Getverdemme...sinds gisteravond is onze poes weg...we wonen sinds 2 maanden in een nieuw huis en sinds kort gaat ze verder dan de tuin maar ze is dan nooit lang weg. Tot gisteravond dan...meestal gaat ze naar buiten en komt weer terug omdat ze weet dat ze vleesvoer krijgt voordat wij gaan slapen maar nu is ze dus niet teruggekomen en nog steeds niet terug Ik heb al gezocht in de buurt maarja..waar moet je zoeken? Ik denk dat ze de weg kwijt is geraakt dus ik ga zo nog maar weer een rondje maar geverderrie wat heb ik er een naar gevoel van bleegh Heb de dierenambulance al gebeld en een foto gemaild dus ik hoop of dat ze weer aankomt wandelen of dat iemand haar vindt en de dierenambulance belt! Wordt vervolgd dus...
Dat is vervelend! Kan me voorstellen dat je je heel erg zorgen maakt.. Kan het niet zijn dat ze naar jullie oude huis is gewandeld? Schijnt dat ondanks hele grote afstanden, ze toch de weg naar hun oude huis kunnen vinden.. Heel veel succes en ik hoop dat ze snel weer terecht is!!
Ik heb weleens gehoord dat katten soms weer terug gaan naar hun oude huis. Is dat een optie in jullie geval?
toen ik nog klein was waren we in Zeeland op een camping oid en toen was onze kat ook weggelopen na 10 dagen kwam ze weer aanwandelen toen mn moeder met een vorkje tegen dr eetbakje tikte, zo klinkt het altijd als ze vleesvoer kreeg... we liepen als gekke met doosjes brokken te schudden enzo, echt vreselijk maar ze was gelukkig weer terug! Ik hoop dat jou poesje ook weer komt aanwandelen! Sterkte!
Is ze geholpen of krijgt ze de pil? Zoniet, dan kan ze op avontuur uit zijn. Is wel de tijd ervoor, geloof ik. Dan komt ze in een paar dagen wel terug.
Ze is geholpen dus kleine babypoesjes kunnen er niet komen Naar haar vorige huis kan ze niet lopen want daar ging ze niet naar buiten toe en dat was trouwens ook in een ander gedeelte van het land, 100 km hiervandaan dus ik verwacht niet dat ze daarheen is Op hoop van zegen dat ze "gewoon" op onderzoek uit is en na een paar dagen weer terugkomt...
Onze poes is ooit 3 dagen weg geweest met oud&nieuw maar kwam daarna ook weer terug soms doen katten dat weleens. Hopelijk is ze snel terug!
Wat vervelend zeg dat je poes op avontuur is Dat ze bij je oude huis niet buiten is gewees wil niks zeggen over dat ze toc terug gaan, ook als e 100 km verder bent gaan wonen. Op de een of andere manier hebben katten daar een neusje voor. Ik raad je aan om de volgende keer er rekening mee te houden dat je je poezebeest de eerste 6 tot 8 weken binnen houdt, of buiten onder begeleiding. De kans op weglopen is dan veel kleiner. Maar misschien heb je dat ook wel gedaan Om haar te lokken kun je de kattenbak waar haar uitwerpselen inzitten buiten zetten zodat ze door haar eigen geur te ruiken de weg terug kan vinden (als ze zich vergist heeft een huis bv) Ook kun je haar roepen op de manier zoals je altijd doet als ze gaat eten. Doe je dat nog niet kun je het haar aanleren als ze weer terug is (uitgaande van dat ze terugkomt ) tik dan elke dag met een vorkje tegen een schoteltje aan bijvoorbeeld, dit heeft een groot bereik. Verder kun je in de buurt vragen of briefjes bij mensen in de deur gooien of ze even bij hun in de schuur willen kijken, misschien zit ze ergens vast. Ook de dierenarts kun je bellen om het door te geven evenals het dierenasiel. En doorgeven aan Amivedi en zelf bij ze op de site kijken of ze gevonden is door iemand. Is ze ook gechipt? Zo niet, wel even doen Ik hoop dat ze er gewoon even op uit is met dit mooie weer en dat ze snel terug is!
Ik denk dat ze gewoon even de buurt aan het verkennen is. Ik heb zelf 3 katten en 1 daarvan blijft ook weleens zomaar een aantal dagen weg. Ik vind het ook heel vervelend, maar kan er helaas niks aan veranderen. Dat beest is gewoon super graag buiten, komt ook alleen naar huis om te eten. Ik ga hem ook niet binnen houden, want daar wordt ie doodongelukkig van en dat vind ik zielig. Als mijn kat een aantal dagen weg is kijk ik altijd wel goed om me heen als ik buiten ben of ik hem toevallig zie.
Jeetje wat vervelend! Katten blijven wel vaker een tijdje weg, en ik hoop in jullie geval dat ze snel weer terug komt. Het is inderdaad verstandig om in de toekomst je kat 2 maanden binnen te houden. Zo kunnen ze eerst goed wennen aan het huis en het nieuwe huis als Thuis laten voelen. Op die manier vinden ze sneller de weg terug naar huis, maar helaas is t al gebeurd Verder zou ik adviseren om brokjes en water in de tuin neer te zetten, mocht ze midden in de nacht thuis komen Is ze gechipt ? zo ja kan je amivedi inschakelen. en de dierenasiels in de buurt bellen voor de zekerheid!
Wij hebben dit 2 jaar terug ook gehad, onze kat is 14 dagen weg geweest en kwam toen gezond en wel weer aangelopen. Dit is later nog een week gebeurd. Terwijl ie in ons oude huis NOOIT weg was, dus hou vol meid misschien komt ze nog terug!
Lou is terug!! Ik liep vanmiddag met James (onze hond) en Sem (met kinderwagen) een rondje en ineens hoorde ik gemauw..ik dacht dat lijkt Lou wel dus ik roepen en toen kwam ze onder een blauwe container vandaan!! Ze is denk ik de weg kwijt geraakt, kan niet anders anders was ze wel teruggekomen omdat het zo'n afhankelijk katje is. Nou, maar toen moest ik nog naar huis lopen MET kat, MET James en MET kinderwagen...hoe ging ik dat doen?? Ik had in 1 hand Lou vast die zich los probeerde te wurmen en met de andere hand James en de kinderwagen. Dat ging goed tot ik een andere hond tegenkwam James begon natuurlijk te trekken dus daar stond ik...ik ben blij dat er geen bekenden meekeken hihi Maar goed, ze is terug en voorlopig mag ze niet meer naar buiten! groetjes Ilse
Ahhh wat een opluchting zeg!!! Ben blij dat ze weer veilig thuis is Was ze nou gechipt of? zo niet ga je dat nog doen?
Ow gelukkig dat is ze weer terug is zeg Kan een kat trouwens ook de weg terug vinden naar als ze in een nieuwe omgeving is. Want ik neem dat de kat eerst moet wennen, en de omgeving moet leren kennen? Maar super dat ze terug is.
Ze is nog niet gechipt. Onze andere kat wel maar deze nog niet. Ze is nu een jaar en we zouden het doen als we verhuisd waren, dat is inmiddels 2 maanden geleden maar door het verhuizen en de komst van Sem is het er nog niet van gekomen maar jullie begrijpen wel dat Ilsje maandagochtend meteen belt voor een afspraak bij de dierenarts Ik heb het al genoteerd op mijn afsprakenbord in de keuken dus vergeten kan ik het niet Ze ligt nu helemaal voor jaffa op de bank na een heerlijk feestmaal van kattenvlees met heeeerlijke gelei/saus Chantal, katten moeten inderdaad eerst wennen. Ze heeft eerst ook een aantal weken binnen gezeten en daarna kon ze alleen in de tuin. Op een gegeven moment mocht ze van ons "echt" naar buiten dus buiten de tuin en ze ging steeds maar kleine stukjes weg en kwam steeds terug. Een kat gaat niet in 1 keer ervandoor, die gaat steeds een kleins stukje verder op ontdekkingstocht en ik denk echt dat ze opgejaagd is door een andere kat of hond ofzo of dat ze ergens van geschrokken is en de weg niet meer terug kon vinden. Maar ik ben helemaal happy dat we weer terug is
Je hebt inderdaad de kattenpil geloof ik, bij ons is ze "gewoon" gesterilliseerd hoor, wie weet heb je in de toekomst ook wel een spiraaltje voor katten