Kinderpraat

Discussie in 'De lounge' gestart door jessy77, 28 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Heerlijk hoe kinderen simpel maar oh zo slim kunnen denken. Zo had mijn nichtje van 3 gisteren een opmerking..We vroegen wat haar naam is en die riep ze dan ook vol trots hardop, op de vraag hoe oud ze nou is zei ze.. bijna 4 en op de vraag waar woon je (we bedoelde het adres) werd ze even stil, keek ons aan met zo'n gezicht van..ben je nou dom of wat? En zei met rollende ogen en een zucht (ja echt waar)..in mijn huis!

Of laatst ook..Ze was heel geconcentreerd aan het internetten (ja ja ze heeft haar eigen sites hoor, barbie, en teletubbies en sesamstraat, die opent ze dan ook gewoon zelf) maar we moesten weg. Dus ik zei.."hup kom op, schoentjes aan want we moeten zo weg"..zegt ze, redelijk geirriteerd nog wel.."rustig, heb ook maar 2 handjes hoor!" :confused:

Wie heeft er nog meer van die leuke opmerkingen waarvan je eerst even met je mond vol tanden zat om vervolgens helemaal in een deuk te liggen?

2. Niet meer actief

twee jaar terug... was hendrik 4. moest ik naar de vk toe... Hun moesten mee. En hij vond dat een verrekt moeilijk woord... Zegt ie op een gegeven moment maar dat heet toch gewoon een baby dokter? Wij stil en liggen idd even later dubbel van t lachen....

3. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Nou echt praten kan onze kleine meid nog niet, maar van de week op het CB moest ik toch wel lachen.

Die mevrouw van het CB wilde even kijken of KLyra een propje met 2 viingertjes kon oppakken, dus ze legt een propje voor Kyra neer.
    Wat doet die kleine meid: "bah" zegt ze en veegt met haar handje het propje van de tafel op de grond en keek ons heel triomfantelijk aan!

We lagen in een deuk!

4. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Toen ik daniel naar school bracht vorige week,en dus uit de auto kwam.Ging hij voor me staan met zijn handjes in de zij ,en riep heel hard met een diepe zucht:Mama,hoe vaak moet ik het nu nog zeggen...Ik ben al 4!Ik kan best alleen naar binnen ga jij nou maar naar huis om schoon te maken....Love you toedeloe..........Nou stond ik daar met mijn mond vol tanden terwijl hij helemaal trots de school inging.....Het zijn echt aparte wezentjes op die leeftijd!

5. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    En de uitspraak:Vroeger toen ik nog 3 was....doet het ook erg goed altijd....

6. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    de laatste tijd ben ik erg moe en rust ik veel. afgelopen woensdag werd mijn zoontje gevraagd of hij bij een vriendje mocht spelen, ik zei, ik vind het goed. Toen zijn mijn zoontje van vier, ik ook want dan kan jij lekker rusten he mama?

ik lag helemaal dubbel.

7. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    hahahaha heeeerlijk! :D

8. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Onze dochter 2 jr 11mnd, was vorige week op het KDV.
    Het regende erg hard en ik wilde snel weer naar huis.
    Ik zei kom, doe je jas aan dan kunnen we naar huis.
    Ze was bezig om een kubus van Knexx te maken.
    Kreeg ik als antwoord, mama ik ben nog niet klaar wacht maar even op je beurt!

Alsof ik mezelf hoorde praten. :rolleyes:
    Wijsneus dat ze is met nog geen 3.

9. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Haha grappig die uitspraken :)
    Een vriendin van mij werd laatst de hoek in gestuurd door haar dochter van 2.

10. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Een uitspraak die ik nog steeds hoor uit mijn jeugd is "Kijk een zeehond". Ik zag namelijk een hond in het water spelen/zwemmen en tja dat was dus een zeehond voor mij.

11. Carmen11

Carmen11 Niet meer actief

mijn exvriend vroeg aan zijn neefje (turks jochie van 4)

"ga jij later met n turks meisje trouwen of met een nederlands meisje?"

neefje: "met n nederlands meisje natuurlijk!"

mijn ex: "waarom?"

neefje: "Die zijn sexy!" :confused: :)

12. Maine

Maine Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.072
    0
    0
    Onze dochter is vrij vroeg in haar lichamelijke ontwikkeling.
    Dat vindt ze zelf niet zo leuk.
    Pas stond ze voor de spiegel naar haarzelf te kijken en zei:
    "Mam, waarom krijg ik nu al van die uitsteeksels (borsten)
    en derest van de meiden in de klas nog niet?"

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    De dochter van mijn vriendin, mila, zei laatst tegen haar moeder:

'Mam, heb jij soms kippenvleugels?'
    'Hoezo dan lieverd', vraagt ze.
    'Nou, je hebt het toch koud mama!'

14. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Het zoontje van een vriendin van mij (bijna 4 toen) die wou niet naar bed omdat er een rups boven zou zitten. Ik ging met hem mee naar boven om te kijken waar die rups dan zat. Vervolgens doet hij zijn onderbroekje naar beneden en zegt vol trots: "Kijk een rups!"

15. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Me nichtje van 4 wilde de baby in me buik wel horen .... bij 15 weken. Ik vertelde dat dat niet ging.
    "Maar als ik nou heeeeeeeeeel hard in je buik knijp dan moet ie huilen en dan horen we hem wel..." was haar idee. Nou ik vertelde dat we dat niet gingen doen, da's zielig! :D ;)

16. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    @Beastie: geweldig hoe die kids denken!

17. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hier ook nog een hele schattige van mijn ex. Hij was een jaar of 4 en ging met zn moeder boodschappen doen. Hij had de gewoonte om altijd om een palkje worst te vragen en dat wilde zn moeder afleren, dus voordat ze boodschappen gingen doen waarschuwde zijn moeder dat ie niet om een plakje worst mocht vragen, dat moest ie beloven en dat deed ie dan ook heel braaf. Eenmaal aan de beurt vraagt ie zijn moeder om het boodschappenlijstje want die wilt ie graag zelf vasthouden, nou ok..hij vervolgens met dat briefje naar de verkoopster..'mevrouw, mevrouw..ik heb hier een briefje van mijn moeder, en weet u wat erop staat?' 'Nou, vertel' zegt de verkoopster. En hij met zn vingertjes langs de letters..'dat Maurice best een plakje worst mag!' :)

18. Ik hier nu ook! Wat grappig! :D

19. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Die van mij zijn al wat ouder (9 en bijna 11) al komt er soms nog wel eens een grappige actie ofzo voorbij. Maar herinner me nog HEEL goed hoe mijn zoontje ooit een woord wat wij in onze familie gebruiken voor een buik vol met drinken die dan klotst ergens in veranderde: Poeliebuikje.
    Ik breng dus mn zoontje van 2 of al bijna 3 naar bed en normaal vertel ik hem een verhaaltje. Maar dit keer liep dat heel anders...
    Schijnbaar had meneer al een hele tijd over het gegeven "poeliebuikje" nagedacht en daar heel wat anders van gemaakt.
    Hij vertelde me staand in zn bedje dat die onder zn bedje woonden :confused:
    En als er monsters kwamen waar hij dan van wakker zou worden of bang van was ofzo dan zouden de poeliebuikjes die weg jagen! En soms dan stapten ze in n autotje en reden de kamer rond om te kijken of alles veilig was :)
    Ik wist niet wat ik hoorde zeg...zo'n kleintje die mij even een zelf verzonnen verhaaltje vertelde. :D

20. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Die van mij zeg alleen nog maar "da da" tegen de teletubbies :)

Deel Deze Pagina