Artsen Zonder Grenzen

Discussie in 'De lounge' gestart door w03z3l, 22 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Ik had net wat boodschappen gedaan.. Kom de winkel uitlopen, zie ik al zo'n gast op me af komen lopen. Nee hé... Dus ik rol met m'n ogen, wel lachend, naar hem en probeer gauw door te lopen. Hij was sneller dus begon of hij even mocht vertellen... Ik zei 'nou dat mag wel maar ik kan je nu al vertellen dat het geen zin heeft dus lijkt me zonde van je tijd'. Helaas was er al geen stoppen meer aan dus kwam er niet onderuit. Een heel verhaal volgde over Nepal, de kindjes die honger lijden, het geld wat nodig is. Hij had een soort reep in z'n hand, waarvan ie vertelde dat de kindjes daar er elke week zo één krijgen, zodat ze niet verhongeren.
    Ik kreeg al een beetje de kriebels van de manier waarop hij, tegenover een overduidelijk zwangere vrouw, de kinderen gebruikte om me te proberen te manipuleren, maar oke. Toen hij zijn verhaal had verteld kwam dan toch 'de vraag' zoals hij zelf zei. Waarop ik hem vriendelijk vertelde dat ik begrijp waarom ze dit doen, dat ik het heel erg vind wat daar gebeurt, maar dat ik zoals ik al voorspelde, niet van gedachte was veranderd. Als ik wilde doneren dan zocht ik de info verder wel op en deed ik dat wel via internet. Er zijn immers zoveel problemen op de wereld en zoveel goede doelen..
    Nou, meneer ging gewoon nog even verder. Hij haalde een bandje van zijn arm, en vertelde dat ze de kindjes daar zo'n bandje om hun bovenarm doen, en dat ze die omhouden tot ze 5 jaar zijn. Dat bandje heeft een groen, een oranje en een rood gedeelte (hoe strak die zit geeft een bepaald gedeelte aan zeg maar) en uiteraard was het rode gedeelte misselijkmakend klein... Als ze daarin kwamen dan werd het toch wel zorgelijk en had het kind kans dat er wat aangedaan zou worden, maar tot die tijd was het acceptabel.

Ben ik nu de enige die het gewoon schofterig vind hoe ze een zwangere vrouw proberen te manipuleren met zo'n verhaal over die kindjes?
    Het is toch algemeen bekend dat een zwangere vrouw gevoelig is, en last heeft van hormonen enz... Zou dat gewoon 'hun manier' van werken zijn? Koste wat het kost mensen proberen mentaal te manipuleren? Want ik vind dat daar toch wel een grens aan zit, wat acceptabel is.
    Ik begrijp wat ze doen, begrijp dat het nodig is, en heb er ergens ook wel respect voor dat die mensen in weer en wind buiten staan, mensen 'lastig' te vallen, en ze krijgen soms ook echt asociale reacties...
    Maar dit vind ik gewoon laag en daar heb ik dus totaal geen respect meer voor.

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zeg vriendelijk 'Geen interesse' en loop snel door. :) Vreselijk, dat gezuig..

3. susy26

susy26 Niet meer actief

Erg irritant. Trap er niet mr in. Ben z ovaal voor de gek gehouden, met als gevolg een abonnement! Zeg gelijk geen interesse, daag.

4. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Inderdaad, gewoon doorlopen.

Ze willen geld en dat gaat vast naar al die directeuren.
    Ze denken echt niet aan jouw gevoel.. hij dacht vast dat je een makkelijke prooi was:D

5. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Kan er ook slecht tegen, AZG heeft wel een ABBI status wat mij deugd doet maar vaak staan dat soort mensen daar niet gratis om jou over te halen. Dat steekt.

Zelf zet ik mij wel vrijwilliger in voor een goed doel, zonder dat ik daarvoor betaald krijg. Dat voelt wel zo eerlijk.

6. Natuurlijk is dat hun manier van werken ;) Grote kans dat deze 'vrijwilliger' eerst een training heeft gehad in het overtuigen van mensen. In dat opzicht niet anders dan die irritante verkopers die je een contract bij de aaaaaaaaaaaaallergoedkoopste en meest fantastische energieleverancier van Nederland aan willen smeren :p

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Sorry, maar je laat je manipuleren ;). Gewoon 'nee bedankt' zeggen en doorlopen. Hij loopt heus niet de hele straat achter je aan. Sowieso al geen oogcontact maken zodra je ze ziet, dat scheelt ook de helft.

8. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Je zei zelf: mag wel.
    Ik weet niet hoe duidelijk je buik is met 23 weken.......maar hij neemt ook wel een risico met al die zwangerschapshormonen ;)

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    Ik zeg soms tegen die studentjes dat ze die 7 Euro per uur die ze ermee verdienen (want dit is in tegenstelling tot lopen met de collectebus gewoon betaald), maar zelf moeten doneren aan zo'n organisatie.
    Ben je altijd snel uitgepraat.

Deel Deze Pagina