Basisgarderobe, wat hebben jullie...??

Discussie in 'De lounge' gestart door Fem, 22 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hoi meiden,

Vandaag heb ik rigoreus opgeruimd in mijn kledingkast, het resultaat; 4 vuilniszakken met kleding die weggaan en een berg kleding die op MP terecht gaat komen.

Ik heb eigenlijk niet zoveel meer over (haha) en wil nu aan de slag om een goede garderobe in elkaar te draaien met enkele goede kwalitatieve basistukken welke ik kan aanvullen met 'mode-dingen' die ik ieder jaar kan vervangen.

Mijn vraag aan jullie is; wat hebben jullie allemaal aan basisstukken in jullie kast hangen (of liggen?) en hebben jullie nog tips voor mij?

Mijn basisstukken zijn;

- Shirtjes met spaghettibandjes in met name wit en zwart
    - Een mooie witte blouse
    - Een goede spijkerbroek
    - Een net zwart colbert
    - Een mooi zwart jurkje (die moet ik nu gaan kopen want de oude is weg :D)
    - Een nette zwarte broek
    - Een zwarte kokerrok + een kortere zwarte rok
    - Shirtjes met lange mouw
    - Een mooi wit t-shirt

Aangevuld met allerlei spullen die ik iedere keer bijkoop; jurkjes, shirtjes en natuurlijk accesoires!

Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden!

Liefs,

Fem

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ha die Fem. :D

Dat klinkt al heel goed meid!
    Ik heb dat ook allemaal, behalve de zwarte kokerrok en zwart colbert.(maar dat staat mij ook niet. ;))

En één spijkerbroek volstaat bij mij niet. :D

Ik ga voor de winter nog wat effen truien met V-hals bijkopen (paars, antraciet, bruin en donker turqoise), en een nette rok.
    Oh en nog wat leggings en maillots.
    En een paar laarzen!!! :D
    Ben verder ook al een beetje aant uitkijken naar een leuke winterjas!

Een zwart jurkje heb ik me in de Zeeman aangeschaft.Korte mouwen, ronde hals, strakker bij de boezem en dan wijder uitlopend.
    Staat heel leuk zo bij lekker weer, maar ook heeeel erg leuk met een witte blouse+maillot en laarzen!

3. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Oh ja, die jurkjes hadden ze ook iets langer, met V-hals en lange mouwen.(en een aantreklintje)
    Oa in het paars. :D

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    hihihi hier vooral spijkerbroeken.
    Kan niet zonder!
    uhm
    -4 jeans
    -2workers
    -nette broek
    -wat jurkjes
    En verder een bij elkaar geraapt zootje van vesten,truien,shirtjes,tunieken etc.

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik heb ietsje meer, maar vind het zelf al te weinig.
    Maar de echte basis;

2 spijkerbroeken (te weinig)
    1 rok
    1 jurkje (netjes)
    1 vest (netjes)
    zwart shirt 3/4 mouwen
    zwart shirt lange mouwen
    wit shirt lange mouwen
    hempje zwart
    hempje wit
    strak t-shirt blauw (die kleur staat mij goed)
    1 blouse
    2 tunieken (1 netjes, 1 casual)
    2 paar laarzen
    3 paar gympen

En dan idd een hele zooi kleding van het seizoen. Dat is momenteel nog een hoop zomerkleding, maar ik doe alles weg wat er ook maar een beetje verwassen uitziet.
    Ik ben een omslag aan het maken naar kwalitatief goede kleding, maar ben tegelijkertijd ook flink aan het afvallen (al 18 kg kwijt), dus ik koop ook niet al teveel.

6. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hey Lucia :D!

Laarzen heb ik ook al aangeschaft, heb nu een zwart paar met hakken, een bruin paar met hakken, zwarte uggs en blauwe laarzen zonder hakken (erg he die laarzen verslaving van mij :D).

Ik heb dus weer helemaal niks met truien met een V-hals, staat mij om 1 of andere reden helemaal niet.

Ik wil zo graag een echt mooie spijkerbroek kopen en ik vind het zo moeilijk om te vinden, gewoon een recht exemplaar, die niet te stug qua stof is met een wat hogere taille... Zo moeilijk.

Iemand enig idee?

Paars ben ik helemaal gek van :D, heb twee paarse jurkjes in de kast hangen met zo'n kort vestje die ik onder mijn borsten kan strikken (snap je wat ik bedoel??).

Voor mijn werk moet ik trouwens in een pak lopen, dus die heb ik heeeeeeel veel. Moet trouwens wel een nieuwe kokerrok (hopelijk win ik de loterij ;) haha).

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    oh en ik vergat nog 3 leggings

8. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Wauw, -18 kilo is echt fantastisch!!!! Mijn kleuren zijn; zwart, donkergrijs, paars, olijfgroen, rood, de wat donkere kleuren zeg maar :). Alles wat verwassen is, is hier nu ook de deur uit. Ik wil nu ook wat meer voor de kwaliteit gaan ja. Maarja, waar koop ik dat eigenlijk?

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    echte kwaliteit koop ik bij espresso, maar dat doet wel een beetje pijn (in mijn portomonaie dan hé ;)). Mexx is ook een goeie! Betaalbaarder is weer het merk villa, dat zou je even moeten googelen.
    Basis shirts kan je ook prima bij vero moda kopen, gaat zeker een seizoen mee hoor. We vind ik ook een aardig merk
    Mijn kleuren zijn iets kouder dan die van jou, en in het koude seizoen ga ik ook voor minder fel hoor.
    Tegenwoordig doe ik dit soort kleding helemaal niet meer in de droger en dat scheelt ook enorm!

10. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wauw Guppie -18 kg, hoe doe je dat??

@Fem, een bolero bedoel je? :)
    Die kleuren die je opnoemt zijn ook mijn kleuren! :D
    Ben wel benieuwd nu wat voor type je bent qua haarkleur enz... ;)

11. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Als basis kleding heb ik:

- Zwarte jeans
    - Blauwe jeans
    - witte jeans.
    - Pantalon
    - Daarnaast nog een aantal werkbroeken ( lees oude spijkerbroeken)

- Zwarte longsleeves
    - Gekleurde longsleeves
    - witte/zwarte en gekleurde tops

- 2 zwarte jurkjes te combineren met verschillende kleuren bolero's en leggings!

- een witte blouse en 1 met streep

- 2 blouse tuniekjes

Daarnaast dus een zooi aan t-shirtjes, longsleeves en vestjes..

Genoeg kleding in de kast dus!

12. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ohja, ik heb ook een berg leggings hoor (heb eigenlijk alles wel meot ik eerlijk bekennen) alleen mijn basisgarderobe is niet meer zo compleet moet ik eerlijk bekennen :D

Guppie, bedankt voor de tips, ga ik zeker eens naar kijken.

Mooie tshirts zijn ook te koop bij Petit Bateau, het kost even wat meer, maar de kwaliteit is zo ontzettend goed!!

Lucia: Ik ben lang (176), normaal figuur (40/42), donkerbruin haar en groen/bruine ogen :)

13. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Bij Esprit, model Smart Straight Fit. Geen extreem lage taille, zit stretch in, dus zit heerlijk. Rechte pijp, kan mooi met ballerina's of laarzen en alles er tussenin :p. Staat echt mooi (bij mij dan, haha:D). Ik was altijd van de 501 met knoopjesgulp, maar deze met rits bevalt me errug goed!

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Leuk!
    Ik ben maar een kleintje tov jou. :D
    Ben 162, ook maat 40/42 en donkerbruin haar en bruine ogen.:)

Goeie jeans vinden is idd niet makkelijk, van die heupbroeken word ik GEK.Ik moet ze altijd een maat groter (ronde heupen), maar heb altijd het gevoel dat ik ze op moet trekken omdat ze net wel-net niet over m'n buik zitten.
    Grrr...

En ik moet altijd een korte maat hebben natuurlijk!
    (kan me voorstellen dat jij misschien net lange maten nodig hebt?)

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Lucia, gezond eten en veel sporten.
    Ben al vanaf mei bezig hoor. En het moest er ook wel af bij mij...

16. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Vind het toch toppie!
    En je kunt beter wat 'trager' afvallen, toch?
    Dan blijft het er beter af!

17. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Tassie bedankt voor de goeie tip, hier in de buurt zit een esprit winkel dus ik ga kijken, thanx!!!!

Lucia, ja dat heb ik ook hoor, ik heb toch nog steeds een buikje en die 'muffin'- broeken vind ik helemaal niks! Hahahaha

Guppie, ik ben vandaag ook weer begonnen met dieten :D

18. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    muffin broeken?

Ik vind esprit ook heel fijn voor jeans. Al heb ik ook een dyanne (c&a) en die blijft ook lang mooi. Is ook wat hoger dan die afzak exemplaren.
    Ach en ik moet ook nog wel meer afvallen hoor. Ik wilde vooral een gezond voorbeeld voor mijn dochter zijn en dat sporten is een beetje een obsessie geworden. wel een gezonde gelukkig :D
    Ik houd gewoon mn kcals bij en probeer rond de 1500 te eten. Dan gaat het ook niet zo gek snel, maar kan je nog wel lekker blijven genieten!

19. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Koop hem maar een beetje strak, door de stretch loop je hem nog uit. Als je bij 1 maat groter denkt "die zit veel lekkerder", dan is die grote waarschijnlijk te groot......

20. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Voor een goede spijkerbroek zou je ook kunnen kijken bij de WE.
    Ik haal daar vaak mijn spijkerbroeken. Ze zitten heerlijk, en zijn niet duur!

Espresso is inderdaad een hele mooie winkel. Maar de WE heeft ook vaak mooie nette basis dingen, en dan net een tikkeltje goedkoper.

Deel Deze Pagina