983 Fanatiek lid

    1 nov 2013
    1.162
    478
    83
    NULL
    Als ze maar 1x buiten geweest is, zou je toch zo kunnen berekenen hoe ver ze dan is? Kat is 63 dagen zwanger.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    #9 RoGiJuLi, 5 okt 2020
    Laatst bewerkt: 5 okt 2020
    Ff bellen ,echo laten maken en je hebt duidelijkheid :).
    Je bent 5 augustus bevallen, dat is 61 dagen geleden.
    Weet je ook wanneer ze naar buiten is gegaan en of ze toen krols was?
    Als ze rond die datum is ",ontsnapt" dan zou ze al bijna moeten bevallen.

    Ps.... hoe vertekent een foto hier door het uploaden??
    Ik snap dat vage streepjes bijv slechter te zien zijn na het uploaden, maar een kat die er ineens smaller uitziet door het hier uploaden vd foto heb ik nog niet eerder gehoord :D

    Ps, als dat waar is, dan upload ik hier voortaan mijn selfies :D:D:D
     
  10. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113

    Hahaha nee ik bedoel door haar langharige vacht vertekent het enorm op de foto, en met uploaden wordt de kwaliteit van de foto minder dus nog slechter te zien. :roflmao:

    Ik heb zelf echt geen flauw idee, ik heb namelijk vlak voor de bevalling ook nog een paar dagen in het ziekenhuis moeten blijven. Dus ik heb haar voor het laatst in het voorjaar krols gezien.
    Vaak zijn katten rond juli augustus nog een keer krols, dus mocht ze echt drachtig zijn dan zal ze inderdaad wel ergens binnen nu en gok 2 weken gaan bevallen.

    Ik merk voornamelijk gedragsverandering op en een dikkere buik en dat in combinatie met meer en vaker willen eten gaat er bij mij wel een belletje rinkelen.
    Heb mijn man nog gevraagd en hij denkt haar eind juli nog krols te hebben gezien of zoals hij zei gehoord. Maar hij vindt al snel een kat die even miauwt krols:rolleyes:

    Ik hoop dat ik vandaag nog terecht kan, en anders morgen dan weten we het zeker. Het zal dan haar eerste en laatste nestje zijn, dus dat haar buik niet overdreven is (ondanks voor haar doen ze nu een stevige buik heeft) is wel te verklaren dan voor een eerste nestje.
    Ze heeft alleen zo ontzettende hekel aan haar reismandje, dat vind ik dan wel weer sneu.. Maar ja is dan maar eventjes zo.
    We hebben in ieder geval voor de zekerheid al een plekje gecreëerd voor haar.
     
  11. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Was druk deze dagen bij ze, dus de afspraak staat voor donderdagmiddag.
    Nou ben benieuwd. :)
     
  12. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.947
    12.420
    113
    Vrouw
    Owhh dat duurt nog eventjes! Ben benieuwd ze lijkt idd wel een buikje te hebben.
     
    Snies vindt dit leuk.
  13. suzies

    suzies Bekend lid

    8 jun 2015
    545
    148
    43
    Ik zou trouwens voor de zekerheid alvast wat voor haar klaarzetten.
     
    autumn86 en Snies vinden dit leuk.
  14. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.838
    25.932
    113
    Vrouw
    Knappe dame heb je :)
    Ik heb geen verstand van drachtige poezen. Sinds ik uit huis ben heb ik steeds katten gehad. Maar altijd katers. En ook altijd gecastreerd.

    Maar als ik de verhalen zo hoor zou het best kunnen.
    Stiekem hoop ik er wel op. En dat jij dan leuke foto's gaat plaatsen van kleine pluizebolletjes :p
     
    DutchPrincess en Snies vinden dit leuk.
  15. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ze krijgt nu in ieder geval al kitten voer extra (de andere brokjes staan onbeperkt hoor) maar anders vreet de andere kat ook dit voer op. :rolleyes:
    Ze krijgt dit omdat ze nu dan wel extra eiwitten kan gebruiken.

    En ze krijgt dit nu al ondanks het nog niet zeker is.. Maar om haar apart te zetten moest ik haar even optillen (doe ik nu liever niet te vaak ivm de eventuele kittens) en toen voelde ik echt van die puntige bobbels.. En tijdens het eten deze foto van haar gemaakt bovenaf.

    Ik denk dat er geen twijfel over mogelijk is, hooguit donderdag bevestiging van hoelang drachtig en hoeveel kittens.
    Oordeel zelf maar.. Je ziet echt de zijkanten uitdijen nu. :D
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ukkie1 vindt dit leuk.
  16. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik ben ook benieuwd! :)
     
  17. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Mijn maincoon dame ziet er exact zo uit vanaf boven gezien :). Maar die is niet zwanger :D

    Ben benieuwd wat er donderdag uit de echo/scan komt,,, zwanger ja/nee, hoeveel, hoelang :)
     
  18. DutchPrincess

    DutchPrincess Niet meer actief

    Oh ik kan dat nog steeds niet zien met die zijkanten,alleen als ik zou voelen. Ik ben heel benieuwd!
     
  19. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.812
    113
    Amsterdam
    Eerlijk zo zien onze mainecoon dames er ook uit en die zijn zeker niet zwanger. Dus ik zou niet meteen zeggen zeker van wel en de tepels zien er eigenlijk ook gewoon uit.
    Maar donderdag weet je het zeker! Is het toevallig een coon, want dan is het ook altijd zo netjes om de fokker hiervan op de hoogte te stellen eigenlijk is het namelijk not done. Maar kan wel handig zijn voor de begeleiding met de bevalling etc.
     
  20. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113

    Nee ze is geen rasechte mainecoon.
    Moeder was een htk en kwart mainecoon en vader wel een rasechte mainecoon.
    De onze is een lapjes kat en langharig en haar zusje een schildpad en kortharig.
    Wel heeft de onze van haar mama geërfd dat ze niet groot is. Sommige zeggen ook je hebt een mini mainecoon.

    Ik heb mij altijd wel een beetje verdiept in de genetica. Ook vanwege mijn opleiding toen dat ik het interessant vond. Zo is ook het korthaar gen dominanter dan het langhaar gen wat dus betekent dat inprincipe haar kittens geen langhaar zullen krijgen wanneer de kater kortharig was. (komt wel af en toe voor, maar dan moet je ook verder kijken naar de ouders van de poes en kater etc) (maar daar ga ik je niet mee lastig vallen tenzij je het interessant vind haha)
    Net zo met de kleuren genetica de basis daarvan weet ik en is dan best wel leuk als je de kleur van de kater weet wat voor kleuren eruit kunnen komen bij de kittens. (maar moet je wel één dezelfde kater hebben natuurlijk) :)

    Maar ik wilde nooit fokken met een niet raszuiver ras.. Dat komt het ras niet ten goede en er zijn al zoveel kittens dat ik dat onnodig vind en puur dan voor mijn eigen plezier zou zijn.
    Ik schrik namelijk hoeveel mensen kittens verkopen met ja kruising raskat dus hoppa ik wil er 200 euro voor.

    Ik zou er ooit wel eens echt mij mee bezig willen houden, maar dan moet ik ten eerste meer ruimte hebben en meer tijd en zolang de kinderen nog klein zijn staat dat op een heel laag pitje. :)
     
    DutchPrincess en einad vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina