Allergisch voor tattoo???

Discussie in 'De lounge' gestart door PSje, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    Hallo!!

Ik wil heel graag een tattoo laten zetten maar ik ben al heel mijn leven enorm allergisch voor van alles en nog wat;)
    Echt van voedingsmiddelen tot medicatie tot parfums/ zeep noem maar op.
    Geen hele heftige reacties, meestal wat jeuk en uitslag.
    Ik twijffel nu heel erg, zou ik ook allergisch kunnen reageren op de inkt, en zo ja wat dan? Moet mn tattoo dan verwijderd worden?

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

misschien een allergie test doen?? anders even een tattoo shop?

3. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Volgends mij komt het echt maar heeeeeeeel zelden voor dat je allergisch bent voor tattoo inkt, zou even navraag doen bij een tattoo shop.

4. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Ik ben allergisch voor tattoo's ;) heb er nu wel 3 (kleintjes) maar goed !
    Ik ben allergisch tegen cobalt (en nog veel meer) dus alles wat blauw is kan ik niet tegen ik krijg zelfs jeuk van blauwe spijkerbroeken noem maar op

Mijn eerste tattoo heb ik heel veel jeuk gehad hij is toen een paar jaar later nog eens overgedaan omdat het vol met plekken zat van te krabben :x toen zat er allemaal littekenweefsel waar hij overheen moest en dat deed nogal pijn
    Maar ik heb het toen gevraagd en ze hebben ook speciale inkt maar het is al zolang geleden dus weet het niet meer precies !
    Nu 10-12 jaar later heb ik er nog weinig jeuk aan !

Succes zou het toch ff vermelden als je gaat voor je tattoo

5. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik ben ook voor heel veel dingen allergisch, hooikoorts, alle harige dieren, huisstof, parfum en het ergste, het eten van vis.
    Ik krijg er exzeem van en van vis eten krijg ik een aflatschise shock (ik weet niet of ik het goed schrijf) ik móet dan een spuit zetten en gelijk naar het ziekenhuis.

Ik heb meerdere tattoo's en ik heb er geen last van gehad. Alleen op het moment dat ze mijn huid gingen schoonmaken met dettol moesten ze even wachten met beginnen tot mijn huid droog was. Het prikte namelijk ontzettend en ik moest eerst daar van bij komen.

Je kan het het beste even in de tattooshop na vragen of ze wat inkt op je huid kunnen testen. Succes met je tattoo.

6. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Ben ook heel snel allergisch voor dingen.Vooral stoffen op mijn huid enzo,maar heb van mijn tattoo helemaal geen last gehad.

7. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Weet je heel zeker dat je echt allergisch bent voor tattoo inkt? Want een tattoo jeult áltijd als hij net gezet is, dit om te genezen. Ik heb zelf van mijn eerste tattoo ontzettend veel jeuk gehad, maarja één van de eerste dingen die je leert bij een tattoo is: niet krabben! Dus heb een kleine week ontzettend last gehad van jeuk en daarna heb ik er zalf voor gekocht (weet niet meer hoe die heet) en nee ik ben echt niet allergisch voor tattoo inkt ;).

8. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Misschien ook van het desinfectie vloeistof? Daar krijg ik altijd een reaktie op.

Deel Deze Pagina