Haha ik lig helemaal dubbel om jouw reactie Je kunt een kat helpen het schoon te houden met een nat washandje bijvoorbeeld. Je doet dan zeg maar het nabootsen wat de kat normaal gesproken zelf doet met de tong. Katten zijn heel schoon van zichzelf dus als het hunzelf niet meer lukt, moet je helpen. Soms moet je dus ook kittens helpen buikje te masseren zodat ze kunnen poepen. Want door het likken van de moeder wordt dat op gang gebracht.
Ooooo leuk leuk, ik ben dol op katten hebben zelf sinds een week ook 2 kittens in huis. Mijn gordijnen zien er niet meer uit maar t is zooo snoezig haha
Ja vind dat stoeien altijd zo geweldig van kittens. Hoop stiekem dat ze terror kittens worden dan heb ik er minder moeite mee als ze uiteindelijk weer weggaan haha nee grapje, het afscheid zal wel moeilijk zijn maar je kunt niet alles houden.
@Nina Sanders ik herinnerde mij nog jouw topic, ben jij inmiddels voorzien? Moest gelijk aan je denken namelijk.
Nou, super lief hoor maar.. De jongste reageerde afgelopen periode zo heftig op katten dat wij hebben besloten eerst af te wachten. Nu lijkt het serieus beter te gaan. Als wij katten nemen, dan sowieso 2 uit hetzelfde nest mits ze ook ingeënt, ontwormd en ontvlooid zijn. En niet te vroeg weg gaan. Krijg gelijk kriebels. Hoe gaat het met jullie? Vertel eens wat meer want heb niet het hele topic gelezen
Wat een mooie mama trouwens zeg. Wil je mij ff een PB doen met meer info over de achtergrond van mama etc etc?
Ik zal hier even in het algemeen informatie neerzetten voor als er meerdere eventueel belangstelling hebben is even wat makkelijker. Moeder van onze poes was een htk kat en een kwart mainecoon.. Vader van onze poes was een volle mainecoon maar zonder stamboom en papieren etc. Onze poes is dus ongeveer 75% mainecoon en 25% htk kat. Ze heeft het postuur van een gewone huiskat maar het uiterlijk van haar vader mee gekregen. Haar zusje was kortharig. Waren toevallig ook maar met z'n tweeën. Omdat wij geen intensies hadden om met haar te fokken maakte het ons niet uit dat ze geen volledige mainecoon is. Zij heeft dus ook geen papieren en een stamboom. Nu over de kater van dit nest is dan ook helaas niks bekend en aangezien poezen niet monogaam zijn kunnen het er ook meerdere geweest zijn. Dat betekent omdat het korthaar gen dominanter is dan het langhaar gen dat de kans klein is maar dus wel kan dat de kittens de vacht van moeders mee krijgen. Ook blijft nu de kleuren een verrassing want ja geen idee wat de vader(s) mee hebben gegeven aan de kittens. Over de haarlengte valt op een gegeven moment als ze een paar weken oud zijn wel te zeggen of ze korthaar of langhaar worden. Ze zullen opgroeien met kleine kinderen, andere katten, honden en vogels. Dat is ook één van de redenen dat wij er géén zullen houden. Wij zitten vol. Ik zal op reservering gaan werken maar pas vanaf dat ik weet hoeveel kittens het zijn geworden en dat ze goed aankomen. Ze zullen hier sowieso ontwormd en ontvlooid worden. Ik denk dat ik ze ook laat chippen, maar het inenten doe ik alleen als het nieuwe gezin dat wilt. Omdat niet iedereen voorstander is van inenten laat ik die keuze bij de eigenaar. Hangt van de nestgrote af of ze per 2 weg gaan of dat de voorwaarde is dat er al een andere kat aanwezig is. Ze gaan zeker niet te vroeg bij de moeder weg.
Ooooooh wat leuk! Ik moet dit topic gaan vermijden... wil zo graag weer een kat, maar die vent van mij niet
Ik ben heel benieuwd hoe de kleintjes gaan zijn. Ik wilde altijd nog een rode erbij. Heb nu 1 kitten van mei een oude chagrijn en een hond. Als ik moeder zo zie en vader die onbekend is krijg je volgens mij een echt toverbal nestje
Haha. Mijn zoon en ik hebben 1,5 jaar op hem ingepraat. Nu hebben we 2 kittens. En man is helemaal verliefd
Voor iemand met het eerste oeps-nestje klink je als een super ervaren kitten-verkoper waar vind je al deze info? Ik zit met smacht te wachten op kitten foto's
Haha, ik zou mij geen ervaren kitten verkoper willen noemen. Het voelt namelijk ontzettend dubbel dit.. Want ja ook ik had altijd wel mijn mening over oeps nestjes en smoesjes van ontsnapt etc. Nu is het ook niet echt mijn eigen schuld geweest en is het eenmaal zo dus is mijn taak de kittens met hulp van moeders zo goed mogelijk groot brengen tot ze ergens anders een liefdevol huisje vinden. Maar inprincipe als je het goed doet om het zo te zeggen kost een nestje fokken meer dan je er aan verdiend. Dus nahh niks voor mij eigenlijk ook omdat ik mij best snel hecht aan die pluizebolletjes en die kennis heb ik denk ik ook wel van mijn schooltijd geleerd, en omdat ik het interessant vond en mij van huis uit is geleerd jezelf altijd in te lezen voordat je ergens aan begint. Vanavond niet echte veranderingen meegemaakt ze is wel steeds meer onrustiger dan eerst. Dus telkens ergens heen lopen, neerploffen om vervolgens 5 minuten later weer ergens heen te lopen en neer te ploffen. Ze heeft het wel echt zwaar, ze weet niet zo goed wat ze met zichzelf aan moet denk ik nu. Haar buik kan soms ook flink bewegen dan zie je haar gewoon echt even pauzeren met datgene wat ze aan het doen was. Ja qua kleuren kan het echt alle kanten op, merk vooral dat rode kittens enorm in trek zijn.. Maar heb gezegd dat ik niet op specifieke kleuren reserveer of geslacht. Stel het zijn er maar 3 en reageren stuk of 20 met ik wil een rood katertje, ik wil een lapjes, en ga zo maar door dan moet ik straks zoveel teleurstellen dat is echt onbegonnen werk. Ik zet ze ook pas online wanneer ze geboren zijn en een goede start hebben gehad. Al krijgen jullie met foto's hier wel de primeur hoor.