Kind bijschrijven in paspoort, pasfoto nodig?

Discussion in 'De lounge' started by Fairy Tale, May 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Hoi meiden

Ik wil mijn zoontje laten bijschrijven in mijn paspoort. Maar heb ik hiervoor nu wel of niet een pasfoto van hem nodig?

Alvast bedankt voor de hulp. ;)

2. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,456
    0
    0
    Ja je hebt een pasfoto van je kindje nodig, wij hebben het gedaan toen Sem 3 maanden oud was, ging niet heel gemakkelijk moet ik zeggen :D

3. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ja daar heb je wel een pasfoto voor nodig. Die scannen ze dan achterin je paspoort bij de andere gegevens van hem/haar, in het zwart wit geloof ik.

Charlie

4. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Volgens mij is het zeer bnnenkort verplicht voor kinderen om hun eigen paspoort te hebben. Ik dacht vanaf 1 juli.
    Informeer even bij het gemeentehuis, anders kun je misschien beter even wachten.

5. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Wij hebben ervoor gekozen om Madleief niet meer bij te schrijven in ons paspoort, maar een eigen paspoort aan te schaffen. Volgend jaar moeten namelijk alle kinderen een eigen id-kaart hebben en vond het onzin om nu bij te schrijven en volgend jaar weer opnieuw een kaart aan te schaffen. Voor beide heb je dus een pasfoto nodig, zal niet meevallen met zo'n kleintje ;);) Succes ermee!

6. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Ik zou persoonlijk nu je kind idd niet meer bijschrijven in het paspoort want binnenkort mag dat niet meer.

Maar je hebt sowieso een pasfoto nodig idd;)

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Home - Paspoortinformatie.nl

Bijschrijvingen van kinderen in het paspoort van ouder(s) blijven geldig tot 26 juni 2012. Daarna moeten kinderen een eigen reisdocument hebben. Dit is het gevolg van een wijziging van de Europese verordening die voorschrijft waaraan reisdocumenten moeten voldoen.
    In de gewijzigde verordening wordt het beginsel van één persoon per paspoort (1p-1p) geregeld. Geregeld wordt ook dat de invoering van het 1p-1p beginsel uiterlijk 3 jaar na de inwerkingtreding van de verordening van kracht wordt. Het 1p-1p beginsel zal op 26 juni 2012 van kracht worden. Vanaf dat moment kunnen bijschrijvingen niet meer worden aangevraagd en zijn bestaande bijschrijvingen niet meer geldig. Geldig blijft wel het document van de houder waarin de bijschrijvingen zijn geplaatst, totdat de datum geldigheid op het reisdocument is verlopen. De paspoortregelgeving zal worden aangepast in verband met het vervallen van de mogelijkheid tot bijschrijving.

8. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Bedankt voor de antwoorden! Ik zal voor hem dan ook maar een eigen id-bewijs aanvragen dan.

wel grappig dat dat vijf jaar geldig is, dan heeft hij op zijn vijfde een id met een babyfoto! hihi

9. Female

Female Niet meer actief

een id is sinds kort ontzettend goedkoop geworden.
    Was eerst bijna net zo duur als een paspoort, nu iets van 9 euro.
    :)

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hebben inderdaad daarom voor Irem een identiteitsbewijs aangevraagd, morgen kunnen we 'm ophalen. En die pasfoto? Het lijkt alsof ze 10 kilo zwaarder is haha doordat ze natuurlijk nog niet kan zitten. Maar ach, ze lijkt er bij wijze van spreken nu al niet meer op

11. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0

Raar he is dat he. Mijn oudste is nog bij ons bijgeschreven en ze was toen 10 maanden oud op de foto. Nou ze ziet er nu echt wel anders uit. Maarja voor volgend jaar heeft ze haar eigen id-kaart en dus ook een wat meet up to date foto :D

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Je moet daar echt mee oppassen. Ze kunnen je bij de douane weigeren als de foto niet meer gelijkend genoeg is. Komt haast niet voor, maar ze kúnnen het wel. Het is je eigen verantwoordelijkheid dat de foto gelijkend is. Dus misschien toch maar bijschrijven voor 2 jaar en daarna pas een eigen document. Heb je er meteen een met een kloppende foto.

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,159
    8,136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Luc heb een eigen paspoort. Vanaf 2012 is dat verplicht dus heb et gelijk maar gedaan.

14. Ckialita

Ckialita Bekend lid

Jan 28, 2009
    993
    0
    0
    Ik mag hopen dat dat voor kinderen geldt, ik heb vorige week voor mijn nieuwe 42 euro neer moeten leggen :(

15. Seth

Seth Niet meer actief

En weer wat geleerd.....

hier dus toch maar een paspoort nemen..... en ff 3 bij laten schrijven....ofja... in september dan.....

16. kus26

kus26 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    1,541
    0
    36
    Almelo
    Hier in de gemeente wordt niet eens meer bijgeschreven :O

17. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    mag ik vragen waar je dit vandaan hebt, want dit staat op de site van de rijksoverheid...

"De maximale kosten per 1 januari 2010 zijn voor een Nederlandse ID-kaart 42,85 euro en voor een Nederlands paspoort 50,90 euro. Deze bedragen gelden alleen voor aanvraag bij een Nederlandse gemeente"

edit: heb het al gevonden...

Kosten
    Een Nederlandse Identiteitskaart kost €42,85
    Toeslag bij vemissing: €29,55
    Toeslag voor een spoedprocedure: €41,-
    (tarieven 2010)
    Voor kinderen tot en met 13 jaar kost (vanaf 1 januari 2010) de Nederlandse identiteitskaart € 8,95.

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Hmmm... hier de kosten...
    Bijschrijven (nieuw) paspoort: € 8,95
    Bijschrijven (bestaand) paspoort: € 20,90
    Eigen paspoort kind: € 50,90
    Eigen ID-kaart kind: € 8,95

Mijn man moet al wel een nieuw paspoort hebben, maar ik pas eind 2011.... Schiet dus niet op...
    Nadeel van een ID-kaart is, dat je niet ver weg kunt. Niet naar Marokko, Zuid-Afrika, Amerika, etc...

19. Female

Female Niet meer actief

is idd voor kinderen, volwassenen weet ik niet.
    Ben niet duidelijk geweest sorry.
    Maar voor kids was ie eerst ook heel duur hoor, is pas sinds kort geloof ik..

20. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

May 19, 2010
    1,215
    0
    0

klopt en nu zijn ze prijzen ook veranderd las ik voor een id voor je kind t/m 13 jaar kost het maar 8,90

Share This Page