Poes is zwanger!

Discussie in 'De lounge' gestart door Dbm21, 5 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dbm21

Dbm21 Actief lid

25 jan 2007
    375
    0
    0
    onze poes wil niet meer naar buiten, zit eindeloos naar buiten te turen op de vensterbank, als ik even in de tuin bezig ben komt ze ook wel even kijken maar zodra ik zeg kom we gaan naar binnen en dan gaat ze gelijk naar binnen en blijft ze daar ook tot ik weer naar buiten ga.
    vind het wel spannend aangezien ik niet weet wanneer ze gedekt is omdat ze geluidloos enzo krols is geweest. ik zie wel dikke buik, dikke opgezette tepels en af en toe voel ik iets, maar wanneer ze gaan komen geen idee dat wijst de echo volgende week uit ;)
    Spannenddd!

2. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Oh wat leuk poesjes :p
    Voor mij geen jonge poesjes hier :)
    Ze zijn allemaal geholpen(3 katers en 2 poezen)

3. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    @Platliggertje; dus dan heb je nu al 5 katten? Gezellig hoor!

4. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Heb er nog 4, de kattin die er laatst bijgekomen was, is geplaatst.
    Heb Velvet (zwarte kater van bijna 8 kg en geholpen), dan z'n zus Kira (zwart-wit, zwanger), de eerste zoon van Kira; Ziggy (wit met grijs getijgerde vlekken, geholpen) en Nero, een schat van een rode tijger (geholpen).
    M'n 2 siamezen zijn bij m'n ma gebleven, die waren te oud om te verhuizen (Mitsy is ondertussen al 26 en haar zoon Tabby is er net 24 geworden).

Ik kom van de 28 katten :oops:
    Heb een tijdje gevonden en verwaarloosde katten en kittens opgevangen en verzorgd tot ze naar een nieuwe en goede thuis konden.
    Dat was echt de hel, zoveel poezen in m'n huis (en onthou de namen maar eens :p )
    De ergst verwaarloosde was onze Nero.
    Hij was amper een week oud en was gedumpt naast een glascontainer in een zak vol glasscherven die dichtgeknoopt was. Beestje heeft 2 weken aan infuus geweest en heeft afgezien. Hij is nu volwassen en weegt nog geen 1.800 kg, maar je ziet er voor de rest niets meer aan en hij is de grootste lieverd hier in huis.
    Kan hem voor geen geld van de wereld meer missen.
    Kira en haar broer zijn hier gekomen door hun mama. Die was in m'n tuin onder de rabarber bevallen en er jammergenoeg ingebleven. De andere 2 kittens waren ook al dood.
    Heb ze zelf opgevoed met flesje en zo, dus dat zijn eigenlijk 2 kindjes van me. Kan ik ook niet meer missen.
    En Ziggy dan... Was de eerste beeb van Kira, hij was het enige kitten, en vond het zo erg die van z'n mama weg te nemen, dus hij is gebleven :p

5. Dbm21

Dbm21 Actief lid

25 jan 2007
    375
    0
    0

26? :confused: wow dat is oud! of is dat normaal bij siamezen?

6. Platliggertje

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Dat is idd oud, maar siamezen worden makkelijk 18 tot 20 jaar.
    Ze is echt wel bejaard nu hoor.
    Als het echt niet meer gaat, laten we haar een spuitje geven. We willen niet dat ze pijn lijdt of zo door de ouderdom.
    Ze loopt nog, eet en drinkt nog, kan enkel nimeer in en uit de sofa, maar daar helpen we dan een handje mee ;)
    Lang zal het in elk geval niet meer duren, ze gaat er de laatste 2 maand enorm op achteruit.
    En als zij gaat, dan duurt het ook niet lang meer met haar zoon. Die 2 zijn zo gehecht aan elkaar...
    Ik hou m'n hart al vast :(

7. Dbm21

Dbm21 Actief lid

25 jan 2007
    375
    0
    0
    Aaah klinkt echt als een schatje! zijn altijd zo schattig die oudere katten haha! wel sneu dat ze achteruit gaat :( vind het altijd zo erg als ik afscheid moet nemen van een kat, zijn toch een soort baby's voor je!

ik heb trouwens bij mij kleine meid haar babys duidelijk gevoeld!
    ik voelde zelfs dat 1tje zich omdraaide ofzo en toen voelde ik een hoofdje! hihi zo eng :oops: gelijk mannetje geroepen en die voelde het ook duidelijk :D kan amper nog lopen in huis, allemaal dozen en bakken neergezet voor haar zodat ze kan kiezen waar ze wil bevallen!
    ik zat gister nog in de stress, mevrouw was naar buiten geglipt en duurde vet lang voordat ze terug was heb tot half 4 vannacht zitten wachten haha kon er niet van slapen, en ja hoor daar kwam ze rustig aan lopen.
    heb haar gelijk maar even een katten kroepoek gegeven ;) voor de calcium is erg goed voor een zwangere poes :D

8. milou

milou Niet meer actief

ik heb nu een tweede nestje somali 's rondlopen. echt heel leuk die kleintjes. dit weekend gaat eentje weg en dan houden we zes katten over. foto's staan op http://www.toquetoque.nl
    de poes is nu gesteriliseerd, maar met het kleine poesje zouden we ooit nog een nestje kunnen nemen.

9. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Ben ik dan de enige die dit een beetje jammer vindt? Wij hebben zelf 3 katten, maar zo gauw ze geslachtsrijp waren zijn ze gesteriliseerd. Er is in Nederland al een behoorlijk kattenoverschot, dus ik vind het echt zonde dat mensen allemaal nestjes nemen. :(
    Onze kleinste poes is ook een vondelingetje, we hebben haar uit een opvang gehaald maar ze is gevonden aan een spoorbaan toen ze een week of 5 oud was. Achtergelaten om door een trein te worden geplet. :(

Ik snap dat een nestje jonge katjes heel erg leuk en vertederend is, maar zouden jullie hier alsjeblieft eens over willen nadenken voordat er nog meer katten op de wereld worden gezet?

10. Platliggertje

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Euh, als je goed gelezen hebt, kan je zien dat mijn poes gesteriliseerd wordt na haar bevalling :(

11. Dbm21

Dbm21 Actief lid

25 jan 2007
    375
    0
    0
    Nou ten eerste: nadenken gaat nu niet meer, want ze staat op het punt om te bevallen.
    ten tweede : al mijn nieuwe aanwinsten hebben straks allemaal een nieuwe paps en mams.
    ten derde : ook ik laat mijn poepsefloepsie steriliseren :)
    ten vierde : ieder zn eigen keus toch :oops:

12. Patriciaaa

Patriciaaa Actief lid

19 jun 2005
    198
    0
    0
    Ben het helemaal met je eens hoor! :thumup:

Vind het echt te gek voor woorden dat er nog mensen zijn die het zooooo leuk vinden een nestje bij hun poes te willen.

13. Platliggertje

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Ff een verhaaltje vertellen:
    (onmiddellijk bij zeggen dat het geen sprookje is, maar de waarheid, hoe gek het ook mag klinken)

Mijn poes is voor de 5de keer zwanger.
    De eerste 2 keer, was dat door de pil heen (dan koop je die pil, die is zelfs duur!).
    De derde keer was ik bij de dierenarts voor sterilisatie. Bleek dat poesje zwanger was en ik wou echt niet laten aborteren.
    Daarna aan een zwaardere pil, en voor de 4de keer zwanger.
    Sindsdien mocht ze niet meer buiten, ik heb m'n katers onmiddellijk laten helpen en dacht veilig te zijn. Zo kon ik nog ff wachten met de sterilisatie zodat m'n meisje op haar plooi kon komen.
    Nu is ze voor de 5de keer zwanger, ben ik te weten gekomen toen ik 3 weken geleden voor de sterilisatie ging.
    Ik ben m'n katers gaan halen, want vond het echt raar dat poesje zwanger was terwijl de katers geholpen zijn.
    Er is gebleken dat één van m'n katers z'n zaadleider niet goed was afgebonden. (deze dierenarts kiest ervoor af te binden, is minder pijnlijk en de katers hebben hun 'mannelijkheid' nog duidelijk zitten, dus je neemt volgens haar hun stoere uiterlijk niet van ze af).
    Volgende maandag gaan m'n 3 'mannen' dus terug naar de dierenarts en worden de ballen er volledig uitgenomen.
    Dan hebben we zekerheid dat poeslief geen 6de keer zwanger kan worden en kan ik ein-de-lijk die sterilisatie laten doen als ze op haar plooi is na de bevalling, en dit zonder angst te moeten hebben om een nieuwe en nog maar eens onverwachte zwangerschap te ontdekken.

Het is me wat... Kweken als de konijnen wordt er in België gezegd, wel; ik noem het kweken als de poezen :)
    En ik vind het telkens zo erg voor m'n meisje als ze moet bevallen. Ze komt naar me toe, en als ik niet thuis ben wacht ze zelfs op me en ze betrekt me steeds volledig bij haar bevalling (als er eentje geboren is, maakt ze de beeb mooi en legt die bij mij op schoot tot het volledige nestje is geboren), maar ik vind het zo erg dat ze pijn moet lijden.
    Als vrouw beval je (meestal) van 1 baby per keer, poesjes dus van meerdere.
    Ben blij voor haar dat het de laatste keer is hoor!

14. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    :confused: Jemig Platliggertje, wat een verhaal zeg! Is wel een supervruchtbaar poesje dan. ;)

Ik veroordeel niemand hoor met mijn berichtje. Ik vind het vaak gewoon jammer dat mensen er niet van tevoren beter over nadenken. :( Er zijn al zó veel kleine katjes (en volwassen katten) die geen goed huis kunnen vinden, daar kan beter eerst een oplossing voor gevonden worden.

15. Platliggertje

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Ik dacht er dus wel goed over na, en nam ook voorzorgen.
    Jammer dat die niet gebaat hebben.
    Het eerste nestje was welkom, daar niet van. Maar ondertussen het vijfde nestje wordt wel veel.
    En de papa is m'n rode kater (mama is zwart-wit), dus het kan zijn dat er een lapjeskatje tussen zit, en die ga ik echt niet kunnen wegdoen. Das echt m'n favo kleur qua katten.
    De kittens hebben altijd een goede thuis, ik werk samen met de dierenbescherming.
    Vanaf juli doe ik weer de opvang :)
    Das bij momenten veel poezen/kittens in huis hebben, maar ik geniet ervan!
    Maximum dat ik ooit eens gehad heb (en daar zijn mijn poezen niet bijgerekend) waren er 28.
    Gelukkig moet ik het eten en grind voor de kattenbakken, de kattenbakken en eet- en drinkbakken enz niet zelf betalen, dat komt van de dierenbescherming.
    Ik zal blij zijn als ik weer een hoop poezebeesten in huis heb, heb ik al enorm gemist hoor!
    Das dus het nadeel van platliggen, moet je je 'werk' voor een tijdje opgeven omdat het te zwaar is.
    En je zou miss denken 'wat is er nu zo zwaar aan een hele resem katten? Laat je toch buiten of zo?'
    Nou, niet dus, quarantaine, steeds naar de dierenarts voor castratie en sterilisatie, onderzoek, medicatie halen en toedienen, de hele dag door eten/drinken geven en kattenbakken verschonen.
    Het is zwaar, maar zo dankbaar!
    En waar steek je die allemaal? Niet zo moeilijk :p
    Ik heb een hele grote berging (mét raam) en das de quarantaineplaats.
    Dan heb ik 3 slaapkamers, maar het geluk dat m'n zoontjes liever bij elkaar slapen dan elk op een eigen kamer, dus die 3de kamer is dmv een luchtige, valse muur in 2 gedeeld en aan de éne kant zitten de 'mannen', langs de andere kant de 'vrouwen'.
    In de dag loopt alles hier lekker door elkaar (behalve de quarantainers) en rond 21u gaan de mannen en vrouwen naar hun ruimte boven.
    Poezen overal, kan niet wachten tot de opvang terug begint!

16. Dbm21

Dbm21 Actief lid

25 jan 2007
    375
    0
    0
    je zegt toch ook niet, ik vind het een beetje jammer dat mensen zo graag een baby willen, zitten er ook genoeg in weeshuizen ed...

wil niet zeggen dat ik dat vind hoor, wil zelf ook kindjes ;)

17. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Pardon DBM 21?

Wat is dat nu voor een rare uitspraak?
    Vergelijk jij je eigen kinderen straks ook met katten?

Ik ben ook van het laten sterriliseren/castreren van de katten maar vind niet dat mensen dat moeten doen hoor...

18. Dbm21

Dbm21 Actief lid

25 jan 2007
    375
    0
    0
    er staat duidelijk dat ik dat niet vind dus NEE ik vergelijk mijn kinderen strax niet met een kat :(
    Het gaat om het IDEE..
    mensen lopen te zeuren dat er katten in het asiel zitten bla bla maar er zitten toch ook genoeg kinderen in weeshuizen ed.
    betekent toch niet dat je dan geen kinderen meer neemt.
    zo bedoel ik dat.
    het gaat er niet om dat ik mijn kinderen straks met een kat vergelijk :(
    en ik heb ook een kat uit het asiel, en het is niet dat ik aan het fokken ben geslagen, er zijn genoeg mensen die kleine katjes willen, iig in mijn omgeving, en die hebben liever een kitten omdat je ze zelf kan opvoeden want wat ik zie met mijn asiel kat is dat ze absoluut niet met kinderen enzo kan omgaan etc. etc.
    maar als jij dat een rare uitspraak vind..best.. ik weet zelf wat ik ermee bedoel en dat is dus niet wat jij denkt :)

19. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    jeetje dacht dat een leuke topic was :(
    zat eigelijk meer op te wachten hoe het met de poes ging, en niet op eeuwige terug komende discussies. Beetje jammer mensen.

DBM21 Hoe is het met de poes?
    Liefs Ikke

20. Dbm21

Dbm21 Actief lid

25 jan 2007
    375
    0
    0
    ja dat hoopte ik ook eigenlijk toen ik het topic opende maargoed,
    het gaat prima met de poes :D
    heb vannacht tot 4 uur bij haar gezeten omdat ik dacht dat het was begonnen, ze zat een beetje zwaar te ademen, maar geen weeen dus ben om 4 uur maar naar bed gegaan, vanochtend lag ze gewoon nog lekker te slapen..
    ze gaat wel steeds dr kist in die ik voor haar klaar heb gezet, heb er even eten en drinken in gezet zodat ze kan wennen aan de kist en telkens als ze honger heeft gaat ze daarin ipv dat ze gaat eten waar de andere katten eten, dus ik hoop dat ze daarin bevalt en niet ineens op de bank ofzo ;)
    we wachten nog maar rustig af :D

Deel Deze Pagina