Hallo dames, wie heeft er een tip voor mij? Ik word helemaal gek van alle kattenharen! Wij hebben 2 katten die helaas niet naar buiten kunnen. Ze verharen vreselijk en werkelijk overal liggen kattenharen. Ik kan er niet tegen op borstelen en stofzuigen. Het kruipt overal in en een zwarte jurk of zwart shirtje hoef ik al niet eens aan te deneken. Iemand tips (behalve kaalscheren )?
Al eens naar de voeding gekeken? Als de katten verkeerde voeding krijgen kunnen ze ook heel erg uitvallen...dat hadden we hier al eens gehad namelijk.
denk dat het de tijd van het jaar is, onze poes verhaart ook giga, maar die is nu voornamelijk buiten. Wij hebben altijd zo´n kleefroller bij de hand, mocht ik het op kleding of bank hebben,hoef ik niet steeds de stofzuiger te pakken. Verder is er behalve stofzuigen en borstelen weinig tegen te doen! Dus mischien idd de gouden tip hier?
Oh ja en zo min mogelijk aaien! Dat vind ik dus best moeilijk, de onze is een schootkat en kroelt lekker tegen je aan en ik ga dan automatisch aaien.
mijn buurvrouw die honden trimster is en ook katten doet, zegt dat bij verharen wassen heel goed helpt. maar ja, katten en water
wij hebben ook 2 katten 1 kat die verliest nu der wintervacht gelukkig niet zo heel veel last van maar wat ook wel s wil helpen is een vochtig vaatdoekje en dan over de bank aaien dan gan ook de meeste haren weg of een stuk tape met de plakrand
Oh die kleefroller, dat is een goed idee! En ik zal de dierenarts is bellen over de voeding. Bedankt voor de tips dames! Maarre....wassen....denk dat ik dan geen vel meer over zal hebben! Vooral die ene is erg fel, dus dat wou ik maar niet proberen.
Niets aan te doen ! Wij hebben zelf 3 langharige katten rondlopen en dus heel veel haar Geen zwarte kleding maar een plak rol aanshaffen Dat ze zo lang haren komt door het weer/klimaat. Dan weer koud, dan weer warm , beestje zijn wat van slag. (extra) kammen helpt niet , daarmee stimuleer je het alle maar mee en word het erger... Suc6
1 van mij 2 katten verhaart ook verschrikkelijk. Pak nu extra vaak de stofzuiger voor de bank.... Meer kan je er niet aan doen denk ik
haha 1 van mijn dames vind dat heerlijk! als ik onder de douche sta springt ze erbij en gaat ze er helemaal voor zitten haha en daarna moet ik haar wel afdrogen anders gaat ze zeuren haha en die andere 2 hebben dat overigens niet hoor maar toen ze bij ons kwam als kitten had ze een maagdarm infectie en zat ze helemaal onder de poep en dan moest ik haar van de DA even onder de douche doen en sindsdien vind ze het allemaal maar prachtig haha
Toen mij kat nog leefde, had ik bij de dierenwinkel levertraan gehaald. Dat doe je een beetje door het voer heen, en hij verloor er minder haar door.
Ik heb ook twee katten. De een verhaart vele malen erger dan de ander. Maar dat komt door verschil in de dikte van de vacht. Aan de voeding kan het hier niet liggen. Ze krijgen Hills voor binnenkatten en dat gaat al jaren goed. Het is alleen nu eenmaal de tijd van het jaar dat mijn dikke kater zoveel haar verliest... Ik probeer hem zo veel mogelijk te kammen en elke dag zuig ik de hele kamer. Meer is er helaas niet aan te doen.
hoi hoi ook wij hebben hier twee katten(maine coon) rond lopen. en ook die haren vreselijk uit maar dat is de tijd van het jaar. het enige wat ik doe is een keer extra stofzuigen per dag. groetjes sandra
O gaaf stiekel, maine coon, erg mooie & lieve beestjes! Ik heb ook twee drakies rond lopen en o wat verharen ze veeeel, vooral als ik net stof gezogen heb gaan ze weer stoeien samen en ja hoor; Heel het huis weer onder #-o