Ben dat spugen en die keelpijn ervan zo beu...

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door mamalieske, 9 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Nou de topic zegt het al, sinds 5 weken zwangerschap spuug ik vooral 's ochtends alles uit mijn lijf, water houd ik al niet binnen.
    Als ik al wat durf te eten voor die tijd dan komt dat er sneller uit als dat het er in gaat, meestal spuug ik dus gal uit en mijn keel doet er zo'n pijn van, maar wat kan ik tegen die keelpijn nemen?
    Ik wil niet weer naar de huisarts of vk bellen, ben zo bang dat ze me een zeur gaan vinden :(

En zijn er goede middeltjes die tegen het spugen zelf helpen, het ontbijten op bed hielp me niets, dat hielp me alleen de badkamer mooie nieuwe kleuren te geven :D

Alvast allemaal bedankt voor de antwoorden.

Groetjes Marlies

2. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Juist wel de dokter bellen, de dokter is helaas nog de enige die je kan helpen en die vinden je juist geen aansteller, als jij zowat niets meer binnehoud heb je op den duur ook gevaar van uitdroging en zo, als het goed is kand e huisarts je een zetpil voorschrijven die soms wil helpen.
    Gewoon bellen dus!

Sterkte ermee!

3. Juudje1975

Juudje1975 Actief lid

18 dec 2006
    259
    0
    0
    Secretaresse
    Utrecht
    Mamalieske ga alsjeblieft even naar de huisarts! Mijn nichtje heeft dit ook gehad. Die hield nog geen slok water binnen. Uiteindelijk is ze wel naar de huisarts geweest en ze werd acuut opgenomen in het ziekenhuis. Daar kreeg ze echt op haar donder omdat ze gigantisch uitgedroogd was. Ze heeft een paar weken in het ziekenhuis gelegen en kreeg voeding via een infuus. Daarmee hebben ze het leven van haar kindje nog kunnen redden.

4. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Nou uitgedroogd ben ik niet hoor :D
    Heb alleen last van keelpijn door de gal ;)
    Mijn huid blijft niet omhoog staan als je er in knijpt goede test als je wilt weten of je uitgedroogd bent trouwens :D

Dus tips voor de keelpijn zijn nog wenselijk ;)

5. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Tja voor de keelpijn, als je geen hoge bloeddruk hebt kan je gerust een dropje nemen om op te sabbelen weet alleen niet hoe dat met je misselijkheid zit, verder kan kamillethee soms voor wat verzachting zorgen geloof ik.. verder is het toch een kwestie van sabbelen op wat je maar kan verzinnen (snoep. lollies etc) want speekselvorming is het allerbelangrijkste met keelpijn.
    Verder helpt heel stom cola wel eens bij me, maar kan ook juist heel averechts werken..

Ik zal nog eens hard nadenken voor je of me nog meer tebinnen schiet ;)

6. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Ik eet na het spugen een lepeltje honing, dan gaat de keelpijn weg.

7. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Euh volgens mij mag honing dus niet.. maar daar kan ik me in vergissen hoor, zitten nl vaak bacteries in, kinderen onder de 1 mogen dit ook niet eten

8. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Wow... ik hoor bijna mezelf praten! Het idee van nieuwe kleurtjes in de badkamer! :)
    sorry.. Ik ben ook goed ziek 's ochtends (bij mijn dochter tot het moment dat ze eruit kwam) en bij mij helpt ook niks. Gelukkig hou ik er geen keelpijn aan over, wel vermoeidheid van het rennen :)

Meid, gewoon ff huisarts bellen! Die heeft vast wel een tip voor je. Anders maar hopen dat 't snel over is!

9. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Amersfoort
    Wow... ik hoor bijna mezelf praten! Het idee van nieuwe kleurtjes in de badkamer! :)
    sorry.. Ik ben ook goed ziek 's ochtends (bij mijn dochter tot het moment dat ze eruit kwam) en bij mij helpt ook niks. Gelukkig hou ik er geen keelpijn aan over, wel vermoeidheid van het rennen :)

10. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Das dan de eerste keer dat ik te horen krijg dat honing niet mag?

11. Hester

Hester Niet meer actief

Ik nam tegen de keelpijn en al dat nare gal vla of yoghurt omdat dat een stuk 'lekkerder' spuugt dan gal en je keel minder pijnlijk maakt.

Het is raar om iets te eten dat er toch zeker weten weer meteen uitkomt, maar het was toch wat comfortabeler op die manier.

Succes!
    Op een gegeven moment zal het echt beter gaan (bij mij in week 16)

12. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Misschien is dit een idee (heb er zelf nog geen ervaring mee hoor maar las het op een ander forum dat het erg goed hielp)

http://www.bellypops.nl/

Sterkte!

13. Silly43

Silly43 Actief lid

8 mei 2006
    468
    0
    0
    honing? volgens mij mag dat gewoon hoor. Inderdaad kinderen onder de 1 mogen dat niet, maar als je zwanger bent wel dacht ik. Enne wat dacht je van strepsils, thijmsiroop e.d?

14. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    1 advies: luister naar juudje!
    ik ben al 2x opgenomen in het ziekenhuis omdat ik zoveel spuugde dat ik uitgedroogd was én geen voedingsstoffen meer in mijn lijf had. is heel gevaarlijk voor je kind dus als ik jou was zou ik je urine laten testen op ketonen. kan gewoon bij de huisarts.

als je niet opgenomen wil worden kun je ook om primperan vragen. dit zijn medicijnen (die ik ook neem) tegen het spugen. ik moet zegen dat ze enorm helpen. dus naar mijn mening zijn dat zo'n beetje de twee opties...

trachitol werkt goed tegen keelpijn maar mag je tijdens de zwangerschap helaas niet nemen. misschien dat drop helpt?

15. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Nou dames alles inmiddels geprobeert en vandaag toch maar de huisarts gebelt, heb er nu namelijk ook nog eens diaree bij en heb het idee dat ik het niet meer bij kan benen.

En langzaam aan ga ik me een slappe tod voelen, tijd voor actie dus.

16. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik moet morgen ook weer terug voor onderzoek en tevens een test op ketonen. Woensdag moet ik naar de gyn en zal dan de uitslag krijgen. Mijn leidinggevende is op dit moment niet blij met mij, maar gezondheid gaat voor.

17. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Amersfoort
    Sorry hoor... LEIDINGGEVENDE? Wat heeft die er nou mee te maken? Hij of zij moet juist bezorgd zijn over zijn of haar medewerkers! Hij of zij moet er juist voor zorgen dat JIJ het RUSTIG AAN DOET!!! Echt.. ik meen het! Nu is niet de tijd om rekening met je baas te gaan houden! Alleen maar met jezelf en die kleine! Dat is pas belangrijk!!!

Sterkte!

18. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0

Hier sluit ik me helemaal bij aan! ik heb ook vanaf de zesde week t/m de 26e week haast niet meer gewerkt ivm de misselijkheid!
    Met een beetje geluk is het over zes weken al minder.
    Ik heb helaas tot met de bevalling elke dag nog meerdere keren overgegeven. Heel vervelend, dus snap hoe kloten je je voelt!
    Sterkte, en je vooral geen zorgen maken om je werk nu.

19. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Tja gisteren de huisarts aan de foon gehad, hij had die dag geen tijd :(

Mag dus straks om 11.00 uur langs komen en hoop dat hij op zijn minst iets aan de misselijkheid kan doen.
    Vind het raar trouwens dat iedere dag direct na het douchen, ik moet spugen. Ik stap uit de bak en het is zover.... misschien maar niet meer douchen ;)
    Vind het wel vervelend dat ik nu al zo'n last heb van opkomend zuur, hoopte echt dat dat nog een tijdje zou duren.
    En dan willen je schoonouders "gezellig" op zondagmiddag met je naar de pannenkoekenbakkerij :( fijn dat meedenken van schoonfamilie NOT!

20. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Toen ik aangaf aan hem, dat ik het niet meer volhoud, had ie zoiets van je bent de laatste tijd wel vaker afwezig. Ik ben ruim een week geleden ook ziek naar huis gegaan, maar op het werk was het niet te harden, net of het daar nog erger is als thuis. Mag van de huisarts nu ook niet gaan, moet mijn leidinggevende zo bellen, zeg hem dan ook erbij dat ik niet de verantwoordelijkheid neem om dat hele end met die duizeligheid en misselijkheid in de auto stap.Moet morgen naar de gyn, dan krijg ik tevens de uitslag van de ketonen en dan moet hij verder beslissen. Ik had gelukkig al een afspraak staan voor een eerste echo, anders had ik niet zo snel terecht gekund.

Deel Deze Pagina