nee idd je weet dat ze in goede handen is dat geeft een gerust gevoel.. trouwens dat wilde ik dernet nog zetten van harte met jouw eigen kleine "kitten" proficiat!
Oooooooooh wat zijn die jonkies zohoo schattig! De mijne blijft maar zwanger, bah... Boel beweegt goed en het zullen er deze keer meer dan 4 zijn, ben ik zeker van. Maar het duurt zo lang Denk niet dat het nog lang zal duren, moedertje loopt de hele tijd achter me aan, kruipt bij me onder de dekens (wat ze anders nooit doet) en als ik de kids naar school doe of ga halen, blijft ze net zolang aan de voordeur zitten tot ik terug ben. Is een grappig zicht, voordeur is van glas en dan zie je m'n meisje met d'r voorpootjes tikken tot ik open doe. Ze ligt nu op m'n schoot, de hele dag is dat zo, zelfs op het toilet Ze begint stevig naar m'n andere 3 katten te blazen en grollen als ze te dicht komen, dus denk wel dat het bijna zover is. Mag wel hoor, ben zo nieuwsgierig naar hoeveel kittens ze gaat krijgen en welke kleuren (wss weer zwartjes en zwart-witjes). Ik hoop op een lapjeskatje, het is haar laatste nestje en één van de vaders is onze rode kater, dus er zit kans in. Als er een lapje tussen zit, blijft het zeker en vast! Maar dat zijn altijd katinnetjes, dus dat wordt 2x sterilisatie. Ach, zien wel Hopelijk mag ik deze week komen verkondigen dat ik 'oma' ben geworden (m'n scheetjes staan trouwens ook in m'n album)
oow spannende tijden breken aan platliggertje! kan niet wachten tot ik je kleinkinderen kan bewonderen
Help dames. De kittens hebben vlooien nou weet ik dat ik hun niet zomaar mag behandelen maar de moeder poes kan ik toch wel frontline geven?
kittens mag je met de frontline spray, kan geen kwaad Is het eerste wat we doen als er katten/kittens binnen komen, gelijk hoe klein nog. Ze likken zichzelf nog niet, dus als je op de rug spuit: no harm done
Tuurlijk, anders blijven bij haar de vlooien en zo gaan ze trug bij de kittens en das een straatje zonder einde hé.
Nee ok me vader zei nee moet je niet doen gaan de kittens dood want dat trek in haar bloed en dan krijgen hun het via de melk binnen. Dus ik denk toch even na vragen voordat ik morgen dode kittens heb daar heb ik ook geen zin in
Niet teveel gebruiken en het komt goed hoor. Hebben nog nooit een dood kitten gehad daardoor. Maar best de spray, niet de pipetjes. Die laatste zijn te straf.
dus even voor de duidelijkheid De moeder poes dus eigelijk ook spraye of mag die gewoon pipetjes hebben? sorry hoor beetje onzeker. Vind zo zielig als er iets mis gaat alvast bedankt!
Best voor beide de spray nemen, pipetjes gaan onmiddellijk door de huid heen, de bloedbaan in. En niet teveel spuiten, gewoon 1x verstuiven in de nek en op de rug en klaar is kees. Oh ja, voor de kittens: best op je hand verstuiven en op hun ruggetje in hun vacht wrijven, zo komt het niet direct op de huis
Ok dan ga ik morgen even de spaye halen dan maar. Want op de verpakking staat in dat als ze zwanger is dat het wel mag stom is dat. Dat er dan niet even bij staat dat ze het dan ook niet mag hebben als ze gejongd heeft. Nou ja ik ga er morgen gelijk mee aan de slag. Heel erg bedankt!
@ platliggertje: SPANNEND! wachten duurt lang he haha ik had het ook echt gehad van de zenuwen en de volgende ochtend waren ze er ben echt benieuwd hoeveel er bij jou komen
mijn DA zei vanmiddag dat de kittens vanaf 6 weken pas mogen ontvlooid.. ik heb trouwens ook weer iets met me andere poes... wij hebben een poes 2 weken uit het asiel van een jaar, we waren vandaag even met de hond naar het strand we komen terug, hele huis vol bloed, dus ik in paniek en ik zie dat de poes vol bloed zit dus mn vriend pakt hij op, floeps dr valt wat op de grond, was het een nog niet volgroeid kitten, ze heeft dus een miskraam gehad, en later vond ik op de bank nog een dood kitten...ben helemaal verdrietig toen we naar de DA gingen zei die vrouw dat ze al langer dan 2 weken zwanger was, dus dat we haar zwanger hebben gekregen
Dat zou dus niét mogen. In een asiel zijn ze (in België dan toch) verplicht de poezen te steriliseren vooraleer ze te plaatsen... Wij bji de dierenbescherming hebben altijd al de kittens ontvlooid vanaf de eerste week al, nooit iets mee aan de hand gehad hoor. Moeten ze dan vol beten komen te staan? En de beesjes kunnen zichzelf niet eens krabben, ocharm Vind het zo zielig van het miskraam Hoop dat ze er snel bovenop komt!
wij dachten ook dat ze was gesteriliseerd ja ik denk ik vraag het even aan de DA maar mocht echt niet alleen bij moeders, maarja onze dierenarts werkt ook niet met frontline meer, alleen met stronghold...