Hoi meiden! Man kon niet na huis komen vanacht dus ik heb de andere DA zo ver gekregen om hier heen te komen tegen betaling hij vond dat moeders er goed uitzag en het goed deed. Vanmiddag nog 1 keer terug om haar iets beter te laten nakijken. We gaan bij onze eigen DA weg want ik vind het belachelijk dat ik hem niet te pakken kan krijgen als het nodig is, zet dan een vervolg nummer op de voicemail waar je wel heen kan bellen. Ook heeft hij gekeken na de kittens en melk meegenomen! Hij vond het erg knap dat ze nog leefden ze moeten dan ook erg sterk zijn zei hij en hij geeft ze toch een kans, Dus ik voed ze ieder uur nu en ze leven nog steeds op het moment. Ik mocht het een week proberen en als ze niet in gewicht zijn aangekomen laat ik ze inslapen want ik wil ze niet nog meer kwellen en de natuur wil het dan gewoon niet, ik wil ze alleen een kans geven. Wel vind ik het vermoeiend die voedingen elke uur omdat ik ook nog mijn 2 maand oude zoontje heb maargoed we gaan ervoor en zullen zien hoe het afloopt! Bedankt voor julie intresse!
Ik vroeg me net af hoe jullie de nacht door waren gekomen. Ik vind het super van je dat je zo je best doet!
oh wat een lastige situatie zeg, lijkt me moeilijk om te zien als de poes ze niet wil voeden.. maar het is helaas wel de natuur ik heb een nestje honden gehad jaren terug en een daarvan wilde de moeder ook niks van weten die heb ik bijgevoed maar op een dag (denk na een dag of 12) ging ze met haar poot over zijn nekje liggen .. toen dacht ik hij is nie tgezond.. heb hem toen nog wel bijgevoerd maar die middag wilde het beestje niet meer het was duidelijk dat hij het niet zou halen en is toen ook in mn armen dood gegaan.. vond het vreselijk moeilijk maar moeders had het wel goed aangevoeld, was ook de enige pup die ze na de geboorte niet zelf uit het vlies haalde.. vind het goed dat je ze een kans geeft, en dat je een termijn stelt als ze dan niet aangekomen zijn houd het op.. lijkt me ontzettend zwaar met een 2 mnd oude baby erbij zeg, respect dat je het volhoud! ik hoop voor je dat ze het gaan redden!
@Ts wat goed meid!! super dat je het probeert! en ook goed dat je een termijn stelt! e kan me voorstellen dat het zwaar is. kunnen er geen mensen je overdag helpen met de kittens?
Dikkebuik,respect voor jou!! Ieder uur voeden en nog een kleine van 2 maanden. Het zou mooi zijn als moederpoes die zorg alsnog op zich gaat nemen.Ik ga duimen voor ze!
Jeetje wat heftig zeg, en natuurlijk kan je ze niet aan hun lot overlaten, ik zou dat ook niet aan kunnen zien hoor. Hopelijk pikken ze het toch op.
Kaal betekend niet per definitie prematuur!!! Wanneer moederpoes ziek is geweest, medicatie heeft gehad kunnen de kleintjes ook kaal ter wereld komen. Het gewicht is hierin de lijdraad. Boven de 70 gram hebben ze een goede kans, daaronder is niet verstandig en lukt ook bijna nooit. Vaak redden ze het niet of zijn later gebrekkig, blind, zwak, vergroeid kraakbeen etc etc. Zelf heb ik jaren kittens grootgebracht met de fles en heb helaas redelijk wat prematuurtjes gehad. Geen tocht, warmte en ieder anderhalf uur wat melk. Je kan eventueel wat extra geven in de vorm van een beetje druivensuiker door de melk. Het is zwaar zeker met een eigen baby erbij, maar eerlijk is eerlijk...Dit risico nam je op het moment dat je je poes ongeholpen liet rondlopen...Sterkte.
Ze hebben wel wat haartjes maar niet veel, plus poes was niet geholpen omdat ze een huispoes is,, ze is na buiten geflipt, voor een nacht ben ik dr kwijt geweest de volgende ochtend was ze terug. En ja het is zwaar maar ik probeer het in ieder geval, ik had ook kunnen zeggen zoek het lekker uit joh. Bedankt voor je tips! @ alle andere meiden, Bedankt voor julie steun ik zal julie op de hoogte houden!
Maar dan kan je toch precies uitrekenen wanneer ze is gedekt. Dat moet dan in die nacht zijn. En kan je kijken hoe prematuur ze zijn... En verder wat goed dat je er echt voor gaat!!! Heeel veel succes!
De DA zegt dat ze ong tussen 7 en 9 dagen te vroeg zijn, de datum van die nacht kan ik me echt niet meer voor de geest halen. In die week was ik ook niet thuis want toen lag mijn zoontje in het ziekenhuis omdat hij bij de geboorte niet zelf kon ademhalen, mijn moeder was in ons huis en die vertelde dat ze een nacht weg was geweest, maar eerlijk had ik toen andere dingen aan mijn hoofd dan mijn kat, zoals het leven van mijn zoontje. Bedankt voor het succes wensen! We gaan ervoor en zien waar het heen gaat.
2 hebben het helaas niet gehaald, kwam net bij de doos en ze waren overleden, er is er nu nog 1 over. Ik snap gewoon niet waarom mijn kat ze gewoon niet wil! Want hij zuigt gewoon en is echt na zijn mama aan het zoeken. Ik word er eigenlijk gewoon een beetje boos van op haar.
Ach wat sneu zeg! Hopelijk redt de laatste bikkel het wel! Wat geweldig trouwens dat je zo goed voor de kitten(s) zorgt!!! Petje af hoor!!!
Ach wat sneu voor de 2 kittens, hoop dat de andere het wel haalt, maar toch (wat een ander lid ook al zei) heeft de moederpoes dit aangevoelt en daarom wil ze er niks van weten Petje af voor jou meid hoe je deze zorg erbij neemt!
Ach sneu voor die2 kittens. Maar inderdaad goed dat jij je zo om de beestjes bekommert. Is een hele klus denk ik en je hebt zelf ook nog een ziek kleintje. Succes met de overgebleven kitten.
als je kitten wel zoogt moet je als ie klaar is met een ruw doekje(washandje bijv) over het buikje wrijven..dan komt de spijsvertering op gang.. anders verstopt ie en gaat ie ook dood.. probeer het ..hopelijk red deze het wel.. dat hij nog niet dood is net als de andere vertelt wel dat dit de sterkste is.. succes! en hopelijk wil de dierenarts hem volgende week wel als hij op normale leeftijd komt..