Wat een rare reactie van je "zogelukkig". Je kan je toch ergeren aan schijt in je huis of niet soms? Dan vind ik het nu een schijtkat ja! Aandacht krijgt ze meer dan genoeg, alleen wil ze onverzadigbaar veel. Daarbij woon ik aan het bos en kunnen die katten lekker daar hun behoefte doen, of ik nou een bak heb of niet. Dit is een andere discussie nl of mensen al dan niet katten mogen houden die naar buiten komen. Je hebt blijkbaar niets te melden behalve je eigen gal, daar dank ik voor.
Dat je een keer vloekt betekent niet dat je er niet van houdt hoor... Ik noem mijn konijnen ook vaak "poepkonijnen" en dan irriteer ik me ook aan de bergen keutels..betekent niet dat ik ze kwijt wil... Anders zou iedereen die z'n kids een keer vervloekt of achter het behang wil plakken (en jahaaa dat gebeurt bij iedereen) ook z'n kinderen weg moeten laten halen thuis? Denk t niet....
Maargoed. Ik denk dus wel dat onze katten het expres doen...maar waarom in godsnaam Is er een kattenfluisteraar in the house?.
Wij hebben twee katten van vier jaar oud en een kat van anderhalf jaar. Nu is de jongste al sinds een half jaar aan het binnen poepen, we hebben echt alles al geprobeerd maar niks wil lukken. Hij plast wel nog op de bak, maar poepen ho maar. We hebben zelfs al contact gehad met een kattenpsychiater, maar daar hadden we ook niet zo veel aan. Het klinkt heel raar maar wij hebben ons er bij neergelegd, we houden ontzettend veel van het beestje en willen hem echt niet kwijt.
Wat vreemd.... Er is trouwens ook een kattenforum www.kattenplaza.nl misschien dat daar iemand iets weet...
Ja sorry, maar ik vind dat je je nou niet bepaald vriendelijk uitlaat over je kat! Ik heb niks te melden? Er worden je tips aangereikt als kattenbak, aandacht, beloning etc. maar je doet er niks mee! Ik woon ook in het bos en toch schijten er hier meedere katten in mij tuin! DAT vind ik nou: @#*!@# . Ik zou met dit lekkere weer en nu ik het nog kan graag tuinieren, maar omdat mijn aarde onder de kattenschijt ligt, kan ik dat nu dus niet met het oog op risico op toxoplasmose. En ja; het is idd een heel andere discussie, dus hou ik daar nu over op. Ze krijgt helemaal niet genoeg aandacht want je zegt zelf dat je haar wegdoet als ze om aandacht komt vragen! Ik vind het juist zalig als mijn katten lekker bij me komen liggen, jammer dat jij dat niet zo ervaart.
@ zogelukkig: Schijtkat is een woordspeling omdat ze schijt en een kat is: snap je het nou wel? En hoe weet je verder nou of ik niets met die adviezen doe? Ik geef haar wel aandacht maar niet zoveel als zij van mij op dit moment wil hebben. Verder heb ik die adviezen van anderen vrouwen gekregen en niet van jou, jij hebt dus niets te melden nee, je brengt alleen een extreem negatieve sfeer naar dit topic met je gezeur over dat ik mijn kat weg moet doen: spuit 11! @ lily2006: thanks! ben benieuwd. Ik had ook al gegoogled maar kon alleen over plassen echt wat vinden of dat de kattenbak vies is en dat ze er daarom niet op gaan...
Geen adviezen van mij gehad? Wie er er nou negatief, pff en mij uitschelden voor spuit 11, duh, ik ben echt diep geraakt! 't Zijn vast de laatste loodjes hè meid, dat je zo reageert! Maakt niet uit hoor: fijne dagen en succes met je schijt-kat!
@ zogelukkig: "meid", jij wordt op meerdere topics "verkeerd begrepen", misschien moet je op een andere manier je "adviezen" proberen op te schrijven?
van kattenplaza: (ik heb 2 katten) Officeel is het met alles je aantal katten +1, dus eigenlijk 3 kattenbakken. Vind het niet makkelijk om een advies te geven omdat er heel veel oorzaken kunnen zijn. Vind het wel altijd belangrijk om als eerste het medische aspect uit te sluiten. Vind het ook vreemd dat hij het alleen 's nachts buiten de bak doet. Misschien een lichtje voor hem aanlaten? Of de kap van de bak afhalen, heeft bij mijn buiten-de-bak-poeper geholpen. Succes! Is het proberen waard...Ik ga ook proberen de 2 bakken verder uit elkaar te zetten..
Misschien ben ik wat laat, maar 1 van mijn poezen plaste overal in huis. Niet vanwege blaasontsteking ofzo, maar gewoon zomaar. 3 bakken verspreid staan die keurig schoon zijn en nog hielp dit niet. Nu heb ik een maand lang feliway verdamper gebruikt samen met felliway spray op de plasplekken en voerbakjes geplaatst op de plasplekken en het gebeurd niet meer Misschien kan je dat ook eens proberen? Zet een schone bak binnen (zou ik altijd doen trouwens) en plaats voerbakjes met wat brokjes op de poepplek.(een kat bevuilt nooit zijn voerplek) Een feliway verdamper is rustgevend voor de poes en kan in zo'n geval ook zeker werken! Veel succes met de poepende poezen Liefs
Ohhja Feliway, daar had mijn moeder het ook over Je hebt idd zo'n spray (heel goed als je gaat verhuizen of als je een nieuw kitten krijgt) en idd zo'n verdamper. Toch bedankt!
Okee, ik ga die dan vandaag kopen! Hopelijk werkt het! Ze heeft vandaag en gisteren het niet meer binnen gedaan, rare poes! Thanks voor de tips!
mijn kat doet het ook ineens buiten de bak! het stonk vreselijk in huis, ik overal kijken, heeft meneer achter de tv in een hoekje zn behoefte gedaan nu is mijn mannetje voor 5weken in Duitsland voor zn werk.. misschien daarom anders zou ik het ook niet weten
Hopen dat dat feliway helpt. Maar ga je wel een bak neerzetten? Want dat kan ik niet terug lezen in je stukjes (of ik lees er overheen, kan natuurlijk ook). Hier gelukkig geen buiten de bak poepers maar wel 1 die chronisch spuugt. Maar dat is een ander verhaal. Las trouwens dat iemand leuk zei dat ze niet meer in de tuin kan werken maar je kan natuurlijk ook gewoon je handschoenen aantrekken. En dan lange waar het zand niet in kan komen. Dan kun je makkelijk in de tuin werken. Maar goed, hier zullen de meningen ook wel heel erg over uit een lopen. Succes met je schijtkat hihihi (die van ons wordt al kotsmania genoemd... arm beest )
Voor andere buiten-de-bak-poepers: Mijn moeder werkt bij een dierenarts en deze gaf de volgende tip: Misschien is hij/zij ergens van geschrokken tijdens het poepen op de bak en 'durft' daarom niet meer, of is er een andere reden waarom hij/zij niet op de bak durft. (in mijn geval een optie omdat mijn kat vlakbij de bak poept). De oplossing is iig het proberen waard: Gewoon een tijdje de bovenkant van de bak afhalen. Ik ga het in ieder geval proberen. Uit kwaadheid of irritatie gaan katten namelijk over het algemeen plassen of sproeien, en poepen buiten de bak komt dus eigenlijk altijd door ziekte/ bak vies/ er niet meer op willen/durven.
Sorry voor de late reactie , maar ik weet zeker dat katten heel goed aanvoelen hoe jij je voelt en dat een kat zeer zeker emoties ervaart! Ik heb 2 katten en een ervan is heel aanhankelijk, loopt altijd over mijn schoot te stampen maar gaat nooit rustig liggen. Nu had ik pas geleden een oefenwee, en meneer komt naar me toe gelopen, legde zijn hoofdje op mijn buik en ging daarna op de bank naast me liggen! Ik heb hem een jaar, dit heeft hij nog nooit gedaan, dus ik weet zeker dat hij wel merkt dat er iets anders was dan anders. En de andere die wil altijd graag op mijn buik liggen, hij ligt dan met zijn pootjes in mijn nek en zijn buikje op mijn buik, en als ukkie dan schopt dan kijkt hij eerst heel boos en als ze dan nog een keer schopt (hij denkt w.s. dat ik het zelf doe ofzo) dan loopt hij weg en maakt dan iets stuk of gaat heel agressief krabben aan de krabpaal. Die kat is ook heel gehecht aan mij, ben wel benieuwd hoe het straks gaat als ukkie er is. Liefs Rianne