hondje in de auto; te overhaast gehandeld??!!

Discussie in 'De lounge' gestart door cherryl, 15 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    laatst was hier een topic over wat je zou doen als je een kind of hond in een auto zag zitten, ik heb toen gezegd dat ik de politie zou bellen...

gister was het dan zover; ik was samen met mijn man en kids naar het zwembad geweest en toen we naar huis gingen zagen we op de parkeerplaats, naast onze auto een hondje in de auto zitten, pal in de zon en geen raampje open!
    ik heb even staan kijken en het hondje leek nog wel alert enzo.. ondertussen de spullen en kids ingeladen en 10 min later was er nog niemand bij de auto te bekennen!!
    ik heb toen de politie gebeld, maar zijn ondertussen wel weg gereden want we hadden een afspraak waar we optijd moesten zijn!
    deed die politie agent toch vet raar tegen mij?? of ik wel zeker wist dat dat hondje minimaal 10 minuten daar zat, of er echt geen raampje open stond en of ik vond dat ze er iemand naar toe moesten sturen??? :$

heb ik nou echt zo overdreven gereageerd om te bellen????
    voor mijn gevoel heb ik goed gehandeld, maar dat gevoel gaf die agent mij totaal niet!!!

2. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    heb je goed gedaan hoor,je kunt ook nr van dierenambu opslaan in je tel,heb ik ook.
    die komen direct

3. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja dierenambulance is volgens mij vriendelijker daarin :)
    maar je hebt je best gedaan hoor, heel goed van je!

4. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    beter (te) vroeg bellen dan te laat zou ik zeggen!
    Het hondje zal je vast dankbaar geweest zijn want in t zonnetje liep de temp in de auto aardig op vandaag.
    misschien idd beter de dierenambulance bellen volgende keer, die nemen je serieus en ik vind persoonlijk dat de politie wel betere dingen met hun tijd kunnen doen.
    Niet dat een hondje in een hete auto niet belangrijk is hoor!

5. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ow wat dom! dat is daar zelf niet aan gedacht heb, de dierenambulance!! goeie tip voor als ik het nog eens tegen kom!!
    heb daar idd niet bij stil gedaan en politie bellen was het enigste wat ik kon bedenken ;)
    heb natuurlijk niet 112 gebeld ;) zo nuchter was ik dan weer wel hihi.
    heb meteen nummer van de dierenambulance opgeslagen!

6. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Tsja...., moeilijk!

Mijn gevoel zegt dat ik met deze temperatuur 't ook wel aan zou durven om de hond in de auto te laten, als ik met 'm naar 't bos ben geweest en ik moet daarna ff een boodschapje doen.

En 't hondje was alert? Persoonlijk had ik zelf niet gebeld dan. Maar dat zou wellicht echt anders zijn als de temperatuur hoger zou zijn en de hond zou niet meer alert overkomen....

7. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Nee hoor helemaal niet dom, je hebt een goede daad verricht, de volgende keer kun je het nóg beter aanpakken :D zo moet je het zien he! ;)

8. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    belachelijk dat mensen hun hond dan in de auto laten,mijn ouders nemen hun 2 boxers ook overal mee naartoe en laten ze dan gerust een uur in de auto. ik denk dan bij mezelf,komop een hond kan best wel even thuis alleen hoor. waar doe je een hond nou meer plezier mee? een hete auto met kleine ruimte of gewoon thuis op zn kleed.

ik had de politie laten komen of de dierenambulance idd!

9. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Het is mij ook overkomen, maar toen was het over de 30 graden overdag.

Ik zag een hond in een auto in de zon en die zat er twintig minuten later nog. Dus ik de politie gebeld, ze zouden er naar gaan kijken. Word ik vier uur later terug gebeld dat de auto inmiddels weg was :x.

Voortaan bel ik ook de dierenambulance.

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Pfffffffffffffft ze moeten blij zijn dat je hebt gebeld, want ik had het raam denk ik in gemept. Als het een graad of 18 is, dan wordt het in de auto al snel bloedheet voor een hond. Levensgevaarlijk!!
    Goed dat je hebt gebeld.

11. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik vind het ook goed dat je hebt gebeld, ik heb van de week gemerkt hoe warm het wordt in de auto, en dan reed ik.
    Voor een hond dus al niet te doen.
    Ik zelf laat mijn honden nooit in de auto achter met warmere temperaturen, dan neem ik ze niet eens mee in de auto, alleen als het in nood is naar de DA, maar verder laat ik ze in de zomer wel thuis, daar kan ik de temperatuur wat regelen, in een auto kan dat alleen al rijdend met airco.
    En een hond in de auto laten is op zich niet erg (mits het dus niet te warm is) mijn hond bleef na de cursus ook wel eens een uurtje in de auto, vond ze geen probleem had er ruimte genoeg er was water en zij kwam dan bij van de les.
    Als ik dan weer terug kwam lag ze te slapen, en nee het is niet iets wat ik dagelijks deed, 1 keer in de week.
    Nu doe ik het niet meer omdat ze geen les meer volgt.

Deel Deze Pagina