poes nog krols na eventuele dekking?

Discussie in 'De lounge' gestart door Moonfairy, 8 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Hallo allemaal, Mijn poes luna is nu voor het eerst krols,nu is ze vanacht stiekem door het kleine raampje naar buiten geglipt :( :confused:

Maar ze gilt (kattengehuil) nog steeds :(
    Als ze gedekt is,is een poes dan nog krols en zo ja hoelang?

Dit was overigens niet de bedoeling :rolleyes: Maar we hadden nooit kunnen weten dat ze door dat kleine raampje waar de drogerslang doorheen hangt stiekem de benen zou nemen :)

Welke katten/dierenliefhebber/fokker kan mij helpen met deze vraag?

Alvast hartstikke bedankt ;)

2. sammie1985

18 feb 2009
    52
    0
    0
    ass drogist bij etos
    maarssenbroek
    hoihoi

als het goed is stopt de krolsheid...
    maar kan ook zijn dat er wel een poging is gedaan maar niet gelukt is dus blijft de poes krols meestal erger dan eerst

maar ook bij onze poes was dat ook niet het geval.

zou anders ff je dierenarts opbellen om te vragen hoe en wat.

succes

gr samantha

3. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Als een poes krols is dan is een kleine opening naar buiten al voldoende :) En het kan idd zo zijn dat ze nog 2 tot 3 dagen tekenen van krolsheid vertoond. Als over een week of 2 haar tepels groter en rozer worden en het haar rondom de tepels "wegvalt" kun je er haast zeker van zijn dat ze zwanger is.

4. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Geen idee. Maar ik weet wel dat onze dierenarts zei dat je de eerste twee weken nog kon steriliseren. Wellicht een optie als je echt geen nestje wil. En natuurlijk het ethisch vraagstuk buiten beschouwing gelaten, technisch kan het.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja ze blijven dan nog een paardagen krols zodat mocht de eerste dekking niet gelukt zijn er nog een 2e kan komen. onze poes was ook de eerste krolsheid ontsnapt maar 9 weken later wel 4 kittens

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Misschien willen katten net als leeuwen de zekerheid dat het gelukt is en vragen daarom een aantal keren om dekking van een mannetje.

7. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Een kat kan een nest kittens op de wereld zetten van verschillende vaders. Daaruit concludeer ik ook dat de krolsheid niet onmiddelijk weg zal zijn (zelfs bij succesvolle dekking).

8. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Een kat is ongeveer een week krols. Bij één nestje kittens kunnen er dan ook meerdere vaders zijn ;). Toevallig gisteren nog een stuk over op televisie gezien.

Succes!
    Josien

9. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Langer kan zelfs ook nog.... :cry:. Ik heb nog steeds een schuldgevoel over onze oudste poes. Dat was een zwerfkat en wij hadden haar in huis genomen na gebleken was dat ze al anderhalf jaar rondzwierf en geen huisje had. Mijn man en ik hadden wel meteen afgesproken haar te laten steriliseren, maar toen de dierenarts daarmee bezig was bleek dat er vijf kittens op zaten. Ik vond het vreselijk toen ik het na de operatie hoorde en kan het mezelf nog steeds niet vergeven... :cry:.

10. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ok thanx allemaal,het is nu afwachten geblazen..

Nee ik laat haar niet helpen nu,wil eerst zekerheid..
    En josien,dat heeft een kennis van mij ook gehad,het is vreselijk maar niet jou schuld! Niemand kan door de buik heen kijken ;)

11. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    En dan nog een interessant detail: de ovulatie bij poezen wordt opgewekt door de dekking. Dit betekent dat de kans dat ze zwanger zijn aanzienlijk groter is dan wanneer wij een random avondje....

12. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ow, nee, dat is wel het laatste wat je wil als je je kat laat steriliseren. Maar dit had je natuurlijk absoluut niet kunnen weten. Niet schuldig voelen hoor!

Deel Deze Pagina