Poes drachtig of toch niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Snies, 4 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Grappig! Onze kat lijkt echt veel op die van jullie! Ze is alleen "gewoon" een htk kat alleen heeft ze wel lang haar terwijl ze 2 kortharige ouders had. De dierenarts noemt haar ook een mini maine coon, ze is maar 3 kilo en ondertussen al 15 jaar oud.

On topic, spannend zeg! Babypoesjes zijn echt de allerschattigste wezentjes op aarde.
    20200927_213745.jpg

Huismuisie, NiVa0230, KleineLai en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. DutchPrincess

DutchPrincess Niet meer actief

Bekijk bijlage 664658
    Ik ben echt een zeikerd vrees ik maar ik wil geen kittens want ik heb er in mei honderden in het asiel gezien en ik zou ook geen raskat willen fokken want die mankeren echt van alles gewoon en hebben vaak pijn. (Vooral de Pers,de psynx de psynnx met die hele korte pootjes,sorry maar ik vind het allemaal zielig.Mijne komt uit het asiel,rasloos en een silver tabby Siamees bij toeval is zij in het asiel gekomen.

3. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ik weet niet of je dan een zeikerd bent, ik vind dat er zeker kritisch naar gekeken mag worden. In dat wereldje gaat het er ook niet altijd juist aan toe en vraag ik mij ook oprecht af of dat ten goede komt van het ras en het fokken op zich.

Er zijn ook fokkers die juist het ras willen verbeteren door zoveel mogelijk de aandoeningen en veelvoorkomende ziektes eruit te fokken zodat het weer een "gezond" ras word. Alleen verpesten andere fokkers dat weer door er niet zo nauwkeurig mee om te gaan.

Ik ben dus niet tegen het fokken wanneer dat het ras ten goede komt, wel tegen het lukraak nestjes fokken omdat het leuk en schattig is en je er aan kunt verdienen. Het is niet alleen maar leuk en schattig, het kost ook geld en tijd en het kan gruwelijk mis gaan.. Zeker wanneer er niks over een kater bekend is, denk aan kattenaids etc en dan nog niet gesproken over de bevalling.

Maar goed, mevrouw kwam vanavond weer bij mij knuffelen en had gewoon losjes mijn handen om haar buik en voelde echt wel meerdere malen boink boink.. Ook gezien haar buikomvang en hoe haar buik voelt gok ik op 3 a 4.
    Ik zou echt verbaasd staan te kijken als ik donderdag hoor dat ze niet zwanger is.
    Zal vragen of mijn man donderdag een foto wilt maken van de echo mocht ze zwanger zijn aangezien ik niet mee kan vanwege de kinderen en corona en zal hem dan hier posten. ;)

Mamafiets en DutchPrincess vinden dit leuk.
  4. DutchPrincess

oh het ras verbeteren vind ik iets heel anders! Ja graag! Maar dan moet er denk ik wel een huis tuin keukenkat doorheen of in elk geval een sterke,niet gefokte kat. Zoals een silver tabby Siamees of een silver lynx siamees. Dat vind ik er al heel wat normaler uitzien als een gewone siamees

Nou donderdag op mijn verjaardag ga je,hopelijk heeft je poes een leuk kadootje voor jullie :thumup:

Snies vindt dit leuk.
  5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.522
    30.990
    113
    Vrouw
    Ben het met je eens hoor. Mijne komen ook van stichting verhuisdier.

Maar dit was een gevalletje oeps. Dus niet doelbewust gefokt omdat het zo leuk is of voor het geld.

En dat is even schrikken, maar dan stiekem toch wel heel erg leuk :D

Helaas gaat er nog veel mis in dat wereldje.

6. DutchPrincess

Ik moet zeggen dat ik echt graag een nestje had gewild maar in de jaren 2000 (ik ben een ouwe mus) vond ik het eigenlijk al niet kunnen,waarom weet ik niet

7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.522
    30.990
    113
    Vrouw
    Ja ik ook.
    Maar buiten dat ik alleen maar katers heb gehad (toeval steeds) ben ik ook van mening dat er al teveel kittens geboren worden.
    Enne... ik had mijn eerste katertje al in 1998 ... #ouwedoos

Maar moet ook toegeven dat ik maincoon wel een heel erg mooi ras vind. Dus ik snap ook heel goed wanneer mensen daarvoor kiezen.

DutchPrincess vindt dit leuk.
  8. DutchPrincess

Ik had mijn eerste poes ook toen ik in 99 op mezelf ging wonen #ouwe doos. Verder nog 3 poezen gehad die overleden zijn op leeftijd en nu heb ik een poes en mijn 1e kater!!

Mamafiets vindt dit leuk.
  9. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.522
    30.990
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het met de poes @Snies
    Gaan er inderdaad kittens komen?

10. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Volgens mij is de echo donderdag (morgen dus) ;)

11. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    De echo staat voor vanmiddag. Dus nog heel eventjes geduld dames! :p

Tuurlijk is het leuk om het één keer mee te maken en te genieten van het jonge grut en helemaal wanneer ze op ontdekking gaan en met elkaar gaan ravotten. Dat vind ik bij kittens sowieso leuk om te zien dat stoeien. :D

Maar heb ook de kriebels hoor.. In directe kring ken ik iemand die voor asiels een pleeggezin is (waar dus zwangere katten dan tijdelijk komen tot de kittens oud genoeg zijn om naar een nieuw gezin te gaan)
    Maar oef.. Moederkat werd letterlijk helemaal leeg gezogen door haar kittens, waardoor diegene op een gegeven moment het voeden moest overnemen en om de zoveel tijd een spuitje / flesje met melk te geven dus ook 's nachts. Ook het schoonmaken moest ze doen want moeder kat had gewoon geen energie meer en liet haar kittens in de steek en wilde er niks meer van weten.
    Maar goed.. Gelukkig gaat het vaker wel goed dan fout, dus we wachten eerst maar af of we echt kittens krijgen en zo ja hoe moeder poes het dan zal doen.

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.355
    10.314
    113
    Succes vanmiddag!

13. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Spannend!

14. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Ik ben benieuwd...

15. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Straks is ze helemaal niet drachtig.:roflmao:

GossipGirlxoxo, Sado en Zeebra vinden dit leuk.
  16. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ben benieuwd!

17. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.103
    17.095
    113
    Wordt die arme kat gewoon voor dik uitgemaakt:roflmao:

Haha ben heel benieuwd naar de uitkomst vanmiddag :D

Huismuisie en Kanarie vinden dit leuk.
  18. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Goede voeding met veel eiwitten zal zeker nodig zijn, mits ze drachtig is natuurlijk!

19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.981
    15.609
    113
    Nabij Utrecht
    @Snies hoe laat is ze aan de beurt???

Mayflower vindt dit leuk.
  20. RLSD

RLSD Niet meer actief

Spannend, ben benieuwd! :D