Hier was het de hele dag paniek... Poeslief was vannacht ff naar beneden gegaan, dacht dat ze in d'r zetel was gaan liggen, want ze kwam niet terug. Deze morgen niet wakker geknuffeld door m'n meisje, dus ik op zoek. Nergens te vinden, ik in paniek, bij de buren gaan bellen, heel de tuin ondersteboven gekeerd, de hele dag door om het kwartier gaan roepen, niéts! Komt ze een half uurtje geleden doodleuk binnengewandeld, in m'n nek gesprongen en valt ze er in slaap Heb haar in m'n bed gelegd en heb de deur dicht gedaan. Dat ze maar niet durft te denken dat ik haar nog een wandelingetje laat maken of m'n kamer zelfs laat buitengaan. Het is echt voor alle momenten nu, ik riskeer me niet dat ze ff ergens anders gaat bevallen, oh no, no way. Heeft die 'dochter' van me, me ff de stuipen op m'n lijf gejaagd ja
Dierenarts is net buiten, vals alarm, grrr. Oefenweeën... Dacht écht dat het begonnen was! Nog wachten dan maar
Nieuws! ik sta op om half 8, ga ff checken (vannacht om half 2, half 4 en half 6 nog gaan kijken) en ze had er al eentje! Een zwart-wit katertje. Om 8u was nummer 2 er: een lapjeskatinnetje. Kom net thuis (half 9) en daar is nummer 3 al, terug een lapjeskatinnetje. En het is nog niét gedaan... Ik hou jullie op de hoogte (oh ja, probleempje... poes had nog nooit een lapje gekregen, enkel zwarte of zwart-witte) en ik had gezworen dat ik, àls er een lapje bij was, dat ging houden... Het zijn er al 2, DILEMMA! Hopelijk volgen er niet nog méér lapjes of ik word gek ) foto's zijn pas voor morgen, mijn digitale is stuk, een vriend komt foto's maken.
yeaahhhh gefeliciteerd alvast met het ''omaschap'' hihi en dat is zeker een dillema hih lapjes katjes zijn zo mooiii.. ben heel benieuwd hoor! hou ons op de hoogte!
Het is dus al gedaan de beweging die ik nog voelde, waren haar darmen die op z'n plaats kwamen en de dikke resterende buik is dus puur vet. Ik was er echt van overtuigd dat er meer dan 5 gingen zijn, en de dierenarts dacht dat ook. Zullen de ingewanden zijn geweest die opgepropt zaten en aanvoelden als kleintjes. Het kan echt niet dat ze elders nog is gaan bevallen, want ze zat in m'n badkamer opgesloten en daar kan ze geen kant op. Het is dus een mooie drieling geworden, ze zijn kerngezond en dat éne katinnetje is enorm groot! Ze is bijna 2 cm groter dan d'r broer en zus. Die blijft hier (is een Sofieke), en m'n ma heeft het kleinste lapje opgeëist (is een Phara) Enkel het katertje zoekt nog een thuis. Afspraak voor sterilisatie is al gemaakt, zodat er geen nestjes meer kunnen bijkomen. Ff ter info: ze zat sinds gisterenavond appart omdat ik zag dat het ging beginnen, en wou geen risico's nemen dat ze buiten zou gaan bevallen, ik ben geen dierenbeul Momenteel heeft ze d'r kleintjes (alweer) bij me gebracht, ze liggen in m'n schoot en moedertje is lekker aan het genieten van een proteïnepapje en wat rust. Wordt dus zoals de vorige keren weer elke avond en ochtend verhuis van m'n kamer (lees bed!) naar de woonkamer enz Ze is echt wat ondersteboven, het is de eerste keer geweest dat ik niet bij de bevalling was om haar te steunen/helpen, maar dat is ruimschoots goedgemaakt als ze me de kleintjes aangaf om ze vast te nemen (wat ze nog veel zal doen: telkens ze ff buitengaat, geeft ze de kleintjes aan mij, ben babysit ) Wat een moedertje hé *zucht* zo d'r mama betrekken bij d'r kleintjes Nero is een schijterd van een papa, die neemt de benen als hij een kleintje hoort piepen Grote broer Ziggy is al eens gaan piepen en het laat hem eigenlijk koud, en Oom Velvet houdt de wacht van op afstand, de hond mag écht niet in de buurt komen of hij vliegt erop... Eén grote familie hier, die poezenboel Groetjes van een trotse oma
Heeej! Gefeliciteerd! heb door omstandigheden nog niet kunnen reageren! ben heel blij voor je hier gaat ook alles goed met de kleine truus is vandaag alweer 5 weken! ik ging vanochtend naar boven en ze springt in mn been, au au au want had blote benen dus ging lekker bloeden haha! Liefs van ons hier
Ey, Feli hoor met de kittens! Hier gaat het ook super oogjes zijn net 5 dagen open en zijn super lief. Die rooie vind ik zo fantasties! Hij heeft ook devol (duivel) Van de week zat die op de grond en de hond kwam eraan ging meneer gewoon blaze haha lag helemaal in een deuk! Kleine bekkie open Ze beginnen nu ook een beetje te lopen zijn echt super!
Ik heb een nare ontdekking gedaan... Ik verschoonde de kattenbak en er lagen 3 totaal misvormde en doodgeboren kittens in die moedertje voor me had weggestopt. Heb ze laten onderzoeken en weet sinds gisterenavond dat het door de pil komt die moedertje in het begin nog kreeg. Moeder is echt onmogelijk aan het worden; ze dropt de kleintjes bij mij en vertrekt voor de hele voormiddag, komt ff kijken en vertrekt dan terug voor de hele namiddag. Als ik me durf riskeren van de kleintjes in hun doos te leggen, wordt moedertje boos (net of ze wil zeggen 'hou die kleintjes dan toch bij jou en geef ze te eten!') dus ik hou ze maar bij me. Loop de hele dag met ze rond En ik voeder ze ook met het flesje, anders krijgen ze niets binnen. Ook als ik moedertje opsluit met haar kroost, wil ze niet voederen. Volgens de dierenarts heeft ze een depressie ivm de doodgeboren kittens. Het ging zo goed maandag... Tot ik de kleintjes dinsdag vond, en het was om zeep. Ben dus geen poezenoma meer, maar voor de tweede keer poezenmama... (moedertje en d'r broer waren ook met het flesje opgevoed omdat hun mama in de bevalling was gebleven) En d'r vorige nestjes gingen zooo goed! Dat wordt nog wat hé
ach, ik moet toch om de 4u dag en nacht een weeënremmer innemen, en de kittens zitten op hetzelfde tijdstip, dus vind het niet erg. Ik zit zo met moedertje in! Morgen komt dierenarts kijken om evt anti depressiva te geven aan moedertje zodat ze er bovenop komt. Alles voor m'n meisje! En het is niet alleen dat flesje geven, maar ook laten plaske en stoelgang maken met een vochtig wattebolletje, de kleintjes kunnen dat de eerste 3 weken nog niet alleen. Maar het gaat goed, ze eten goed, hebben geen last en af en toe kruipt moedertje er nog bij. Gelukkig doet ze dat nog. De reden van het niet willen voederen is eigenlijk niet kunnen, geen melkproductie meer, en dat komt hoogstwss door die depressie. Zal blij zijn als de dierenarts er is!
De foto's zijn in m'n album geraakt Er is een foto van de eerste dag, als moedertje nog goed voor d'r kleintjes kon zorgen, en de andere foto (kittens alleen) is deze morgen genomen, net na hun flesje. Ook papa Nero staat in m'n album. De kleintjes doen het supergoed! Sofieke is het blijvertje, Phara gaat naar m'n moeder. Enkel voor het katertje wordt er nog een thuis gezocht. Ik blijf ze zooooo schattig vinden Het is wel een heel karwei om ze groot te brengen, maar ik doe het héél graag. Moedertje is nu nog amper thuis, maandag wordt ze gesteriliseerd. Foto kittens= links: katertje zwart-wit midden: katinnetje klein met meeste rood (Phara) rechts: katinnetje groot met minste rood (Sofieke) foto met moedertje Kira= links: katertje zwart-wit midden: katinnetje groot met minste rood (Sofieke) rechts: katinnetje klein met meeste rood (Phara)
Het zijn indd scheetjes jah! Hier had moederpoes 1 vd 3 kittens aan de kant laten liggen. Die was koud en nog vochtig. De anderen had ze keurig gewassen en lagen warm in een mandje bij dr te drinken. Die kleine is er wel weer bovenop gekomen hoor Racebabe
Heb fotootje in album gezet, toen waren ze al iets ouder en veilig bij mammie Ze bleef ze alleen steeds uit die doos slepen en verstoppen, moest ze overal vandaan plukken!
Ooooooooh, die blauwe! Wat is die mooi Hier nog zo één die ze de hele tijd overal wegstopte, maar sinds gisteren heb ik de kleintjes in de badkamer gelegd in een doos met zachte handdoeken, naast de verwarming. Hebben ze lekker warm. Loop er ook vaak mee rond hoor, nu liggen ze bv lekker op m'n schoot te slapen. Hebben net hun flesje gekregen. Vind het jammer dat moedertje geen melk meer heeft... Ze is sinds vanmorgen 4.30u weg en nog niet thuis geweest. Ze weet blijkbaar dat d'r kleintjes veilig zijn bij me en dat ik ze te eten geef, denk niet dat ze anders zolang zou wegblijven.
Hehe, dat vonden wij dus ook, haar broertje en zusje hebben een nieuw huisje gekregen en zij is bij ons gebleven. Ze is nu bijna een jaar, een echte knuffelkont en zo gek als een deur!
En dit zijn ze vandaag 03-05-2007 (2 weken en 3 dagen oud): Sofieke: http://i166.photobucket.com/albums/u106/lieveprops/sofieke1.jpg Phara: http://i166.photobucket.com/albums/u106/lieveprops/phara1.jpg Mannetje: http://i166.photobucket.com/albums/u106/lieveprops/man1.jpg Sofieke, mannetje, Phara: http://i166.photobucket.com/albums/u106/lieveprops/kittens2-1.jpg En nog eens Sofieke, mannetje, Phara (kleurtjes duidelijk te zien hier): http://i166.photobucket.com/albums/u106/lieveprops/kittens2.jpg Flesje gaat perfect, ze zijn goed rond en eten eigenlijk wel veel. Moedertje gaat er enkel 's nachts nog bijliggen, maar ze verdedigt d'r kroost wel: als 1 van de andere poezen te dicht in de buurt komt, zit ze er in vliegende vaart achter
Ahh wat een scheetjes! onze kleine meid gaat maandag alweer naar haar nieuwe baasjes wat gaat de tijd toch snel zeg! is ze alweer 2 maanden! liefs
Onze poes is krols maar ik wil haar niet dekken zwangerschap duurt negen weken en dan zes weken de kittens aangezien wij 4 aug op vakantie gaan dan zijn de poesjes nog niet volgroeit dus we zitten met een gezellig mauwende poes die we naar het balkon hebben verbannen haha leuk voor de buren groetjes jolanda