Poes maandag in laten slapen, diabetes en niet behandelbaar

Discussie in 'De lounge' gestart door Mlo, 9 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Vermoedelijk heeft hij een hersenbloeding gehad. Ging ineens heel stoicijns rondjes lopen heel apart. Uiteindelijk kon hij niet meer op zijn benen staan en is hij in zijn eigen mandje ingeslapen. Was best heftig om mee te maken

2. Mlo

Mlo Lid

28 nov 2018
    19
    6
    3
    Dat kan ik mij heel goed voorstellen. De hond van mijn ouders had ook zoiets soortgelijks. (Helaas) sterven er maar weinig huisdieren in hun slaap, we zorgen als baasjes veel te goed voor onze lieve beestjes..
    Je zal je maatje wel missen ♡

Lexie74 vindt dit leuk.
  3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hoe is het gegaan? :(

4. Mlo

Mlo Lid

28 nov 2018
    19
    6
    3
    Het was een hele heftige intense dag..
    Ze kwam vanmorgen vroeg al bij me liggen en is eigenlijk de hele dag niet van mijn en mijn dochters zijde geweken..
    Ze liep zelfs mee naar het water achter in de tuin toen we eendjes gingen voeren.

In de middag heeft ze lekker naast me in het zonnetje gelegen en verse tonijn gegeten.

Het afscheid was daardoor heel dubbel. Ik ben intens dankbaar dat we zo'n mooie dag hebben gehad, maar het brengt je ook uit balans.. hadden we dan toch niet nog even ....?

Ik hoop dat die vraag straks verdwijnt en deze mooie dag als herinnering blijft.

Het euthenaseren ging enorm snel. Ze kreeg haar eerste prik toen ik haar vast had en terwijl de DA vertelde dat ze nu nog even kon rondlopen, gleed ze al uit mijn armen en overleed ze. Er was geen tweede prik nodig.
    Dat het zo hard ging, was heel intens, maar ze kan hier haast niets van gemerkt hebben..

Ze ligt nu in haar mandje die ze vanaf het begin heeft, samen met haar knuffelmuis. Morgen breng ik haar alleen weg naar het crematorium.

X

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Gelukkig heb je er haar nog een mooie dag kunnen geven. Ik hoop dat je het een plekje kan gaan geven. Ze heeft een mooi leven gehad en een waardig afscheid, dat is het mooiste en liefdevolste wat je hebt kunnen doen.

Heel veel sterkte

Mlo vindt dit leuk.
  6. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.873
    2.553
    113
    Dit klinkt ook echt alsof ze helemaal op was en alsof ze het zelf heeft aangevoeld dat ze nog even flink bij je wou zijn.
    Ik wens je heel veel sterkte en echt je hebt er alles aan gedaan <3

Mlo vindt dit leuk.
  7. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Sterkte! Ik weet hoe moeilijk het is. Ik mis ze nog steeds.

Mijn katten zijn vorig jaar juni overleden. 17 jaar oud. Allebei schildklier problemen, en 1 een hart probleem. De ene is onderweg naar de dierenarts overleden, ze ging heel rap achteruit, en bij haar had ik het niet zien aankomen. Zij had alleen schildklier problemen. De andere kat was ook mee en na lichamelijk onderzoek bleek hij uitgedroogd te zijn en orgaan falen te hebben. Niks van gemerkt. Dus ook laten in slapen. Samen gekomen (broer en zus), samen gegaan ❤️❤️ Ze zijn samen gecremeerd. Hun as staat hier op de kast.

Mlo vindt dit leuk.
  8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Sterkte!

Mlo vindt dit leuk.
  9. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.319
    8.825
    113
    Vrouw
    Fijn dat je nog een mooie laatste dag met haar gehad hebt. Sterkte ❤️

Mlo vindt dit leuk.
  10. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Wat fijn dat de laatste dag nog een mooie dag is geweest. Een fijne herinnering.
    Dat ze meteen gegaan is geeft ook aan hoe zwak ze was en dat maakt i.m.o. dat deze beslissing de enige juiste was. Sterkte. ❤

Mlo vindt dit leuk.
  11. Mlo

Mlo Lid

28 nov 2018
    19
    6
    3
    Bedankt allemaal, heel erg lief!

owly vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina