Hallo dames, Mijn "kleine meisje" had afgelopen zondag een schorre stem, normaal miauwt en kwebbelt ze er vrolijk op los, maar sindsdien ik het een soort van een vreemd raspend geluidje. Het lijkt net alsof er iets dwars zit in haar keeltje maar ik kan niets zien of geks voelen. Verder eet ze heel goed ( zoals altijd ) ze is actief en speels. Als ze zich druk maakt dan lijkt het net alsof ze wil kokhalzen, maar er komt niets uit..... ze is niet misselijk want haar eten houdt ze gewoon binnen. Ik heb gisteren op verzoek van de dierenarts haar temperatuur op gemeten, maar die is ook normaal dus een infectie kan het ook niet zijn ( teminste ik hoop het niet ) volgens de dierenarts was het niet echt noodzakelijk om langs te komen, want moeilijkheden met ademen heeft ze ook niet. Maar sinds gisteren miauwt ze helemaal niet meer, terwijl ik het van haar echt gewend ben, ze kan hele verhalen aan elkaar rijmen als ik thuis kom. Heeft iemand hier ervaring mee? Of moet ik mij nu echt zorgen gaan maken en toch maar weer een afspraak maken bij een dierarts? Ik had gehoopt dat het haren waren, die los zouden komen en uit kon spugen.... maar het duurt mij nu toch wel erg lang. Ik hoor graag jullie mening of ervaring! Liefs
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar als je het niet vertrouwd moet je gewoon een afspraak maken bij de dierenarts. Misschien zit er een grassprietje in haar keel ofzo?
Hoi hoi Ik zou even langs gaan bij je dierenarts. Als ze normaal altijd miauwt en nu niet is er misschien iets met haar luchtwegen ofzo of stembanden. Suc6
Onze kat heeft dat ook gehad ik zou der even een tijdje binnen houden want het kan zoals allwoman net al zei zijn dat ze buiten teveel loopt te maiuwen hoe oud is ze>?
Als het net lijkt alsof ze gaat overgeven zou ik zeker een paar keer naar de dierenarts gaan! Mijn kat had dit ook,ik dacht ook dat ze moest overgeven maar het is hoesten,en dat lijkt heel veel op kokhalsen. Mijn meisje kon ook niet meer miauwen en ze heeft meteen antibiotica gehad. Ze at ook gewoon en voelde zich prima maar dat hoesten dan..Ik zou het een paar daagjes afkijken maar zeker geen weken want de mijne heeft heel wat pillen moeten slikken omdat de dierenarts te weinig pillen had voorgeschreven en het niet over ging& erger werd. Succes!
Hoi, Ze is nu 7, ze wordt binnenkort 8 jaar. Ze heeft toen ze ± een ruim jaar oud was een nestje kittens gehad.... leek ons beter om haar eens zwanger te hebben gehad voordat we haar lieten steriliseren. Dit hebben wij uiteindelijk laten doen, maar de arts heeft ons toen wel erbij verteld dat ze danwel niet meer zwanger kan raken maar haar dat haar gevoelens hiermee niet weg zijn.... best wel zielig eigenlijk, want als het krols periode is dan merken wij dit zeer goed aan haar, dan is ze zelfs nog verliefd op onze hond. Dan miauwt ze veel meer dan anders en is erg onrustig. Vanmorgen miauwde ze weer maar toch nog hees.... ik wacht het nog even af en anders ga ik maandag maar weer met haar naar de dierenarts. Ze maakt verder absoluut geen verontrustende indruk op me, het is alleen die schorre stem tot eergisteren helemaal niet meer miauwen tot kokhalzen aantoe. Bedankt voor jullie berichtjes dames!!