Medische misser? wie kan mij helpen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamavyas, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Hallo,

Ik heb van mijn apotheek verkeerde medicijnen gekregen. Ik zou herhalings pillen krijgen van clomid. Tot mijn grote schrik zie ik nu pas dat deze pillen die ik al 3 dgn slik, geen clomid zijn. Ik slikte 3 pillen per dag. Ik heb net ff gegoogled en zie dat de medicijnen die ik geslikt hebt geen clomid zijn maar pillen voor parkison! :confused:

Met me domme kop, merkte ik het nadat ik orginele verpakking van clomid opende. Ik heb net alsnog clomid geslikt, ik dacht misschien is clomid nu anders of zo. Ik vertrouwde het niet helemaal en ben op het net gaan zoeken.

Ik ben zo bang! ik heb net contact opgenomen met huisartsenpost en die zijn ook geschrokken en die zeggen dat de naam van de medicatie die ik al 3dgn slik(3 tabletten) voor parkison zijn.

Dit verklaart wel weer mijn bijwerkingen van de zogenaamde clomid!

Huisartsenpost adviseerde om maandag contact op te nemen met apotheek en me huisarts. Maar ja ik denk weer, ik heb die medicijnen in mijn lichaam wat veranderd dat?

WAT MOET IK NU DOEN!!!

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

vooral maandag je huisarts bellen en vragen wat de gevolgen precies zijn
    EN niet te veel googlen... dan ga je je enkel maar meer ongerust maken tenslotte
    en niet alles wat op internet staat is waar....

en ik denk dat ik ontzettend boos zou zijn op de apotheek ook
    maar eh.. eers maar eens heel vroeg naar de huisarts bellen maandag :)

ben wel nieuwsgierig wat je huisarts zegt tho....
    ik denk dat ik ook stevig over de zeik zou zijn
    vind het ook wel een gekke fout.. apotheken zouden toch moeten weten dat je voorzichtig moet zijn met medicijnen

maar 1 ding is zeker.. als je echt hele dikke paniek had moeten hebben.. dan had je van de ha-post wel te horen gehad dt je a la minute langs moest komen denk ik

sterkte iig
    je zal wel geen gezellig weekendje hebben zo :(

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nou ik zat bij de ha post als ik jou was.

Gewoon erheen, en anders naat het ziekenhuis. Laat je even nakijken.

Er zal heus niks zijn, maar voor de zekerheid.

4. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    morgen de ha bellen
    alles uitleggen en daarna de apotheek bellen

uitleg vragen en hoe nu verder?

en als ik jou was zou ik gewoon rustig blijven
    en proberen nog even te genieten van het mooie weer (althans hier schijnt de zon)

5. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Gisternacht heeft nog een arts van de huisartsenpost gebeld, hij zei dat ik me geen zorgen hoeft te maken. Hij vertelde ook dat je normaal gesproken van die parkison pillen 10 max per dag mag innemen, ik had er 3 op per dag. Arts heeft me in iedere geval gerust gesteld en heeft ook gezegd dat dit niet mag gebeuren. Ook adviseerde hij mij om stappen te ondernemen tegen apotheek. Ik ga sowieso maandag bellen en eens kijken hoe en wat.

Inmiddels ben ik niet meer zo paniekerig als gisteren, ik maak me wel zorgen. Ik moet ook zeggen de dagen dat ikdie medicijnen innam had ik ontzettend veel bijwerkingen pffff!

Ik hou jullie op de hoogte.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Jeetje meid, dat is echt een ernstige fout van de apotheek.
    Je hoeft in iedergeval geen zorgen te maken, ga morgen even naar de huisarts, en misschien kan je inderdaad stappen ondernemen tegen de apotheek.
    Tenzij ze zelf met 100x excusses en een bloemetje aankomen zetten.

7. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Wat een verschrikkelijke fout zeg! :confused:

Idd morgen gelijk de ha en de apotheek inlichten! Gelukkig hoef je je geen zorgen te maken volgens de arts maar bah wat een grote fout zeg!

8. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Ze kunnen wel 100 x excuses aanbieden, maar er zijn extreme bijwerkingen geweest. Het ergste vind ik als ik zwanger(ik ben hard aan het klussen voor een 2e) was geweest, had het kindje niet meer geleefd. Dit staat op de bijsluiter van de medicijn.

Toevallig had ik vorige week me ha gesproken en ik vertelde dat ik me niet goed voelde. Ik was de hele dag misselijk en niet lekker. Ha adviseerde me om bloed te laten prikken. Ik heb dit nog niet gedaan, maar die klachten verklaren nu wel weer waar ze vandaan komen.

Ik was zo moe, dat ik paar dgn thuis ben gebleven.

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Tuurlijk begrijp ik dat het heel erg is dat je die tabletten hebt moeten slikken, en dat je misschien wel een kindje had kunnen verliezen.

Maar waar mensen werken, worden fouten gemaakt, en dit is natuurlijk een heel ernstige fout.

Maar wat wil je dan? een schadevergoeding? hoeveel geld wil je voor die 9 verkeerde pillen?
    Een rechtzaak?
    Tuurlijk heb je misschien recht op een schade vergoeding, maar je zag zelf ook dat de verpakking anders was.
    Ik denk dat de apotheek het al erg genoeg vind.

10. Milla

Milla Niet meer actief

Ik vind dit echt een schandalige fout! Ongelooflijk zeg.
    Wie weet heeft iemand met Parkinson nu Clomid mee naar huis gekregen..
    Als ik jou was zou ik me toch even medisch laten nakijken, god weet wat voor schadelijke gevolgen die medicijnen nog meer hebben!
    Ik schrik er erg van dat je zegt dat als je zwanger was geweest het kindje nu niet meer geleefd zou hebben.
    Ik zou het ook niet bij excuses laten zitten, nog niet al zouden ze je de keukenhof cadeau doen! Ik zou juridische stappen gaan zetten en een schadeclaim eisen voor de dagen dat je zo ziek bent geweest en de schrik die je ervaren hebt!

11. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Het gaat mij niet om geld, het mag gewoon niet gebeuren! Fouten maken is menselijk maar dit kan echt niet! Ik ben er wel goed ziek van geweest en ben nu nog heel angstig.

Ik ga maandag naar de ha en vragen of ze iets voor me kunnen beteken voor een check up.

Ik heb zelf wel gedacht hmm misschien heeft parkison patient clomid meegekregen. Erg he!

Milla@dit isook inderdaad wat de arts mij geadviseerd heeft.

12. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    pfff

hopelijk dat, dat niet zo het geval is.

De apotheek is gewoon fout geweest en die moeten het ook even rechtzetten. Zo'n fout mag in de toekomst niet weer gemaakt worden

13. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

jeetje zeg. Dit had echt mogen gebeuren! Ik zou zeer zeker stappen ondernemen tegen de apotheek en een bloemetje ofzo zal dan echt niet genoeg zijn in mijn ogen. Voor hetzelde geld was je zwanger geweest! Wie weet wat dan de gevolgen waren geweest, Voor hetzelfde geld hadden ze een nog erger medicijn meegegeven met de gevolgen van dien. Ik zou inderdaad naar de huisarts gaan, ook gewoon voor je eigen geruststelling! succes ermee

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ik heb een tijdje terug ook zoiets gehad..

Ik was toen 4 maanden zwanger en had blaasontsteking en ben toen naar een dienstdoende huisarts geweest omdat mijn eigen huisarts afwezig was. Kreeg een recept mee voor een kuurtje (die ik mocht gebruiken tijdens mijn zwangerschap). Alleen hebben ze toen bij de apotheek een foutje gemaakt door zowel de sterkte van het medicijn en de frequentie van de inname te verdubbelen..
    Gelukkig heb ik toen goed opgelet en omdat ik deze medicijnen vaker heb gebruikt (en ben zelf ook doktersassistente) wist ik dat dit niet kon kloppen en dat dit nooit word voorgeschreven.

Heb ze toen gebeld en ze deden er nogal laks over. Als ik niet zwanger was geweest had ik het niet eens zo erg gevonden maar in dat geval was ik toch eigenlijk wel pissig over.. Misschien een beetje dom maar heb er verder geen werk meer van gemaakt.

15. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Ja maar jij bent er op tijd achter gekomen en omdat je kennis hebt van de medische wereld. Ik heb die kennis niet en vertrouw de apotheek. Maar ja ik had kunnen zien dat die medicijnen anders zijn, ik dacht o misschien een andere naam of vorm. Ik twijfelde geen moment dat de apotheek verkeerde medicatie heeft gegeven.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja precies, mamavyas.. ik zou anders ook niet verder kijken hoor. Je verwacht toch gewoon dat ze zoiets goed doen! vind het echt heel slordig van ze!

17. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik ben ook van mening dat waar mensen werken, fouten worden gemaakt. Maar beroepen in de medische sector, zouden toch echt beter moeten weten en zich juist moeten indekken tegen dit soort situaties.

Alleen is het zo dat je overgeleverd ben aan de kunde van andere mensen, en zodoende mag je best verwachten dat er goed wordt opgelet bij het verstrekken van medicatie. Doen ze bij jou bij de apotheek nooit een praatje bij het afhalen van de medicatie dan? Kijk een schadevergoeding zullen ze toch niet geven, maar een mooie bos bloemen en een flinke excuses is naar mijn idee zeker op zijn plaats.

Kan me goed voorstellen dat je hier ziek van bent en erg van geschrokken.

Groetjes,
    Elvira

18. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik ben het helemaal met Elvira eens... Ik werk in de zorg, en je moest eens weten hoe vaak het fout gaat met leveringen van de apotheek... En het is nooooit hun schuld... Pffft... Het is maar goed dat ik altijd goed oplet en vooral nieuwe medicatie 3x controleer voor ik het geef...

Heel veel sterkte en sta op je strepen morgen hè?

19. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Dit zijn dingen die kunnen gebeuren, maar het mag absoluut niet. De gevolgen kunnen ernsig zijn. Medicijnen horen ook gecontroleerd te zijn door een andere apotheker. Voor hetzelfde is er nu een parkinson patient die aan de clomid zit.

Ik zou zeker een klacht indienen. Je hebt tenslotte ook een paar dagen niet kunnen werken.

20. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Dames nog bedankt voor jullie steun en tips!

Ik moet morgen werken en zal het allemaal telefonisch regelen. Ik moet zeggen dat ik gewoon geen energie heb om ook iets te doen. Ik ben gewoon moe, me ha dacht zelfs aan ziekte van pfeifer. Inmiddels weten we beter en zijn dit bijwerkingen van het verkeerde medicijn.

Deel Deze Pagina