Ik maak me een klein beetje zorgen, Een week geleden heb ik een tennisballen koker opengemaakt en is dat ijzeren van zo'n lipje tegen mijn hoofd aangespat. Dat ding was met geen moeite open te krijgen en toen spatte hij opeens kapot. Ik voelde ook kleine stukjes tegen mijn oog. Naja, verder geen zorgen over gemaakt maar nu heb ik al sinds een paar dagen soms wat last van mijn oog. Gewoon een beetje pijn, verder niet veel bijzonders. Op het witte van mijn oog zit ook een geel/bruinige plekje met rood eromheen, het valt niet mega op maar dat ene oog is niet zo egaal 'wit' als het andere. Nu twijfel ik dus of er misschien wel iets in mijn oog is gekomen en dit schade kan opleveren? Ik twijfel nog of ik er mee naar de huisarts moet, ik kan proberen nog een afspraak te maken voor morgen maar ik weet niet of dat gaat lukken. Ook is dat vlekje soms duidelijker te zien dan de andere keer, daarom twijfel ik..
Laat iemand anders eens met een lichtje in je oog kijken. Mijn man heeft hier vaak metaalsplinters in z'n oog (metaalbewerker). Goed spoelen onder water kan ook helpen. Indien je pijn of ongemak hebt, naar een arts stappen, een oog is zo delicaat, maar geneest snel.
Bij twijfel zou ik dat wel doen. Op je ogen moet je zuinig zijn. Mijn man heeft al vaker iets in zijn oog gehad door zijn werk. Hij heeft het ook eens gehad dat er iets al 5 dagen in zat en dat was nauwelijks zichtbaar. De arts zag het dmv een speciale vloeistof en het was gewoon al aan het roesten in zijn oog. Dat is niet goed natuurlijk.
Ik zou dat zeker laten nakijken. Kan heel goed zijn dat er een metaalsplinter in je oog zit. De huisarts zal je oog kleuren en kan dan zien of er iets zit of dat er een beschadiging is aan het hoornvlies en evt druppels kan voorschrijven.
Ja ik heb net gebeld en kreeg het antwoord apparaat dat ze vanmiddag gesloten waren ivm vakantie.. dus hopen dat ze morgenochtend nog open zijn gatsie
Lijkt me niet dat dat zomaar kan? En vooral omdat dit geen spoedeisend iets is, ik heb misschien iets in mijn oog, maar misschien ook niet..en ik kan nog gewoon 'goed' zien haha.
Ik bel morgen om half 9 meteen de huisarts wel en als het dan nog gesloten is kan ik altijd nog kijken voor een oogarts!
Ik zie dat dit een roestring is.. die je blijkbaar krijgt als je een metaalsplinter in je oog heb.. Google Afbeeldingen resultaat voor http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/21/Foreign_body_in_eye.jpg maar zo ziet het er bij mij niet uit, het is althans niet zo donker, het is gewoon beetje gelig en raar vlekje
Ohja, dan nog een vraag: is het dan niet heel stom om te zeggen dat het door die tennisballen koker is gekomen..want dat klinkt een beetje 'dom' en 'zeurderig' bedoel normaal maak je gewoon zo'n koker open en niks splintertje in je oog..
Waarom zou je je daar druk over maken?! Ik heb ooit eens een lounge stoel op mijn hoofd laten vallen en daarbij mijn neus gebroken nee dat klinkt lekker intelligent. Er kan met vanalles iets mis gaan dus ook met het ook met het openen van een tennisballen koker. Je moet gewoon voorzichtig zijn met je ogen en als je denkt dat er iets in zit kun j3 het beter het zekere voor het onzekere nemen.
Dan zou ik dr HAP bellen. Waarschijnlijk hebben ze dan morgen ook vakantie. Met iets aan je oog laten ze je hier altijd meteen even komen. Is zo gebeurd en kan narigheid voorkomen.
Neen dat is niet vreemd. Ben zelf dokters-assistente dus is zeker niet raar of vreemd. Ik zou het wel snel laten doen want anders kan het ook nog gaan infecteren. Mijn man heeft het ook weleens gehad doordat die veel met metaal werkt. Zelf heb ik weleens een klap op mijn oog gekregen omdat ik een ballon aan het opblazen was en die klapte in mijn gezicht/oog. ik moest toen wel naar de SEH van het oogziekenhuis omdat het een verhoogde oogboldruk kon geven. Viel achteraf mee maar deed wel enorm veel pijn.Ik blaas dan ook nooit meer ballonnen op en mijn kinderen al helemaal niet. Hier komt er geen ballon meer in haha. Heeft je huisarts geen vervanger? Dan zou ik die even bellen. Vaak vinden ze dit soort onderzoekjes ook nog leuk om te doen. Succes!!