MIAMI - Een Amerikaanse baby lijkt een record te hebben gevestigd door een zwangerschapsperiode van minder dan 22 weken te hebben overleefd. Het premature meisje mag binnenkort het ziekenhuis verlaten. Dat is voor zover bekend niet eerder gebeurd, meldden Amerikaanse media maandag. Het meisje dat op 24 oktober veel te vroeg werd geboren woog destijds 284 gram en was niet langer dan een balpen. De artsen in het ziekenhuis in Miami gaven geen cent voor haar overlevingskansen, maar na vier maanden in een couveuse op de afdeling intensieve zorg is dat toch gebeurd. Ze weegt op dit moment 2 kilo en staat ook de komende maanden nog onder scherp medisch toezicht. Haar ouders hebben haar Amillia genoemd, wat in het Latijn veerkrachtig een hardwerkend betekent. Bron:www.telegraaf.nl
Jeetje man, zo klein zo licht en toch overleeft. Ze heeft er wel erg hard voor moeten knokken denk. Ook een zware tijd voor de ouders.
Op telegraaf.nl staan ook foto's, jeetje wat een mini-meisje zeg! En nu maar hopen dat ze er niet teveel aan over houdt.... Zo zie je maar, ik ben zelf in de 30e week geboren in 1977 en dat was toen wel het kritieke punt van levensvatbaar zijn.....hoe het toch in 30 jaar kan verbeteren zeg...
Hier de foto's ... http://www.telegraaf.nl/buitenland/59021651/Veel_te_vroeg_geboren_baby_overleeft.html?p=7,1
Blijf het ook byzonder vinden. Ik kwam met 27 weken. Mijn moeder kreeg toen in 1975 (samen met 100 andere vrouwen) corticosteroiden op experimentele basis, om mijn longen te laten rijpen. (dit is in de jaren 80 bij dreigende vroeggeboorte standaard geworden). En ik vond 27 weken al extreem... maar nu met deze baby zelfs 22. Of ze er wat aan overhouden? Op het gebied van de longen (astma) is de kans wel groot.
ik las het net en dacht jeemig dat dit mogelijk is he? zoals ook bij de reacties op telegraaf te lezen is dat je in nl tot 24 weken kunt laten aborteren ( ivm nihile kansen op een waardig bestaan) dan heb je het over dit soort kindjes.......... ongelofelijk. mooi mensje met een prachtige naam ik hoop voor haar op een prachtig leven!
Jeetje... wel heftig zeg! Is wel een wonder hoor! Dat ze het overleefd heeft. Nu hopen dat het goed blijft gaan, denk dat je als ouders wel altijd in onzekerheid blijft leven.
Wat een wonder. En wat vreselijk klein zeg. En inderdaad niet meer normaal dat je het hier weg mag laten halen tot de 24ste week.
Huh! Jeetje wat een ieniemini baby'tje zeg.... Wat een wonder dat het kleine meisje het heeft overleefd. Wat zullen de ouders trots zijn op hun dochtertje. Groetjes Miep
Ongelooflijk. Voor de ouders natuurlijk gweldig, maar ik hoop van harte dat de kleine meid op lange termijn er niet te veel aan over houd. kwebbel
Wat ik ook belachelijk vind, vind echt dat ze dat moeten vervroegen hoor! Maar wat goed van dat hele kleine meisje zeg, die wilde echt heel graag op deze wereld blijven! Wat een klein vechtertje zeg! En die foto's, die voetjes, wat klein!
Ik vind het echt ferm. Dat kindje moet nogal een vechterslust gehad hebben. Nu maar hopen dat ze opgroeid zonder verdere problemen.