ja bedankt MommyOwl maar ik heb al zoveeeeeel getwijfeld.... nu dus weer.... Ik laat de advertentie staan en als er een heel heel leuk iemand reageert dan ga ik het asiel nog eens bellen en dan kunnen we in overleg een overdracht doen. Maar nou ja sowieso alleen als er iemand heel leuks reageert met een fijne huis enz... (maar dit was sowieso al een minimale vereiste)
Klopt niet, je tekent een contract waar in staat dat je een bedrag van .. betaald, en het asiel ten alle tijde eigenaar blijft van het dier.
Ik zou sowieso eerst even het asiel bellen. Stel er is iemand die je kat wil hebben en het voelt heel goed. En dat je er dan achter komt dat het asiel het anders wil regelen. Ik zou eerst vragen of het mogelijk is zelf een gezin te zoeken voor je kat of dat hij echt naar hun terug moet. Anders maak je dat gezin misschien al blij en kan hij helemaal niet naar een eigen gekozen gezin toe. Een vriendin van me heeft pas een kat van het asiel gehaald en er stond duidelijk dat hij van het asiel blijft. Zou dus sowieso gewoon even bellen voor informatie en dan je keuze maken. Succes!
Dank jullie wel voor jullie reacties. Tot nu toe nog geen geschikte reactie en dat is niet erg. Gebeld met het asiel en we gaan er uit komen. De uitkomst is nog onduidelijk. Ze gaat alleen weg als ze het ergens anders echt beter heeft en ze gaan sowieso niet terug naar het asiel.... Er mag een slotje op wat mij betreft.
Ik denk ook dat je het anders op kan lossen maar dat is hierboven al mooi verwoord. Maar....het asiel is NIET zielig! Als jouw kat zo'n lieverd is, zal het geen probleem zijn een nieuw baasje te vinden. Mijn ex-zwager deed vrijwilligerswerk bij een asiel en de katten zitten niet allemaal in kleine hokjes.Ze hebben meestal een binnen en buiten ruimte. Krijgen te eten en een knuffel. Dus...het is ook een optie
Volgens mij is het zo dat als je een kat uit het asiel haalt, je het daar ook weer heen terug moet brengen wanneer je 'm niet meer wil/ niet meer voor kan zorgen. Bij het asiel bij ons in de buurt is het zo dat zij altijd eigenaar blijven, jij adopteert de kat.