poes ineens onzindelijk ( sorry off topic)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Schilderijtje, 28 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

sorry deze vraag hoort hier eigenlijk niet thuis maar mischien heeft iemand hier ervaring mee.

nu sinds een week is ineens 1 poes van ons onzindelijk.
    overal in huis plast ze en poept ze.
    zelfs op mijn bed toen ik lag te slapen ( dus boven op mij:$) en in het wasgoed!! buiten op de werf..
    overal. en het is ook een enorme sterke lucht.

voor zover ik me kan herinneren is er niets verandert aan haar situatie in huis wat haar reden geeft om haar behoefte buiten de kattenbak te doen.
    het enige is dat ze even een weekje op ander voer zit omdat de andere op bestelling is . maar ik heb dat wel vaker gedaan en toen heeft ze er ook geen last van gehad.
    het is trouwens een maine coon.

ik heb alles allemaal goed schoongemaakt in huis maar ze blijft het doen.
    ze wil ook allemaal naar buiten ( bij ons is de tuin afgeschermd )
    normaal gesproken is het de andere poes die naar buiten wilt op de werf en niet zij.

ik zit met mijn handen in het haar. want ik heb ook nog een zoontje van 8 maand en 2 honden en nog een poes. en mijn kindje ben ik al de hele dag zoet mee ( slaap niet vanwege slaapprobleem en is heel druk ) en mijn honden kan ik niet uitlaten laat staan ook nog eens kattenontslasting en plas opruimen sopppen. ik

en op het moment is er ook geld tekort voor de dierenarts..
    normaal gesproken sta ik meteen bij de dierenarts als ik iets vermoed. want ben echt dol op mijn dieren en heb alles voor ze over. maar nu heb ik dus een probleempje.

iemand tips?

ze is trouwens geholpen en is 3 jaartjes jong

2. Username

Username Niet meer actief

Ik lees dat je eigenlijk geen geld hebt voor de dierenarts. Maar denk toch echt dat dat degene is die je kan vertellen waarom poes ineens overal plast.
    Waarschijnlijk heeft poes ergens last van. Dat wordt niet beter als je er niets aan doet. Dus ga aub naar de dierenarts. Sterkte.

3. cindya1

cindya1 Actief lid

19 nov 2013
    309
    26
    28
    NULL
    Rand v/d bible belt
    Reflux? KMA? ;)

4. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Misschien had je dit in de lounge moeten zetten?

5. Username

Flauw hoor.

6. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

he sprankelkind, ik heb geen verstand van poezen maar ik weet dat er in de lounge vaker onder werpen over poezen gaan dus denk dat je daar meer antwoord krijgt op je vraag. je kan op het driehoekje klikken en dan een moderator vragen of ze dit topic voor je willen verplaatsen.

en cindya1, flauw hoor;). als je niets zinnigs te zeggen hebt zeg dan gewoon niets.

7. Schilderijtje

ow dat wist ik niet van de lounge. ben inmiddels toch bij de dierenarts geweest. 63 euro armer. maar ze leek kerngezond. de dierenarts dacht aan stress dus een stopcontactgeur meegekregen met ontspannende geur.mischien stress doordat ukje van de week ziek is geweest??

8. Username

Ah Feliway? Ik hoop dat het helpt. Niet fijn als je kat overal plast. Het stinkt zo vreselijk :(

9. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Onze noorse boskat kater deed dat ook opeens! Plassen dan.. Bij ons kwam het omdat hij boos was! Hij mocht altijd naar buiten maar nadat hij 2x bij de buurvrouw binnen op bed was gaan liggen moest hij voortaan binnenblijven en zeek hij alles onder! Zelfs de aanrecht.. Onze zoon was toen nog niet geboren maar wij hebben toen een ander (beter) huis voor hem gezocht waar hij wel weer buiten kon rondlopen. Hij weer gelukkig, wij weer gelukkig! Het deed me toen veel pijn, maar ik hoor vaak hoe t met hem gaat en hij doet het super.. ik bedoel niet dat je hem weg moet doen maar miss is er iets gebeurd waardoor ze boos is?

10. Schilderijtje

nou wij hebben zelf veel spanningen in huis.
    geld tekort, ons kindje wat maar niet wil slapen al 8 maanden niet.
    honden die we niet uit kunnen laten doordat we de deur niet uitkunnen vanwege dat ons zoontje niet slaapt. meenemen is geen optie dan ligt d e kinderwagen omver.maar deze spanningen spelen al langer. dus zou je zeggen dat de poes het eerder al gedaan had.

inderdaad feliway;) ze heeft vandaag nog niet in huis geplast. zou het echt werken?;) dat zou wel erg fijn zijn.

we hebben ook 2 kattenbakken besteld voor erbij.

ja we proberen alles nu maar hihi

maar leuk is het niet. want het jaagt ons erg op de kosten. wat wel wel over hebben voor onze beesten . maar geeft ook veel stress omdat we geld tekort komen.

we hebben er inderdaad over nagedacht om 2 poezen weg te doen en onze grote hond. maar dat vinden wij nog erg moeilijk.

11. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je het medisch hebt uitgesloten (geen blaasontsteking, geen nierproblemen oid) dan is het vaak stress.

De komst van een kindje, misschien wat minder aandacht omdat je er wat minder tijd voor hebt door de komst van je kindje, je kindje die steeds mobieler wordt (achter poes "aanrennen"?), dit is al genoeg stress voor een kat.

Baby mee in de draagdoek als je de honden uitlaat. Man (je praat over we) de honden uitlaten, jij met de kleine in de kinderwagen (of de buggy, met 8 maand in de kinderwagen lijkt mij wel wat gek) op stap.

Schoonmaken met schoonmaakazijn helpt om de enzymen in de kattenurine af te breken!

12. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Goed dat je een verdamper hebt meegekregen. Verder de plekken waar geplast is goed schoonmaken met azijn.

Als ik heel eerlijk ben 'klinkt' het wel alsof jullie teveel huisdieren hebben waarvan je zelf eigenlijk al zegt dat je er op dit moment geen tijd en geld voor hebt. In dat opzicht is het beter om er afstand van te doen hoe moeilijk dat ook is. Uiteindelijk is dat wel het beste. Zo krijgen zowel je huisdieren als je kindje, als jezelf de verdiende aandacht. Wellicht komt er daardoor meer rust in huis en komt je kindje ook beter aan slapen toe.

13. Schilderijtje

nee mijn man is werken.
    in de buggy inderdaad. ik noem dat altijd kinderwagen ;)
    draagzak wil mijn kindje helaas niet in dan chreeuwt hij alles bij elkaar. het is een kindje dat 4 maanden lang huilbaby is geweest hij heeft een week in het ziekenhuis gelegen vanwege dat hij niet tot nauwelijks in slaap is te krijgen. en hij is heel snel geprikkeld en driftig. het is een kindje wat erg moeite heeft om zijn draai te vinden. hij loopt in zijn bolletje erg ver voor.
    hij loopt al langs de tafel , eet zelf. noem maar op.
    handen aan vol. geeft veel onrust voor ons allemaal. en dan 2 honden 2 poezen is moeilijk aandacht verdelen. ik probeer er voor ze allemaal te zijn.

mischiendat de poes dit voelt

Deel Deze Pagina