dames ik heb een vraagje, wij hebben 3katten in huis die eigenlijk niet buiten komen de laatste paar dagen begint 1 poes opeens van zich af te pissen gister in een mandje op de kast, vanochtend op mijn tas....... zou dit door de zwangerschap kunnen komen??? zeker nu tegen het einde aan??? we hebben al eerder problemen gehad met dit beestje, ze is jong en loopt heel vaak onze andere katten aan te vallen en uit te dagen, ook als die beestjes ergens rustig liggen vorig jaar ook een plasprobleem op de bank gehad, maar dit bleek aan de bank te liggen, sinds we een nieuwe hebben is er niet meer in huis geplast tot nu ik hoor graag jullie ervaringen of dit door de zwangerschap zou kunnen komen of dat het eerder aan het beestje lijkt te liggen
Of het aan de zwangerschap ligt weet ik niet maar wat ik wel weet is dat katten veel aanvoelen. Sinds ik zwanger ben is een van mijn 3 katten superaanhankelijk naar mij toe wat ze voorheen niet was. Is er recentelijk iets veranderd in jullie huis? Katten kunnen vaak niet zo best tegen veranderingen. Betrek je het beestje bij de zwangerschap? Hoe doen je andere katten? Is ze geholpen? Dat kan ook een hele hoop schelen (ervaring mee) Katten kunnen krols zijn zonder dat je het merkt en dan kunnen ze de boel onder piesen. Ik hoop dat je snel antwoord vind waarom ze dit doet.
nou we hebben niet veel verandert in huis, de box staat al weken klaar om ze te laten wennen de katten doen niet anders tegen mij dan voorheen..... ze is wel geholpen, meteen na der eerste krolsheid en verder... hoe zou je een kat moeten betrekken bij de zwangerschap??
Hoi miffy Ik heb dit vroeger ook eens gehad met mijn kat en bleek een blaasonsteking te hebben. Misschien heeft zij dat is maar een idee groetjes
Dat is inderdaad een goede, dat kan het ook zijn. Laat poes daar eens op testen. En een kat betrekken bij de zwangerschap? Ik laat ze nu nog op het kamertje zodat ze eraan kunnen wennen, klinkt gek maar het werkt wel. Maar idd bespreek het even met je dierenarts.
bij ons komt de babykamer in de logeerkamer waar ze voorheen ook al nooit mochten komen lijkt me niet slim om het opeens toe te gaan laten...... blaasontsteking.....nooit aangedacht, zou natuurlijk best kunnen!! eens kijken of ik iets kan vinden erover of er meer dingen bij horen en ff overleg met de dierenarts kan nooit kwaad denk ik
Onze poes wou ineens niks meer van mij weten toen ik zwanger was!! Nouja, ze sliep alleen nog bij mij op bed.. verder kwam ze totaal niet bij mij!! Terwijl de kat van mijn moeder bovenop mijn buik ging liggen!! Heel apart. Wij hebben de poes ook "kennis" laten maken met de babykamer, kinderwagen en box. Nu wil ze niks van de kleine weten.. maar ze wist wel dat er iets veranderde!! Maar idd zoals eerder genoemd blaasontsteking!! Geen bloed in de urine??