poes eet niet, wanneer dierenarts bellen?

Discussion in 'De lounge' started by mama en zoon, Mar 24, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

Jan 27, 2017
    740
    209
    43
    We zijn weer thuis en ze heeft keelontsteking.
    Infusen gekregen tegen de ķoorts en uitdroging.
    Verder koortsremmende tabletten gekregen.

Arm beest zit nu voor het kattenluikje omdat ze naar buiten wil. Hopelijk kan dat morgen weer. Ik ben allang blij dat het niet ernstig is :)

2. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,042
    16,548
    113

Wat ontzettend fijn dat je zo snel terecht kon! Nu is het ook verklaarbaar waarom je kat niet wilt eten. Koortsremmers werken na ongeveer 2 uur en dan zie je als het goed is al verschil in gedrag. Gelukkig is het niks ernstigs en zit ze alweer voor het kattenluikje :)

3. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

Jan 27, 2017
    740
    209
    43
    dat klopt, zo'n twee uur erna wilde ze inderdaad weer wat eten :)
    verder lijkt ze weer bijna de oude gelukkig. echt gek eigenlijk, vanmorgen een zielig hoopje poes en nu alweer de eigenwijze zeurpiet om eten haha :D
    ach ik ben blij ;)

4. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Ik zou zeker bellen, het is voor katten gevaarlijk als ze langer dan 24 uur niets eten.
    Wat je ook kunt doen; van die mousse halen van Gourmet, kun je nog extra water bijdoen. Vervolgens een spuit van 20 cc halen bij de apotheek, het hierin doen en in het uiterste geval dwangvoederen; elk kwartier iets achter in haar keeltje spuiten...
    Succes...

Oh, ik lees dat het inmiddels is opgelost... Fijn!!

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,916
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Wat fijn dat het niets ernstigs is en dat ze weer eet enzo :)

6. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Onze kat had dit ook, was op sterven na dood. Maakte 40% kans. Weken sondevoeding gehad. Nog een keer opgenomen geweest, vanwege uitdroging en kalium tekort. Uiteindelijk heeft ze het wel overleefd, maar ze is nooit meer dezelfde geworden. Ze had overigens meer dan genoeg reserves

Edit: Ik lees dat ze weer eet. Super!

Share This Page